Cara Menyusun Apa Yang Nak Dipakai...

Farah Waheda Wahid
6

Hujung minggu kannn??? Masa nilah masa nak memilih pakaian apa yang nak dipakai? "shawl" mana yang nak dipadankan? Kasut mana nak belasah? Untuk? Muahahaha... Untuk kerja minggu hadapan lerrrr.... Untuk apa lagi... Ini semua demi nak mengelakkan dari pakai baju yang sama seperti minggu lepas, shawl yang sama seperti minggu lepas, tak nak pening pagi-pagi mencari apa yang rasa-rasa nak dipakai di waktu pagi! 

Ini masa Ash belum mula bersekolah ataupun masuk sekolah lagi, fokus gosok pakaian sendiri jer lah. Ha ha ha... Esok bila dia dah mula bersekolah, "top up" dengan menggosok pakaian sekolah dia sekali. Itupun kadang-kadang terselit juga gosok pakaian berjalan dia yang ada di lipatan timbunan pakaian yang belum digosok. Nak kata pakaian dan shawl Farah banyak pun tidak juga, nak kata tidak pun banyak juga. "Moderate" lah, tapi mampu "rotate" untuk tempoh selama beberapa minggu. 

Macam pakaian tu sebenarnya taklah berapa banyak pun. Banyak pakaian dari bertahun-tahun lamanya dulu dari sebelum kahwin, sampailah ke sebelum hamil dan selepas hamil. Itu yang jadi berkoleksi tu. Haaa tu pun satu, nak menyusun gak ni, mama yang dah terlalu lama serta dah lusuh nak kena asingkan dan simpan di satu tempat lain bagi memberi ruang kepada bakal-bakal pakaian... Ihiksss... Nampak tak? Nampak tak permainannya di situ? "Dress" singkat-singkat saiz S dan M tu dah boleh "transfer" dah dari almari. "Shawl" pula, kini dah 3 tahun dah berhijab... Takkanlah 3 tahun takuk tu jer kan? Mestilah dah boleh "rotate" berbanding sewaktu mula-mula berhijab dulu semasa tak banyak koleksi. Muahahaha... 

Itulah cara Farah menyusun atur apa yang nak dipakai ke tempat kerja. Susun awal-awal, gosok awal-awal demi tak nak pening, tak nak serabut dan tak nak sama dengan minggu yang sebelumnya. Bagi Farah secara peribadi, tak kiralah kerja di pejabat ke, di "site" ke atau di mana-mana ke, walaupun memakai denim ke, formal ke... Yang benarnya, pakaian apa yang Farah nak pakai mesti tersusun! Hu hu hu...

Post a Comment

6Comments

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

  1. yeah betul2, susun dulu awl2, nanti senang nk cari, nak mix & match, hee

    ReplyDelete
  2. KAK farah.. kita tak banyak baju tak banyak tudung.. rotate yang sama je tiap dua minggu. hehehhee

    ReplyDelete
  3. saya selalu susun utk lima hari terus. sbb tak nak kelam kabut iron baju

    ReplyDelete
  4. stand by awal.awal mudah..hehehehe..

    ReplyDelete
  5. Saya ikut mood... Kalau rajin dan ada masa buat juga..

    ReplyDelete
  6. aida gi opis pakai uniform.
    memang mudah la.
    tapi boring !!!

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Bubblynotes.Com uses cookies to enhance your experience. Check Now
Accept !