Patutlah "Diapers" Tak Pernah Cukup!!!


Di rumah memang ada koleksi "plush toys" Ash... Walaupun dia anak lelaki kannn, tetapi dia tetap ada "plush toys" dan ini bukanlah bermakna Farah ni nak mem-perempuan-kan dia... Adoiiii, janganlah nak salah anggap yer? Ataupun janganlah nak buat kesimpulan yang bukan-bukan dan macam-macam... Tapi kalau nak simpulkan juga, silalah simpul...ihiksss tiada paksaan ke arah itu punnn... Pendapat manusia ni kan berbeza-beza, fikiran manusia ni kan berbeza-beza, jadi tiada keperluan untuk Farah menjadi sentap di situ gitchewss... He he he... Sebab hakikatnya, kita tak boleh nak halang orang lain dari berfikir yang bukan-bukan yer tak? Sebab kita bukannya ada kuasa psikik untuk mengawal pemikiran orang lain... Koleksi "plush toys" Ash adalah kerana dia sangat sukakan haiwan... ada panda, ada kucing, ada kuda, ada ikan, ada lembu, ada "bebear"... ada zirafah... Pendek kata boleh dipanggil Mini Zoo Ash lahh... Muahahahaha...Nak beli haiwan hidup tak mampu Mommy nak beli dan tak mampu Mommy nak jaga seekor-seekor, jadi, kita jadikan impian dan realiti dia kenyataan dengan "plush toys" sahaja....

Pengsannn...pengsannn...pengsannn... Melayan kerenah Ash... Ahakss..tapi bukanlah merungut...Cumanya...Makin bertambah macam-macam pula keletah, gelagat dan ragam dia semenjak dua menjak menjadi semakin ekstrem bereksplorasi dan aktif menjadi-jadi nih... Terbaru cerita malam semalam... Lihatlah "bebear" dia yang Farah tempek gambar di atas? "Bebear" tersebut dipakaikan "diapers" ok??? Tengok akal dia, tengok akal dia...Kemainnn lagiiii....

Owhhhh...patutlah "diapers" tak pernah cukup dalam rumah... Patutlah Mommy asyik kena beli "diapers"... ~ yang benarnya "statement" tu gurau-gurau jer... Cukup jer lampin pakai buang dia sebenarnya...Sajaaaa...Nak dijadikan cerita sebenarnya... "gimmick" orang kata "gimmick"... Sesekali lakukan "gimmick" seronok juga... Tetapi kalau selalu, jadi bosan pula... Jadi tak salah rasanya sesekali sebegini... *_^...

Kaedahnya... Ash ambil bedak dia, ambil lampin pakai buang jenis seluar dia, kemudian ambil "bebear"... Langkah seterusnya, dia baringkan "bebear", selepas itu bermulalah aksi dia main "snow" dengan bedak tu dengan meletakkan bedak di bahagian bawah tubuh "bebear" tu sambil menyanyi-nyanyi lagu yang Farah pun tak pasti lagu apa... Kemudian, berusaha sedaya upaya memakaikan lampin pakai buang tersebut kepada "bebear"... Walaupun senget benget tetapi tetap berjaya dimasukkan... Agak-agak dia tak puas hati, kemudiannya dia akan datang ke arah Farah... "Ma meee"... Haaa... tu dah faham dah tu, kalau dah panggil kemudian dia pegang tangan kita tu, nak suruh betulkan kedudukan lampin pakai buang tulah...

Salah satu bukti lagi nih...anak-anak memang cepat mengikut apa yang dilihat... Ini semua punca-punca dari rutin harian Farah dan juga Nek Ma dialah nih, yang saban hari memakaikan dia lampin pakai buang...Sebab dah hari-hari dia lalui jadi dia pun dah hadam langkah demi langkah serta teknik... Adoiiiii...Nasib baik dia tak sapu losyen ruam lampin pada "bebear" tu kannn??? Kalau tidakkkk, memang tau-tau jer losyen ruam lampin dia habis lah kannn...Ash memang tak ada ruam lampin, tak pernah ada ruam lampin walau sekalipun...Alhamdulillah, tetapi Farah memang sapukan sedikit pada Ash setiap kali menyalin lampin pakai buang...Konon-kononnya mencegah sebelum berlaku... Gitcchewsslahhh....

Dan nasib baik jugalah "bebear" tu tak ada proses pencernaan yer? Kalau "bebear" tu ada proses pencernaan... bertambah pengsan lah lagi Mommy dia nih... Membela "anak angkat" tanpa sedar pula yang juga menggunakan lampin pakai buang...Makanya bertambah-tambahlah pula perbelanjaan yer tak? Ekekekeke.... Gurau-gurau...

Tapi sebenarnya seronok juga melihat telatah Ash yang semakin giat bereksplorasi dan berfikir ni, sekurang\-kurangnya dapat juga lihat perkembangan dia sehingga ke tahap, pemikiran dia dan juga daya ingatan dia sekuat mana...

"Bebear" dah pakai lampin pakai buang... lepas ni agak-agak apa lagilah yang dia nak buat nih.... 

Dapatkan Artikel terbaru dari Situs ini melalui e-mail Anda.

Author : Farah Waheda Wahid Terimakasih telah berkunjung

Artikel Patutlah "Diapers" Tak Pernah Cukup!!!, diterbitkan oleh Farah Waheda Wahid pada hari Sunday, July 5, 2015.Enjoy Reading this!.About me: Farah Waheda Wahid Working Mommy Blogger of 1 (a boy). I blog about everything that moms love...mommyhood, beauty, fashion, health, food, tech and travel. Being a mom of 1 young kids, I like to find a balance between blogging about family related topics and things that are just for mom :) My blogs primary objective is to share my experiences with my readers, so it might help them with anything similar they may be experiencing, or to introduce them to new ideas. I blog from Selangor, Malaysia and have a preschooler toddler.

6 comments:

  1. Hihi..hati hati mummy..lps ni ash solek bebear pulak santekkk santekkk..

    ReplyDelete
  2. Bebear pakai bedak tak??? Baru putih..hehehe

    ReplyDelete
  3. alolololo ash yg cerdik...
    umah aida, kakak2 yg memakai kan bear drypers.
    hu hu hu terkejut aida dibuatnya.
    diorang main mak-mak :)

    ReplyDelete

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Shoplinks Asia

iWON.MY