Home » , , , , » Ayam Organik Az-Zain Menjadi Pilihan...

Ayam Organik Az-Zain Menjadi Pilihan...


Ada pilihan yang lebih baik, ada pilihan yang lebih terjamin keHALALannya, terjamin kebersihannya, mengikut syariat yang digariskan, kenapa tidak kita beralih yer tak? Apa tu? Cerita tentang ayam lah... :-). Iya, mudah pun mudah. Kenapa mudah? 


Dah siap dipotong serta dibersihkan segala lemak-lemak. Tinggalnya untuk bersihkan sekali lagi jer bila nak memasak. Kalau nak dipotong kecil-kecil, potong ajerlah sendiri. Tiada masalah. Mudah kan kerja? Lagi-lagi untuk kita ibu-ibu yang selalu sangat dicemburui masa. Muahahaha... 

Ayam organik? Iya, ayam organik. Ayam yang bebas daripada unsur kimia, antibiotik dan pemakanannya bebas dari sumber-sumber subhah. Ayam organik tidak mempunyai lemak yang berlebihan, bau tidak hanyir, isinya sedikit pejal kemerahan, tidak hancur jika dimasak lama dan rasa dagingnya manis. 

Ayam organik tidak menggunakan bahan kimia atau suntikan vaksin. Sumber antibodi diganti dengan bahan semulajadi seperti mambu, habbatus sauda dan beberapa herba lain. Pengambilan ayam organik baik untuk kesihatan jangka panjang, anti oksidan dan lain-lain lagi. Makanan (dedak) daripada sumber subhah (tidak diragui) seperti jagung, soya, tepung soya, tepung ikan, beras, minyak masak, serbuk cengkerang dan herba-herba. 

Bagi Farah, nak dapatkan ayam organik tak adalah susah mana pun. Di lot-lot kedai berhampiran kawasan perumahan Farah ni ada Kedai Az-Zain. Di situlah , Farah dapatkan stok ayam untuk dimasak. Harganya bagi seekor ayam biasa adalah RM 17.50 dan bagi ayam kampung pula harganya adalah RM20.00.

Bagaimana ayam Az-Zain ini diproses? Boleh rujuk artikel di SINI dan cawangannya juga Farah rasa ada banyak. Antaranya Shah Alam dan juga Bangi. 

Dapatkan Artikel terbaru dari Situs ini melalui e-mail Anda.

Author : Farah Waheda Wahid Terimakasih telah berkunjung

Artikel Ayam Organik Az-Zain Menjadi Pilihan..., diterbitkan oleh Farah Waheda Wahid pada hari Wednesday, September 30, 2015.Enjoy Reading this!.About me: Farah Waheda Wahid Working Mommy Blogger of 1 (a boy). I blog about everything that moms love...mommyhood, beauty, fashion, health, food, tech and travel. Being a mom of 1 young kids, I like to find a balance between blogging about family related topics and things that are just for mom :) My blogs primary objective is to share my experiences with my readers, so it might help them with anything similar they may be experiencing, or to introduce them to new ideas. I blog from Selangor, Malaysia and have a preschooler toddler.

4 comments:

  1. sama la..akk pun.
    .http://rencahkehidupan-maamieiqi.blogspot.my/2015/06/membeli-tanpa-ragu-di-az-zain.html

    ReplyDelete
  2. Pernah makan ayam organik..sedap ngak

    ReplyDelete
  3. salam singgah sini farah....diana tak pernah lagi makan ayam organik...hihi

    ReplyDelete
  4. ayam organik mahal sikit lah ye..tapi klu nak sihat dan halal apa salahnya

    ReplyDelete

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Shoplinks Asia

iWON.MY