Home » , , , , , » Cara Picit Jerawat Tanpa Tinggalkan Parut...

Cara Picit Jerawat Tanpa Tinggalkan Parut...

Sumber dari Google
Jerawat ramai orang tak suka!!! Siapa yang suka bila timbulnya atau munculnya jerawat di wajah kan? Ada tu, jenis yang gerammm jer, mata tak boleh tahan sakitnya menengok jerawat di wajah dan kotak pemikiran tak berhenti berfikir tentang jerawat sekaligus menghantar impuls rasa tidak selesa atau kurang keyakinan diri dengan penampilan wajah... Siapa tu? Bila rasa dah tak menahan mulalah tangan gatal nak picit jerawat tu kannn? 

Jangan!!! Serius Farah kata kalau macam mana rasa nak picit pun jerawat di wajah tu, tolonglah jangan sesekali picit... Itu petua Farah, sebab Farah memang tak pernah sentuh atau picit jerawat di wajah. Tak naklah berbekas dan berparut kan? Nanti jatuh pula saham kakak!!! #ehhh... Ha ha ha... Tapi, Alhamdulillah-lah setakat ini muka Farah bukan dari jenis yang berjerawat KECUALI jangan sesekali Farah pergi gatal lakukan rawatan muka ("facial"). Itu namanya memang mengundang ok? Muka Farah tidak boleh dirawat! Dia nak semulajadi macam tu jer...Orang lain dok habis puluh-puluh, ratus-ratus buat rawatan muka, ketahuilah makanya rawatan muka itu tidak termasuk dalam kos "maintenance" Farah bulan-bulan. Jimattt sikit kat situ...Ahaksss... 

Jerawat adalah masalah kulit yang selalu serang golongan wanita, tambah pula waktu "datang bulan". He he he... Sebenarnya, memang diakui, perasaan nak picit jerawat tu memang ada di dalam jiwa dan sanubari setiap orang. Tapi sayangnya, kalau anda tersalah teknik picit, jerawat yang muncul akhirnya jadi melecet atau makin teruk. Jadiii, untuk elak kulit wajah berparut, anda bolehlah cuba mengikuti langkah-langkah yang dikongsikan oleh artikel di SINI

1. Cuci tangan dan terus cuci wajah dengan air bersih menggunakan pencuci wajah. Ini bagi menghilangkan semua bakteria dan kuman yang melekat di tangan.

2. Sediakan lilin dan juga jarum.

3. Nyalakan lilin dan panaskan hujung jarum dengan api lilin. Ini untuk memastikan jarum benar-benar bersih. 

4. Ambil kapas alkohol dan sapu jerawat dengan kapas ini bagi lebih bersih. 

5. Kemudian cucuk perlahan-lahan jerawat dengan jarum bersih.

6. Biarkan jerawat keluar dari kulit. 

7. Ambil kapas yang bersih dan bersihkan wajah. 

8. Ambil ubat jerawat lalu sapukan bekas jerawat yang sudah dibersihkan.

9. Cuci wajah dan tepuk-tepuk dengan tuala kering. Siap!

Sesiapa yang nak mencuba tu, bolehlah sebab Farah tak pernah pun buat... Pssst, kalau berjaya dan memang berhasil tips ni, kongsi-kongsikanlah yer... ;-) 

Dapatkan Artikel terbaru dari Situs ini melalui e-mail Anda.

Author : Farah Waheda Wahid Terimakasih telah berkunjung

Artikel Cara Picit Jerawat Tanpa Tinggalkan Parut... , diterbitkan oleh Farah Waheda Wahid pada hari Monday, November 16, 2015.Enjoy Reading this!.About me: Farah Waheda Wahid Working Mommy Blogger of 1 (a boy). I blog about everything that moms love...mommyhood, beauty, fashion, health, food, tech and travel. Being a mom of 1 young kids, I like to find a balance between blogging about family related topics and things that are just for mom :) My blogs primary objective is to share my experiences with my readers, so it might help them with anything similar they may be experiencing, or to introduce them to new ideas. I blog from Selangor, Malaysia and have a preschooler toddler.

3 comments:

  1. Start dari buat facial kat spa yang muka I jadi bertambah teruk.. elok2 tak ada jerawat terus ada jerawat..

    ReplyDelete
  2. tp kan nak cara yg senang kan farah just letak listerine je farah..kecut terus jerawat tuh..

    ReplyDelete
  3. Omggg.. Bila guna jarum tu mcm scary.. Huhuhu

    ReplyDelete

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Shoplinks Asia

iWON.MY