Dia Tidak Suka Durian...


Jadilah durian 2 paket RM 5.00 dari pasar malam minggu lepas... Bukannya nak makan banyak punnnn, walaupun diri ini mampu jer nak makan berbiji-biji sekali makan... Ha ha ha... "I is" memang suka durian tetapi memilih di dalam memakan durian...Boleh gitchewss??? Memilih yang bagaimana... Farah suka sangatttt makan durian yang isinya kuning DiRaja seperti gambar di atas, yang kuning pucat atau kuning cair tu makan juga, tapi agak "slow" sedikit lah... Ini membeli pakai paket ni pun kerana kes... Yang pertamanya, durian tu pakai timbang...kulit jer dah berapa kg...ha ha ha... nak makan durian bayar harga kulit sekali... tak naklah membazir duit sebegitu sahaja... Sekadar nak rasa... Al-maklumlah, "I is" tak ada dusun durian, makanya kenalah membeli "uolss"... Hik hik hik... Yang keduanya, kerana tiada sesiapa yang nak tolong kopekkan durian kalau beli yang biji-biji...Siapalah nak diharapkan untuk kopekkan durian...Tapiiii!!! Tak jadi masalah...beli jer yang dah siap kopek dalam paket-paket ni... Atuk Ash pada waktu dan ketika itu kerja dan Nek Ma Ash tangannya sudah tidak kuat lagi...Tak perlu rungsing-rungsing, tak perlu sedih-sedih, tak perlu pening-pening dan tak perlu susahkan sesiapa pun... Berdiri di atas kaki sendiri!!! He he he... Gunakan akal fikiran...Beli ajer yang dah siap kopek.... 

Durian Udang Merah... 2 paket RM 5.00, isi tebal, lepas tu boleh pilih isi yang mana yang kita nak beli... Itu yang menarik...Sebab boleh pilih, sebab tu Farah beli... Kalau nak buat Durian Crepe memang kena beli yang biji-biji lah kann??? Hurmm, dah lama tak buat Durian Crepe...ha ha ha... kalau nak makan beli ajer... Tetapi entri mengenai resipi serta cerita Farah buat Durian Crepe ada di entri-entri:


Amboiii, jauh tersasar cerita, ke Durian Crepe segala bagai... Ha ha ha...Sebenarnya nak cerita... Farah sebenarnya mengambil kesempatan yang ada tempoh hari bila dah beli durian tu... Untuk memperkenalkan pada Ash... "Ash...inilah namanya durian...sedap tauu...Mommy sangat suka durian..."... Aktiviti kebiasaan, uji rasa... Farah pernah kongsikan entri aktiviti kami Permainan Merasa Masam, Masin, Manis, Pahit.... Sesekali bila ada kesempatan, bila ada waktu, bila ada ruang sememangnya Farah akan melakukan aktiviti-aktiviti sebegini dengan Ash... Suka tengok reaksi dan mimik muka dia bila merasa sesuatu jenis rasa yang baru...Ha ha ha... 

Untuk durian??? Hasilnya??? Ash Tidak Suka Durian!!! Untuk masa sekarang...akan datang tak taulah bagaimana kann??? Cuma buat masa dan ketika ini, dia menolak dan dia menggeleng-geleng kepala setelah merasa. Berkali-kali Farah berikan, berkali-kali dia keluarkan balik durian tu dari mulutnya... Errr...tandanya dia memang tidak suka... Ha ha ha...Tak suka tak apa, Mommy sukaaa... Untunglah Mommy kannn??? Sebab Mommy boleh pulun seorang diri jer... #ehhh... Ha ha ha...

Macam Farah katakan, akan datang tak taulah macam mana kannn??? Kot kot kalau dah besar sikit tiba-tiba dia suka pula durian??? Ngeee.... 

*Ceritanya pendek, menyediakannya terasa panjang pula...muahahahaha... biasalah, cerita selit-selit dengan cerita lain memang jadinya begini.... 

Dapatkan Artikel Terbaru Dari www.bubblynotes.com Melalui E-mel Anda

Author : Farah Waheda Wahid Terimakasih telah berkunjung

Artikel Dia Tidak Suka Durian..., diterbitkan oleh Farah Waheda Wahid pada hari Tuesday, May 12, 2015.Enjoy Reading this!.About me: Farah Waheda Wahid Working Mommy Blogger of 1 (a boy). I blog about everything that moms love...mommyhood, beauty, fashion, health, food, tech and travel. Being a mom of 1 young kids, I like to find a balance between blogging about family related topics and things that are just for mom :) My blogs primary objective is to share my experiences with my readers, so it might help them with anything similar they may be experiencing, or to introduce them to new ideas. I blog from Selangor, Malaysia and have a preschooler toddler.

6 comments:

  1. kite tak makan durian tapi kite suka bau dgn durian buat tempoyak. hikhik.

    ReplyDelete
  2. Kita geng lah Ash tak makan durian :)

    ReplyDelete
  3. Dulu masa kecik2 mmg hantu durian. Dah membesar kureng sket dgn durian ni sbb bau..

    ReplyDelete
  4. Haha..Qaisara pun x suka durian..Ibu die je peminat tegar durian...hoho

    ReplyDelete
  5. durian mmg best lg lg tiba musim dia...

    ReplyDelete

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Shoplinks Asia