Tak Payah Lahhh...


Amboiii... kemain lagi tau anak teruna sorang ni!!! Mommy telefon dia, nak tanya dia buat apa? Dah makan ke belum? Main apa? Tengok kartun apa? Beria jer Mommy tau... Rindu pun yer nak dengar suara dia... Berikut adalah perbualan anak beranak di talian telefon sebentar tadi...

Mommy: 
Assalamualaikum...

Ash:
Ala alam.. (Walaikumsalam)

Mommy: 
Ash buat apa? Dah makan belum? 

Ash: 
Eeemmm... 

Mommy:
Ash buat apa? Dah makan belum? Ash main apa tu? 

Ash: 
Ya ya yah lahhh... (Tak payah lahhh)

Hu hu hu, ada ke patut cakap macam tu kat Mommy... Sentap Mommy nak oiii...Ha ha ha... Tak adalah gurau jer... Tu menandakan dia malas nak berbual di telefon sebab sedang fokus pada sesuatu lettew...Selalu kalau Atuk telefon atau Abah telefon pun sama jer jawapannya...Selalunya Mommy gelakkan tapi hari ni Mommy terkena... 

Sampai hati Ash tau...Mommy susah payah tak lah susah mana pun...Ha ha ha...telefon Ash...Itu jawapan yang kuterima...Dush dush dush... 

*Bila belajar bercakap ni, macam-macam perkataan yang keluar yang boleh menggelikan hati rupanya... Kadang-kadang tu sampai berair-air mata gelak... Hu hu hu... 

Dapatkan Artikel terbaru dari Situs ini melalui e-mail Anda.

Author : Farah Waheda Wahid Terimakasih telah berkunjung

Artikel Tak Payah Lahhh... , diterbitkan oleh Farah Waheda Wahid pada hari Friday, August 14, 2015.Enjoy Reading this!.About me: Farah Waheda Wahid Working Mommy Blogger of 1 (a boy). I blog about everything that moms love...mommyhood, beauty, fashion, health, food, tech and travel. Being a mom of 1 young kids, I like to find a balance between blogging about family related topics and things that are just for mom :) My blogs primary objective is to share my experiences with my readers, so it might help them with anything similar they may be experiencing, or to introduce them to new ideas. I blog from Selangor, Malaysia and have a preschooler toddler.

7 comments:

  1. Hahahaha...ash...ash..ash...comel je..

    ReplyDelete
  2. Budak-budak baru nak boleh cakap memang tergelak juga dengar ayatnya....semoga bahagia dan gembira selalu

    ReplyDelete
  3. Ash tgh fokus tgk kartun agaknya tu hihi

    ReplyDelete
  4. comelnya ash...dah pandai ckp....pandainya...

    ReplyDelete
  5. comelnya ash...dah pandai ckp....pandainya dia....hihi

    ReplyDelete

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Shoplinks Asia

iWON.MY