Home » , , , , , , , , » Yang Lembik, Yang Berkepam & Yang Berkarat... Yang Tulah Dia Nak...

Yang Lembik, Yang Berkepam & Yang Berkarat... Yang Tulah Dia Nak...


Kuciwa!!! Kuciwa!!! Hatiku kuciwa!!! 3 hari 2 malam tau Ash, Mommy susah payah jahit dengan berhati-hati untuk siapkan gantian bantal papam Ash. Ha ha ha... Iyalah tangan tak berapa nak berseni yer tak??? Semata-mata nak bagi cantik dan kemas, punyalah lama masa yang Mommy ambil untuk jahit semata-mata sebuah bantal yang kecil. Pssst... Sebenarnya tak adalah cantik mana pun, kemas mana pun... Propa jer lebih!!! Ahaksss...

Mula-mula memanglah dia teruja, dia peluk, dia cium sebab nampak "ladybird" tu. "Aeeee....burd".... katanya... Yang membawa maksud "ladybird". Comelkan corak kain tu? Sebenarnya itu lebihan kain yang Nek Ma Ash jahit cadar kami berdua beranak dulu. Itupun tak cukup. Belakang tu cantumkan dengan kain kosong berwarna "maroon".

Niat di hati tu sebenarnya tak ada lain melainkan nak gantikan bantal papam Ash yang sedia ada. Walaupun, sebenarnya tak ada keyakinan langsung dalam hati yang dia nak terima gantian tu. Alaaa... Cuba jerlah, tak salah pun kalau mencuba kannn??? ;-)... Kelip-kelip mata dengan penuh harapan.

Tapiiii..


Lihatlah saja gambar di atas, sudahnya letak di mana??? Jadi bantal peluk pula dia. Huwaaaaa.... Sampainya hatimu wahai anak.... Ha ha ha... Kecil hati Mommy tau...


Tengok tu??? Kemain sedap lagi dia memeluk, mencium dan mengulit bantal papam yang sedia ada itu??? Yang dah lembik kekabunya, yang dah berkepam dan yang dah berkarat tu juga yang dia nak.... Aduh duh duh... Lama-lama esok mau jadi kain bantal papam ni....

Uhuksss, Mommy gelilah Ash bantal papam yang ni...(saja jer menyakat dia sebenarnya).... Kenapa tak nak tukar bantal papam lain? Eleh Mommy buat-buat tanya pula, walhal tau jer jawapan apa kan??? Keterbiasaan, bau yang sebati dengan jiwa takkan sama dengan bantal papam baru. Ada nilai sentimental tu pada jiwanya tu... Ha ha ha... Mommy faham jer sebenarnya....

Bila dah begini keadaannya, memang tak mungkinlah kan? Dia boleh menerima dengan keterbukaan sebarang bantal papam gantian??? Agagagagaga....

Dapatkan Artikel terbaru dari Situs ini melalui e-mail Anda.

Author : Farah Waheda Wahid Terimakasih telah berkunjung

Artikel Yang Lembik, Yang Berkepam & Yang Berkarat... Yang Tulah Dia Nak..., diterbitkan oleh Farah Waheda Wahid pada hari Thursday, September 10, 2015.Enjoy Reading this!.About me: Farah Waheda Wahid Working Mommy Blogger of 1 (a boy). I blog about everything that moms love...mommyhood, beauty, fashion, health, food, tech and travel. Being a mom of 1 young kids, I like to find a balance between blogging about family related topics and things that are just for mom :) My blogs primary objective is to share my experiences with my readers, so it might help them with anything similar they may be experiencing, or to introduce them to new ideas. I blog from Selangor, Malaysia and have a preschooler toddler.

16 comments:

  1. mmg pon...ank buah sy pon mcm tu,,smpi dh xde isi pn bantal tu tp still nak jugak...bau tu yg penting bukan rupa..kikiki

    ReplyDelete
  2. Alahai, comel je Ash ni. Taknak pisah pun dengan bantal papam dia. Hehe

    ReplyDelete
  3. hahaha, ash bole geng dengan auntie dayah la..nak bantal papam jer >_< walaupun dah besar,huhu

    ReplyDelete
  4. ash dah macam anak buah cik nor..sjak kecil sampai darjah 4 xblh tinggal teddy bear yang dah pampam...tangan dua2 belah dah xder..still juga nak guna. Kalau hilang confirm xblh tdo..haha

    ReplyDelete
  5. Duh! benda baru kot kak...takde sentimental valueeee...hahahaha...yang lama tu yg dah sebati dengan jiwa.. :P

    p/s : sebati ayaq liuq

    ReplyDelete
  6. kikiki..baru la namanya bantal busuk.. dia tak nak mommy kecewa tu..tu yang dia peluk tu..

    ReplyDelete
  7. hahahha sy sampai sekarang pon ade bantal feveret aka bantal busuk hehehe.. bukan budak kecik ajer yg ade.. :-)

    ReplyDelete
  8. setia dia pada si lembik ye...teguh pendirian ni..hehehehe...mummy merana Ash..bantal baru tak laku..bertabah ye mummy.. :>)

    ReplyDelete
  9. setia dia pada si lembik ye...teguh pendirian ni..hehehehe...mummy merana Ash..bantal baru tak laku..bertabah ye mummy.. :>)

    ReplyDelete
  10. hahaha...tapi meme mcm tu kak.bagi lah yg mhl cantik ke, yg busuk gak di pilih :d

    ReplyDelete
  11. ash kita geng ada bantal busuk :) tapi aunty sejak ada anak no2 dah tak pakai bantal busuk :>)

    ReplyDelete
  12. bantal busuk.. mmg tak boleh buat apa dah sis.. penangan bantal busuk nie mmg kuat.. hehe..

    ReplyDelete
  13. alahai syg bantal papam ku ~ kata ash :)

    ReplyDelete

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Shoplinks Asia

iWON.MY