Lobos Segala Puting Botol...


Jumlah botol susu semuanya ada 5 biji botol... Yang kecil ada 2 biji untuk air suam ataupun air Anugerah, yang besar ada 3 biji untuk bancuhan susu. Gittew... Terperinci betul pemceritaannya kan? Ahaksss... Waktu bayi sampailah dah ada gigi, tak pernah pula ada tabiat menggigit yang ekstrem... Sesekali tu adalah dia main gigit-gigit puting botol bilamana gusi dia gatal agaknya sebab nak tumbuh gigi. 

Cumanya kebelakangan ni bila nak menginjak ke usia 2 tahun ni ada tambahan cerita dah pula. Tambahan ceritanya, dia dah pandai bangun berjalan-jalan sewaktu menghisap botol sambil kedua-dua belah tangan dilepaskan dari memegang botol yang mana kemudiannya gigi tu menggigit puting botol. Ke hulu ke hilir dengan puting botol yang tergigit. Phewww... Kena botol tu berat memang bergantung sepenuhnyalah pada puting botol yang digigit tu kan? 

Makanya, lama kelamaan loboslah atau terobeklah puting botolnya. Tambah lagi aktiviti menggigit sambil menarik semasa menghisap susu atau air suam dari botol dan tonton televisyen... Syok jer kan? Ralit jer kan? Mula-mula satu selepas itu dua... Baru jer Nek Ma dia gantikan dengan puting botol yang memang ada disimpan dalam kabinet dapur sebab Farah memang 3 bulan sekali tukar puting botol susu Ash tapi terobek juga malam semalam. 


Mujurlah kedai pusat barangan bayi dan kanak-kanak di kawasan perumahan Farah masih dibuka. Belilah gantian. 2 sekali bocor malam semalam... Sabar jer lah Mommy kan? Naik dah harga rupanya puting botol susu Ash ni... Dulu sepasang iaitu satu set RM 28.50 macam tu... Sekarang sepasang atau satu set RM 30.50. Atuk dia kata, amboiii kemain satu puting botol susu sampai RM 15.00... Iyalah, Mommy dia dulu puting botol susu pakai yang murah ajer yang warna kuning tu... Hua hua hua... 

Ni dah berganti tak taulah berapa lama pula tahan kan? Tengok ajerlah nanti... 

Dapatkan Artikel terbaru dari Situs ini melalui e-mail Anda.

Author : Farah Waheda Wahid Terimakasih telah berkunjung

Artikel Lobos Segala Puting Botol..., diterbitkan oleh Farah Waheda Wahid pada hari Sunday, November 8, 2015.Enjoy Reading this!.About me: Farah Waheda Wahid Working Mommy Blogger of 1 (a boy). I blog about everything that moms love...mommyhood, beauty, fashion, health, food, tech and travel. Being a mom of 1 young kids, I like to find a balance between blogging about family related topics and things that are just for mom :) My blogs primary objective is to share my experiences with my readers, so it might help them with anything similar they may be experiencing, or to introduce them to new ideas. I blog from Selangor, Malaysia and have a preschooler toddler.

6 comments:

  1. gitulah kerenah anak....penyejuk hati dan minda !!

    ReplyDelete
  2. Kan puting tu kenyal...syok la si bujang sorang ni gigit ye...hehehe...ash...ash...geram tengok awak..

    ReplyDelete
  3. Hahahah..dulu, adik angkat..sekejap je berlobang...

    boleh kata tiap bulan kena tukar.. sedap sangat duk menggigit.. hahaha

    Jom join Giveaway kat sini.. Hamper RM100 untuk dimenangi -> http://goo.gl/08c6Tg

    ReplyDelete
  4. Dh macam pakai buang pulak dh ye kak farah. Hehe

    ReplyDelete
  5. Haha.. Itu normal kak... Si adik dah mula dah gigit nak loboskan puting susu nih...

    ReplyDelete
  6. ha ha warna kuning tu ~ doctor baby punyer kan?
    sama la kita :)

    ReplyDelete

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Shoplinks Asia

iWON.MY