Home » , , , , , , , , , , , » Spring Buaian Putus!!! Ehh Patah!!! Ehh Putus!!!

Spring Buaian Putus!!! Ehh Patah!!! Ehh Putus!!!

Mula-mula kita ulang tayang gambar lama ni dulu...


Dah setahun lebih dah buai ni berkhidmat pada Ash... Pada asalnya memang tak nak beli dan tak nak ajar Ash tidur berbuai... Tapi dalam keras-keras hati Mommy tak nak beli dan tak nak ajar buai, akhirnya terjebak juga membeli buai bilamana ada cerita sebaliknya yang boleh rujuk di entri Baby Cot Spring for Ash!!! dan juga di atas permintaan Nek Ma Ash kerana Nek Ma Ash kata, bila tidur buaian, bayi atau anak kecil akan tidur lebih lama dari tidur di bawah dan lebih mudah Nek Ma Ash nak lakukan kerja-kerja lain di rumah. Dalam "contemplating - contemplating" tu, akhirnya dibelikan juga. 


Gambar Iman Ash sewaktu pertama kali ditidurkan di dalam buai. Tetapi memang betul punn... apa yang Nek Ma Ash cakap... Ash tidur lama bila ditidurkan di dalam buai. Dari sekecil ini, sehinggalah sekarang ni... Hu hu hu, sehinggakan PUTUS / PATAH lah spring buaian itu malam dulu semalam sewaktu tengah enjut buaian tu untuk tidurkan Ash. Ash sebenarnya tidur buai siang hari jer...malam sebenarnya tidur bawah, tetapi pada waktu dan ketika itu Mommy dia nak basuh pinggan di dapur yang dah melambak, Nek Ma tidurkan dia dalam buai... Kussss semangatttt... Nasib baik Nek Ma cepat sambut... Perghhh... lembut besinya ek??? Ha ha ha...Ke dah lebih muatan sebenarnya??? Sebab dah besar kannn??? 5 spring boleh putus??? Apakah...Badan kecil molek jer... 

Sumber dari Google
Pakai yang manual ajer, tak beli yang elektrik punn... sebab Ash cuma perlu dienjut ketika hendak tidur, dah tidur biar jerlah, kadang-kadang angkat letakkan di atas tilam... Nak biasa-biasakan tidur bawah dan tak perlu buaian dah... Yerlah buaian jenis "portable" macam tu, berapa lama sangatlah tahan yer tak??? Sampai masa kena berara dah dari guna buaian Ashhhh oiiii.... Ha ha ha... Lainlah kalau macam stail dulu-dulu, buaian pakukan pada pintu bilik ke apa ke...Ha itu memang tahan lama... Tapi, Alhamdulillah-lah, kalau berjalan ke mana-mana setakat ini tak pernah lagi sampai tahap perlu mengangkut buaian...Ash boleh tidur jer kalau dah nak tidur... 

Sudahnya semalam Atuk dia dok belikan spring baru...Hamikkk... Macam ni rupa gayanya... 

Sumber dari Google
7 sekali spring-nya... Oklah tu, bolehlah tahan sementara dan tak payah lama-lama sangat tidur buai Ash??? La la la la...Dah mula tiba masa dah tidur di atas tilam jer...Siang semalam buai tak ada pun, tidur atas tilam kan??? Apa-apa pun terima kasih pada Atuk Ash kerana tolong belikan...Hu hu hu...Mommy tak minta punnn... Tapi Atuk yang belikan semalam... Adehh.... Tak payahlah kan patutnya... Apa-apa pun terima kasih pada Atuk Ash sekali lagi...Harap-harapnya tiada lagi insiden spring putus ataupun patah... Dah pesan pada Nek Ma Ash, cuba jangan beri dia tidur buai di siang hari... Dan biarkan dia tidur di atas tilam... Macam waktu malam...Malam sekarang dah tak perlu buaikan dahulu..Janji Mommy ada menempek kat sebelah dia... Dan dia dapat pegang tangan Mommy...Sebelah lagi Mommy tepuk dia... Tak sampai 15 minit, tidurlah dia... Hu hu hu... Lepas tu barulah boleh buat segala benda bagai.... 

Dapatkan Artikel terbaru dari Situs ini melalui e-mail Anda.

Author : Farah Waheda Wahid Terimakasih telah berkunjung

Artikel Spring Buaian Putus!!! Ehh Patah!!! Ehh Putus!!!, diterbitkan oleh Farah Waheda Wahid pada hari Tuesday, May 26, 2015.Enjoy Reading this!.About me: Farah Waheda Wahid Working Mommy Blogger of 1 (a boy). I blog about everything that moms love...mommyhood, beauty, fashion, health, food, tech and travel. Being a mom of 1 young kids, I like to find a balance between blogging about family related topics and things that are just for mom :) My blogs primary objective is to share my experiences with my readers, so it might help them with anything similar they may be experiencing, or to introduce them to new ideas. I blog from Selangor, Malaysia and have a preschooler toddler.

9 comments:

  1. Setuju baby tidur buai lebih nyenyak. Anak-anak kakak dulu semuanya berbuai tapi spring dulu tahan lama Farah. Kakak beli utk anak sulung sampai yg bongsu (3 org anak) masih boleh pakai. Kakak masih simpan tau dgn buai besi dan kainnya juga sampai sekarang..

    ReplyDelete
  2. mak aihh dhystnye cmne blh putus ye.....mujur la nenek ada, kalo x bedebuk dh ash jatuh...

    ReplyDelete
  3. irine kat rumah tak berbuai kecuali kat rumah bs.. pernah jugak spring putus.. dah kena ganti...dia tido lasak kot..berguling2 dalam tuu.. kat rumah fully directfeed kengkadang sampai sejam ngempeng,..terseksa rasanya..

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah ash tak cedera..wah spring buai baru ye..

    ReplyDelete
  5. Hehe putus sdahh..Tp mmg btol klau spring jnis kt ats tu yg lima ataupon tga mmg cpt rosak sbb spring dia jenis lembut ..huhuhu..

    ReplyDelete
  6. berat sangat dah tu...hahahaha...

    ReplyDelete
  7. Ok la Ash boleh berbuai. Qaisara dulu x boleh..masuk je buai, enjut2..Muntah..Terus fobia nk kasi naik buai.. 7 Spring tu.. Padan la dgn berat Ash skrg..huhu

    ReplyDelete

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Shoplinks Asia

iWON.MY