Terima Kasih Di Atas Kasih Sayang...

Cerita berkasih-sayang pula kita pada entri kali ini... Iya, kasih sayang kepada kepada seorang anak kecil yang bernama Iman Ash. Perkongsian ini adalah semata-mata kerana meluahkan rasa terharu dan juga berterima kasih di atas pemberian hadiah hari lahir Ash yang bakal menjelma pada 26 November 2015 nanti. Jauh lagi tetapi awal-awal dah terima hadiah hari lahir. Sedangkan Mommy dia pun belum membelikan apa-apa untuk dia lagi....

Terkejut pun ada sebenarnya sebab hari Jumaat yang lepas, balik-balik jer bersusun kotak-kotak besar di luar rumah. Ahakss, tak lah terkejut mana pun sebab Nek Ma Ash dah maklumkan melalui panggilan telefon yang mana ada satu "parcel" kotak besar diterima dari pihak GDex pada sebelah pagi... dan sewaktu dalam perjalanan pulang pun Nek Ma Ash dah maklumkan melalui panggilan telefon yang mana jiran tetangga di fasa perumahan Farah datang bertandang dan memberikan hadiah berkotak besar untuk Ash sempena hari lahir Ash yang bakal tiba tak lama lagi. Yang terkejutnya adalah tak jangka pun yang kotak-kotak tu banyak dan terlalu besar, itu yang terkejutnya tu... Farah masuk-masuk jer rumah...


Tu diaaaa, dah bersusun dah permainan macam tu...Owhh, hadiah yang diterima itu tidak termasuk kereta tu yer...Kereta tu adalah hadiah hari lahir Ash pada tahun 2014 daripada datuk saudara dia... Ada motor, ada rusa kayu, ada 2 jenis lagi kenderaan yang tak reti Mommy dia nak deskripsikan...Ha ha ha...tetapi sejenis kenderaan permainanlah... dan ada juga "puzzle"... Bersusun kenderaan Ash yer? Alhamdulillah rezeki Ash... Tapi serasa ibarat taska pun ada juga tu...Muahahaha... Penuh dah rumah dengan permainan dia jer... #ehhh tapi kan kalau Ash bersusun kenderaan apabila dah dewasa kelak pun ok juga... In Shaa Allah, Mommy doakan semoga Ash berjaya dunia dan juga akhirat... ;-)... Siapa yang tidak mahu doakan yang terbaik buat anak kan?


"Puzzle" ni dihantar oleh salah seorang pembaca Bubblynotes.Com bersempena dengan hari lahir Ash nanti. Katanya hadiah dan dia tidak mahu mendedahkan identiti dirinya di dalam blog ini ataupun di mana-mana media sosial pun. Cukup sekadar kami berdua yang tahu pintanya. Allahuakbar, terima kasih banyak-banyak... Dia PM Farah dua minggu lepas dan dia minta alamat penghantaran barangan ke rumah katanya ada sedikit buah tangan untuk Ash. Farah taklah jangka yang hadiah itu sebesar ini. Serius tak tau nak cakap apa...Rasa bergenang air mata terharu pun ada... Tak sangka...Betul-betul tak sangka... Dan apa yang Farah boleh sampaikan kepada pengirim yang merupakan pembaca Bubblynotes.Com itu yang mana Farah tau dia akan membaca setiap entri berkaitan Ash...Terima kasih awak...Saya tak tau nak cakap macam mana...Ash suka sangat dengan "puzzle set" ni...


Akhirnya, segalanya dialihkan ke "play room" Ash yang sememangnya dikhaskan untuk Ash bermain di rumah tu supaya tak adalah teruk sangat nampak sepahnya dan tak adalah Mommy dia pening. Jika nak main, main sahaja di bilik tersebut dan jika nak bermain satu-satu permainan di ruang tamu, keluarkan cuma satu sahaja "at a time"... Bermain juga perlu ada peraturan supaya anak tidak lupa bahawasanya hidup ini sememangnya penuh dengan peraturan yang perlu dipatuhi serta diikuti... Hurmmm...

Untuk yang memberi, kepada jiran tetangga dan juga seorang pembaca Bubblynotes.Com yang berkenaan, terima kasih banyak-banyak di atas pemberian anda, ingatan anda serta kasih sayang yang anda berikan kepada Iman Ash. Seingat Farah, Farah tidak pernah pun meminta-minta kepada sesiapa supaya memberikan hadiah sempena dengan hari lahir Iman Ash. Dapat menyambut hari lahir Ash bersama Ash sahaja pun dah cukup membahagiakan Farah sebagai seorang Mommy. Apa pun, terima kasih banyak-banyak dan semoga Allah SWT memurahkan lagi rezeki anda semua. 

Dapatkan Artikel terbaru dari Situs ini melalui e-mail Anda.

Author : Farah Waheda Wahid Terimakasih telah berkunjung

Artikel Terima Kasih Di Atas Kasih Sayang..., diterbitkan oleh Farah Waheda Wahid pada hari Tuesday, November 17, 2015.Enjoy Reading this!.About me: Farah Waheda Wahid Working Mommy Blogger of 1 (a boy). I blog about everything that moms love...mommyhood, beauty, fashion, health, food, tech and travel. Being a mom of 1 young kids, I like to find a balance between blogging about family related topics and things that are just for mom :) My blogs primary objective is to share my experiences with my readers, so it might help them with anything similar they may be experiencing, or to introduce them to new ideas. I blog from Selangor, Malaysia and have a preschooler toddler.

4 comments:

  1. Rasa nak nangis pun ye dan terharu pun ye sebab pembaca setia farah hadiahkan hadiah utk ash...i feel u dear...alhamdulilah inilah rezeki anak farah...julia pernah rasa macam farah rasa, pembaca dari instagram hadiahkan 2 pasang baju t shirt untuk Qi masa hari jadinya dulu...rasa sangat2 dihargai...

    ReplyDelete
  2. Wah banyak betul hadiah permainan Aish ye..
    Seronok lah dia tu :)

    ReplyDelete
  3. wah alhamdulillah ..seronok dapat hadiah... nak main gak mainan ngan Ash lah lepas ni..

    ReplyDelete
  4. ramai yg sudi kongsi kasih sayang bersama Ash...Moga Ash membesar dengan sihat dan jadi anak yang soleh...jangan lupakan mummy ya...

    ReplyDelete

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Shoplinks Asia

iWON.MY