Home » , , » Annual Leave Optimizer 2016 | Cara Bijak Menggunakan Cuti Tahunan 2016

Annual Leave Optimizer 2016 | Cara Bijak Menggunakan Cuti Tahunan 2016

Sumber dari Google

2016 bukannya jauh sangat lagi punnn kannnn??? Cuti tahunan tahun ni yang berbaki tu silalah habiskan dengan jayanya yer? Lagipun sedang musim cuti sekolah kannn? Bolehlah fikir-fikirkan untuk bercuti ke mana-mana ataupun bersantai di rumah bersama anak sementara menghabiskan cuti tahunan yang berbaki tu... Ihikss... Kakak ada cuti yang berbaki... Cuti berbaki tu, 2.5 hari untuk tahun 2015 ni haa...Al-maklumlah baru kerja kannn??? Jadi di prorata-kan sahaja cuti tu... Tak boleh dibawa ke tahun hadapan, sebaliknya dibayar jumlah cuti yang tidak diambil tu.... Hurmm... Tapi akan cuti juga sehari ni nanti... Maka tinggallah baki 1.5 hari lagi... 

Tahun 2016, marilah kita rancang cuti dengan sebaiknya yer? Seperti yang kelihatan di dalam "Annual Leave Optimizer 2016" yang dicadangkan di atas...Sesungguhnya ianya adalah satu rancangan cadangan cuti yang amat bernas seadanya... 14 hari cuti tahunan yang bakal digunakan seadanya jika mengikut rancangan cadangan di atas. He he he... Tapi kalau nak ambil kurang dari tu pun ok... 

Kalau tiada keperluan, tak perlulah kot rasanya saja-saja nak cuti. Jika rasa-rasa macam nak bercuti ke mana-mana tu, mungkin seronok nih! Tapi boleh jimat cuti lagiiii.... Pilih bulan bila yang nak pergi bercuti yer tak? Masa tulah bercuti panjang.. Ihikss... (akal orang yang nak dapat bayaran cuti yang tak digunakan ginilah...)... Lagipun mak-mak ni kena simpan sikit cuti untuk masa-masa kecemasan sekiranya memerlukan di waktu-waktu kecemasan yer tak? 

*Moga-moga ianya berguna sebagai panduan semua yang bekerja yer... ;-) ... 

Dapatkan Artikel terbaru dari Situs ini melalui e-mail Anda.

Author : Farah Waheda Wahid Terimakasih telah berkunjung

Artikel Annual Leave Optimizer 2016 | Cara Bijak Menggunakan Cuti Tahunan 2016, diterbitkan oleh Farah Waheda Wahid pada hari Tuesday, December 8, 2015.Enjoy Reading this!.About me: Farah Waheda Wahid Working Mommy Blogger of 1 (a boy). I blog about everything that moms love...mommyhood, beauty, fashion, health, food, tech and travel. Being a mom of 1 young kids, I like to find a balance between blogging about family related topics and things that are just for mom :) My blogs primary objective is to share my experiences with my readers, so it might help them with anything similar they may be experiencing, or to introduce them to new ideas. I blog from Selangor, Malaysia and have a preschooler toddler.

7 comments:

  1. takde cuti dah...semua dah lebur.....huwaaaaaa

    ReplyDelete
  2. seronok tengok banyak long weekend next year...tapi kena fikir ongkosnya jugakkk....hehe

    ReplyDelete
  3. Ohh boleh dah booking tempat mana nak bercuti ni Farah..
    Banyak cuti panjang tu..

    ReplyDelete
  4. kalendar bagus untuk buat perancangan kan..")

    ReplyDelete
  5. Boleh dah plan nak berjalan ni. Heheh :D

    ReplyDelete

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Shoplinks Asia

iWON.MY