Home » , , , , , , » Arggghhh...Tak Suka Nangka Dalam Peti Ais...

Arggghhh...Tak Suka Nangka Dalam Peti Ais...

Sumber dari Google
Hatta durian sekalipun Farah akan letakkan di dalam bekas kedap udara kalau letakkan di dalam peti ais. Inikan lagi buah nangka yer tak? Tapi... Buah nangka ni, tak lut lah pula walaupun diletakkan di dalam bekas kedap udara. Bau dia... Umang aiii...semerbak.. 

Amboiii, kuat sungguh bau buah nangka ni ek? Yang paling tak seronoknya, bau buah nangka ni boleh diserap atau terserap oleh makanan-makanan lain. Dush dush dush. Itu yang menjadikan kalaulah, kalau letak air Ribena dalam "mug" yang kita bancuh tak habis minum, akan rasa nangka bila minum. Bau nangka pun ada. 

Coklat pun bila makan ada rasa nangka. Kuat sungguh penangan nangka ni. Ermmm, dahlah diri ini memang kurang gemar buah nangka dan buah nangka tu angin kann? Gulai lemak cili api nangka I is suka. 

Entahlah bagi orang lain mungkin tak apa-apa kot, cumanya bagi Farah jer kot. Sebab Farah rasa, buah durian kalau letak dalam bekas kedap udara dan diletakkan di dalam peti ais, taklah macam tu sangat jadinya. Dianya semerbak bila bekas tu dibuka jer... Ekekeke... 

Atuk Ash yang suka sangat buah nangka sebenarnya. Semalam, Atuk Ash beli buah nangka dan letakkan dalam peti ais. Tu yang jadi giteww tu... Pening pun ada bila semua dah bau nangka... Hu hu hu... 

Bertabahlah wahai hati...Agagagaga... Kadang-kadang walau tak suka kena terima gak yer tak? Itu namanya ber-kompromi... Tak apalah dah Atuk Ash suka, nak kata apa kan? Cuma kalau tanya jujur, heee... Kurang gemar bila bau dan rasa buah nangka diserap atau terserap ke makanan-makanan lain dalam peti ais... 

#ehhh tak merungut atau kata belakang tau tentang Atuk Ash... Dia pun tau... Siap kena sakat lagi Farah bila kami borak tentang perkara ni semalam... ;-)

Dapatkan Artikel terbaru dari Situs ini melalui e-mail Anda.

Author : Farah Waheda Wahid Terimakasih telah berkunjung

Artikel Arggghhh...Tak Suka Nangka Dalam Peti Ais..., diterbitkan oleh Farah Waheda Wahid pada hari Sunday, August 2, 2015.Enjoy Reading this!.About me: Farah Waheda Wahid Working Mommy Blogger of 1 (a boy). I blog about everything that moms love...mommyhood, beauty, fashion, health, food, tech and travel. Being a mom of 1 young kids, I like to find a balance between blogging about family related topics and things that are just for mom :) My blogs primary objective is to share my experiences with my readers, so it might help them with anything similar they may be experiencing, or to introduce them to new ideas. I blog from Selangor, Malaysia and have a preschooler toddler.

11 comments:

  1. serius buah nangka mmg kuat barunya.... =))

    ReplyDelete
  2. sy kalau bau buah nangka okay lagi. kalau durian sy tak tahan. huhu. pening jadinya.

    ReplyDelete
  3. Bila nangka atau durian dah habis..letak sekeping roti dalam peti ais..insha Allah baunya hilang..

    ReplyDelete
  4. kalau ida nangka ok lagi la..kalau durian...semerbak..heheh

    ReplyDelete
  5. tp nangka sedappp..my peberet..hihi..

    ReplyDelete
  6. Sedap tau nangka makan sejuk-sejuk

    ReplyDelete
  7. Ingatkan bau buah durian lagi kuat (-_-')
    Tapi biasanya kalau peti sejuk berbau CK letak roti sekeping hee~

    Reply Your Comment at http://kumbangmerahbintikhitam.blogspot.com/2015/07/syura-homemade-cake.html

    Maceh kak farah (^_^)
    kann..tengok pun dah terliur
    kalau makan kompem nak lagi dan lagi (*_*)

    ReplyDelete
  8. dulu suka nangka.. tp skrg cuba elakkan sbb takut angin sbb tgh breastfeed kan...

    ReplyDelete

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Shoplinks Asia

iWON.MY