BlogTouch Pro Memudahkan Pengguna iPhone dan iPad!

Farah Waheda Wahid
3
Ada orang kata, sekiranya anda adalah pengguna iOS ataupun iPhone atau iPad, ianya agak sukar untuk anda "update" blog. Tidak seperti pengguna android yang mudah sahaja, muat turun aplikasi Chrome kemudiannya sudah boleh "update" blog seperti paparan pada PC. Benarkah susah untuk "update" melalui iOS yang lebih dikenali sebagai iPhone ataupun iPad? Sememangnya jika anda pengguna iPhone ataupun iPad anda tidak mungkin dapat memuat naik gambar melalui iPhone atau iPad melalui "browser" Chrome mahupun Safari. Ini berdasarkan dari pengalaman sendiri. :-). 

Tapi kannn? Manusia juga yang mencipta iOS dan pasti ada jalannya bagi menyelesaikan masalah ini. Ahaksss tiba-tiba bermurah hati pula nak kongsikan jalan penyelesaiannya. Bukan lagak tetapi mungkin perkongsian ini berguna pada yang mungkin menghadapi masalah ini. Perkongsian dari pengalaman sejak melahirkan Ash dan terpaksa berubah angin kepada "update" secara "mobile"... Yang mana kemudiannya terus bergantung menyediakan entri-entri di Bubblynotes.Com semenjak skrin "netbook" secara tidak sengaja dirosakkan oleh Iman Ash. Sejak dari itu, "netbook" tidak pernah berganti kerana terdapatnya situasi kurang berkemampuan di situ... Muahahaha... Hari-hari dengan Bubblynotes.Com diteruskan dengan telefon pintar yang ada yang digunakan sebagai alat mengemaskini blog. Jika ada tugasan yang betul-betul memerlukan komputer, apa yang Farah lakukan adalah berkunjung sejenak ke kafe siber yang berdekatan. Begitulah resamnya orang bukan ada-ada dan membuat sesuatu mengikut kesesuaian. Alhamdulillah, Allah buka minda, buka mata, buka fikiran mencari jalan yang bersesuaian serta penyelesaian. :-). 

Jadi cara yang paling afdal? Cara yang paling bernas? 


Jika anda perasan melalui gambar di atas adalah aplikasi BlogTouch Pro. Ya, itu jugalah yang Farah gunakan untuk perkongsian ini. Bagi Farah ianya sangat membantu untuk orang seperti Farah ini. Kita yang buat dia, bukan dia yang buat kita yer tak? Pasti ada caranya untuk menyelesaikan masalah yang ada di hadapan mata. 

Sebenarnya ada 2 jenis aplikasi BlogTouch ini. Satu adalah aplikasi yang percuma yang boleh dimuat turun dengan "features" ataupun "interface" yang agak terhad. Satu lagi adalah aplikasi BlogTouch yang berbayar yang dinamakan BlogTouch Pro seperti yang Farah gunakan ini dengan "features" ataupun "interface" yang lengkap. Bayarannya cuma sekali, ketika anda memuat turun ke iPhone ataupun iPad anda iaitu sebanyak USD 4.99. Jika bukan kerana Bubblynotes.Com, Farah tak juga muat turun. ;-). Sedikit perkongsian mengenai aplikasi ini... 


Anda boleh melihat entri-entri yang telah dipaparkan di blog anda. 



Anda boleh mengemaskini blog anda dengan mudahnya tanpa sebarang masalah kerana anda telah disokong oleh pelbagai ciri-ciri sokongan yang bagi Farah adalah mesra pengguna. Segalanya ada, dan tidak ada apa yang perlu dirisaukan. Jika niat sekadar ingin memastikan blog anda sentiasa diceriakan dengan entri-entri baru yang segar, In Shaa Allah, aplikasi BlogTouch Pro ini sangat-sangat membantu sebenarnya. Ciri-ciri sokongan yang dimaksudkan oleh Farah adalah seperti: 







Walaupun tidak menggunakan komputer tetapi anda masih boleh mengemaskinikan blog anda seperti anda menggunakan paparan skrin komputer. Jika selama ini, anda fikir sebagai pengguna iOS anda mempunyai batasan yang tertentu di dalam mengemaskinikan blog anda, sebenarnya inilah jalan penyelesaiannya. Cuma anda perlu melabur sebanyak USD 4.99 jika anda benar-benar merupakan seorang pecinta penulisan maya dan rasa ibarat hidup anda tidak lengkap tanpa mengemaskinikan blog anda. :-). 

Selain itu, sedikit perkongsian tambahan buat anda... Setiap entri yang anda sediakan, anda mempunyai pilihan sama ada ingin simpan entri tersebut secara "offline", "draft" ataupun terus "publish" ke blog anda. Pilihan itu bergantung kepada kesesuaian anda. 

Leceh ke? Jujur Farah katakan tidak bagi Farah. Farah sukakannya, jadi anda blogger pengguna iOS di luar sana, mengapa tidak kan? 

Dalam hidup ni, kalau kita benar-benar nekad mahukan sesuatu, tidak kira bagaimana sekalipun selagi tidak bertentangan dengan syarak, kita boleh berusaha sehabis boleh untuk dapatkan sesuatu itu. In Shaa Allah, setiap permasalahan pasti ada jalan penyelesaian dan selalulah ingat bahawasanya pemikiran yang positif membawa anda kepada jalan penyelesaian masalah yang anda cari. ;-). 

Post a Comment

3Comments

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

  1. Wah menarik.. Xtau plak ada apps ni.. Thanks akak for sharing!

    ReplyDelete
  2. Bagus ni. Lebih mudah nak update blog. Aida android. Guna apps biasa2 aje. Lgpun aida x selesa update blog dari phone. Tab jauh skali. Tak mesra blogger. Prefer komputer :-)

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Bubblynotes.Com uses cookies to enhance your experience. Check Now
Accept !