Mural Pertama Ash Di Atas "Tiles"...


Kemahiran melukis dan menulis nampak gayanya sudah mula dipraktikkan nih! Krayon hijau lagiii... Sedang-sedang semua orang di dalam rumah sedang sibuk dengan tugasan masing-masing, rupa-rupanya Ash pun sibuk jugaaa... Patutlah senyap ajer dari tadi... 

Sekali toleh ke arah dia sedang mencangkung... Khusyuk betul dia sedang melukis mural di atas "tiles"... Entah apa yang dilukisnya, hanya dia yang faham maksudnya... Lepas tu, bila Mommy pandang dia, dia sengih dan panggil "Meee..."

Tunjuk lukisan yang dia dah buat di atas "tiles"... Ha ha ha, nasib baik atas "tiles", boleh juga dilap dan dimop kann??? Kalau di dinding??? Ya ampunnn tiba-tiba ada hiasan tambahan di dinding rumah sewaktu raya ni. 

Dari mana dia dapat korek krayon tu? Sedangkan kebiasaannya dah disimpan di tempat yang dia tak akan jumpa atau dapat capai. Ini kes kami di sesi belajar pegang pensil dan krayon tadi ni lah nih... Tak boleh nak salah dia lah kan??? 

Farah yang salah sebab tercicir pula satu krayon yang ini sewaktu mengemas setelah selesai sesi kami tadi. Tak perasan pula ada tercicir satu. Ini baru "tiles" ni...belum lagi dinding macam kisah yang terjadi di rumah-rumah lain yer tak? Dinding jadi mangsaaaa.... 

Kalau dinding jadi mangsa, mengecat lah pula kita yer??? Ha ha ha... Dinding rumah Farah memang gunakan cat dari jenama Nippon yang boleh lap-lap tuh... Tapi belum cuba lagi kan??? Agak-agak kalau Ash conteng berkesan tak jika dilap??? 

Errr...kalau boleh janganlah conteng dinding yer nak? ~ kalau boleh elak nak elak Mommy-nya... 

Dapatkan Artikel terbaru dari Situs ini melalui e-mail Anda.

Author : Farah Waheda Wahid Terimakasih telah berkunjung

Artikel Mural Pertama Ash Di Atas "Tiles"..., diterbitkan oleh Farah Waheda Wahid pada hari Tuesday, July 14, 2015.Enjoy Reading this!.About me: Farah Waheda Wahid Working Mommy Blogger of 1 (a boy). I blog about everything that moms love...mommyhood, beauty, fashion, health, food, tech and travel. Being a mom of 1 young kids, I like to find a balance between blogging about family related topics and things that are just for mom :) My blogs primary objective is to share my experiences with my readers, so it might help them with anything similar they may be experiencing, or to introduce them to new ideas. I blog from Selangor, Malaysia and have a preschooler toddler.

6 comments:

  1. sel-sel otak sedang berhubung tu Mummy

    ReplyDelete
  2. Abstrak hasil tangan ash tu...huhu...

    ReplyDelete
  3. Comel. Dah start conteng tiles dah

    ReplyDelete
  4. dinding rumah sue dah penuh dgn mural anak2 syurga, redha je lah.
    kalau nnt ada rezeki berpindah rumah baru, rumah ini akan di cat baru sebelum beri sewa pd orang.

    ReplyDelete
  5. kalau dinding pakai dinding raya baru la kak farah
    heheheh
    dah tnjuk bakat dah tu

    ReplyDelete
  6. Salam lebaran aidilfitri buat Farah sekeluarga ;)

    ReplyDelete

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Shoplinks Asia

iWON.MY