Home » , , , , , , , , , » "With Love From Mommy"... Kopiah Kait Untuk Ash...

"With Love From Mommy"... Kopiah Kait Untuk Ash...

Hari tu, di dalam entri Nak Kait Kopiah Untuk Ash!!! bukan main teruja untuk mengait kopiah untuk Ash walhal di dalam hati antara yakin dengan tidak ajer sama ada boleh buat ataupun tidak. Farah tak pandai mengait!!! "cross-stitch" pandailah... Tapiii yang pandai kait mengait ni adalah Nek Ma Ash... Macam yang Farah pernah cerita dulu, alas televisyen, alas kusyen, alas peti ais, alas meja makan dan sarung bekas air ke sekolah Farah dulu Nek Ma Ash lah yang kait... Hik hik hik, diri sendiri tak pernah belajar mengait dan tak reti aihhh nak pegang dua jarum kait dan pintal-pintal tu... 

Cumanya, sejak beberapa bulan yang lalu, duduk-duduk termenung seorang diri, tiba-tiba hati tergerak nak kait sendiri kopiah untuk Ash memandangkan bila memikirkan Ash suka sangat main kopiah Atuk dia dan bila pakai besar sangatlah pulak. Macam alahaiii, Ash nak kopiah ke? Nek Ma Ash kata kalau nak beli boleh ajer... Di Masjid India mungkin ada banyak kot yang saiz kecil-kecil??? Tapi nak jejak Masjid India, Kuala Lumpur tu, dengan anak kecil dengan bersesak-sesak memang jawapannya tidaklah... Lagi satu sebab jauh sangat... ngee... malas pula hati ini nak memandu sejauh itu semata-mata nak membeli kopiah comel jer... 

Buat permintaan khas kepada Nek Ma Ash sambil kelip-kelip mata, sambil gedik-gedik manja pada Nek Ma Ash... Ahakss... Minta Nek Ma Ash kaitkan kopiah untuk Ash... Jawapan Nek Ma Ash... "Mata Mama dah tak berapa nak terang sangat macam dulu, lagi satu kalau sibuk dok mengait, anak awak tu siapa nak tengok???... Ehh belajarlah... anak awak takkan tak nak buatkan untuk dia??? Takkan tu pun nak Mama buatkan???"... Iya tak iya juga yer... muahahaha... Ash tu bukan boleh dibiarkan seorang diri sekarang ni, tengah melasak dan rajin ke sana ke mari... Ooo... tak boleh tak boleh... Adehh, samping-samping tu kena sedas dan setepek dari Nek Ma Ash... "Well, well, well... mothers..." biasalah tu kan???

Bila mak sendiri dah "sound" gitchewss, lagilah jadi tergerak nak mencuba, walaupun tidak tahu hasilnya bagaimana nanti. Berdebar juga. Oklah, kentalkan semangat dan keinginan untuk belajar dan mencuba perkara yang baru di dalam hidup, Farah Google corak dan panduan di laman sesawang dan tak cukup dengan itu, siap ke kedai buku mencari buku panduan belajar mengait tu lagi... Ha ha ha, jadi mak-mak ni, memang "full of surprises" dan akan buat perkara yang kita tak pernah buat selama ini yer tak?... Dari tak pernah akan jadi pernah, dari tak tahu akan jadi belajar untuk tahu... 

Ding dong ding dong selama lebih kurang tempoh masa sebulan dengan bantuan tunjuk ajar Nek Ma Ash... akhirnya... alamak malulah nak tunjuk... wakakaka... tapi nak tunjuk juga... Malu tapi mahu kaedahnya... Tadaaaa...


Alhamdulillah akhirnya siap juga malam semalam... walaupun senget sedikit... hu hu hu.., nampak tak bulatan di kepala tu senget sedikit ataupun tak "even"... Eee, seganlah pula tunjuk kan??? Ha ha ha... gedik... Tapi itulah hasil yang tidak seberapa dari Farah. Tapi jadilah juga tu kan??? Ha ha ha, "please" cakap jadi??? #ayatmeraihni... wakakaka... Inilah percubaan pertama Farah yang tak berapa nak menjadi... corak pun pilih yang mudah dan ringkas sahaja. 


Malam semalam juga cuba pakaikan di kepala Ash... Alhamdulillah, sedang-sedang elok jer terletak atas kepala Ash... Selepas ni, bolehlah Ash pakai ikut Mommy solat yer? Tak pun ikut Atuk solat... Pakai raya pun ok juga ni rasanya... #ehh raya Ash nak pakai kopiah ke nak pakai songkok? Dua-dua pun boleh kan??? Sejuk perut Mommy tengok Ash dalam gambar tu... Moga-moga minat pada agama itu, pada Islam itu berterusan sehingga seterusnya yer???.... In Shaa Allah, amin... 

Kak Sal nak tempah untuk Khalish yang sebaya Ash... Maria nak suruh buatkan topi untuk "gegirls" dia... Err, tak berani ambil tempahan lagi sebab baru belajar-belajar... agagaga... Baru dalam proses nak khatam kait kopiah... Tapiii, In Shaa Allah, akan cuba penuhi, cumanya tak jual lah... Beri ajer... Hik hik hik... In Shaa Allah, In Shaa Allah... tak berani nak janji sebab untuk siapkan Ash punya jer dah makan tempoh dekat sebulan... Ha ha ha, macam manalah rupanya kalau ambil tempahan kan??? Marah pelanggan sebab lambatttt ajer... ^_*

Apapun, Alhamdulillah, rasa puas hati dapat kaitkan kopiah untuk Ash... "With Love From Mommy..." Kopiah Kait untuk Ash...

Dapatkan Artikel terbaru dari Situs ini melalui e-mail Anda.

Author : Farah Waheda Wahid Terimakasih telah berkunjung

Artikel "With Love From Mommy"... Kopiah Kait Untuk Ash..., diterbitkan oleh Farah Waheda Wahid pada hari Monday, May 11, 2015.Enjoy Reading this!.About me: Farah Waheda Wahid Working Mommy Blogger of 1 (a boy). I blog about everything that moms love...mommyhood, beauty, fashion, health, food, tech and travel. Being a mom of 1 young kids, I like to find a balance between blogging about family related topics and things that are just for mom :) My blogs primary objective is to share my experiences with my readers, so it might help them with anything similar they may be experiencing, or to introduce them to new ideas. I blog from Selangor, Malaysia and have a preschooler toddler.

4 comments:

  1. Fuhh gigih mommy mengait,,, takpe laa lama pon janji siap..taraaa cantik je walaupon senget sikit hahhaa..kalau farah tak gtau org pon tak perasan ada kesengetan pada kopiah tu hehe,,,, comel ash pakai..

    ReplyDelete
  2. Gigihnya.. hehe.. tapi seronok bila dapat buat sendiri untuk anak.. Kepuasan.. Comel giler.. xnampak pun x sama..

    ReplyDelete
  3. untuk anak ibu sanggup lakukan apa saja...moga ash menjadi anak yang soleh

    ReplyDelete

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Shoplinks Asia

iWON.MY