"Barber Visits" | Sekejap Menangis Sekejap Tidak...


Setiap kali ke kedai gunting rambut, setiap kali itu juga drama seperti gambar yang di atas ini akan berlaku... Ash akan menangis seligat-ligatnya, suara dia jer yang kedengaran satu kedai gunting rambut tu, ane yang gunting rambut tu pun dah tau sangat dah telatah dan reaksi Iman Ash bila rambut dia hendak digunting. Senyum jer ane tu.... Tak terkata apa-apa... Nyaring pula tu suara Ash...Ha ha ha... Bila diduduk di kerusi gunting rambut tu jer, dia akan mula cembeng dan kemudian pembesar suara dia akan kedengaran... Begitulah telatah dan gelagat Ash... Nak kata mesin gunting rambut tu bunyi dia menakutkan, senyap jer sebenarnya mesin tu... Mungkin sayang kot nak gunting rambut? Ataupun mungkin takut telinga dia tergunting kot? Ataupun sebenarnya dia takut dengan ane yang gunting rambut dia tu? Kui kui kui... 

Beberapa kali yang dulu, teruklah tangisan dan esakkan dia, sampai tersedu-sedu ko, sampai balik rumah pun tersedu-sedu lagi... Berpujuk-pujukkan, tetapi sesuatu yang Farah perasan pada lawatan ke kedai gunting rambut sekali ini... Ash sudah tidak meronta-ronta dan menangis berpanjang-panjangan...Ha ha ha...Ada perkembangan di situ dan dia sudah mula pandai berkata .... "Dahhh... Dahhh.."... Memohon ane supaya berhenti dari menggunting rambut dia...Ihiksss... Lepas tu pandai minta belas ihsan kasihan... Geli hati pun ada sebenarnya... Tapi semakin baiklah keadaannya, tiadalah berpanjang-panjangan menangis... Mommy dia sempatlah rakam aksi Ash di dalam bentuk video...Muahahaha...Anak dok sibuk menangis, Mommy dok sibuk pula merakam yer??? Tak apa, Nek Ma ada tolong pegangkan dia...


Ha begitulah dia, sekejap menangis sekejap tidak, tapi berpujuklah... Tak apalah...lama-lama nanti oklah tu kann??? Hik hik hik... Kesian anak Mommy yer??? 

Dapatkan Artikel terbaru dari Situs ini melalui e-mail Anda.

Author : Farah Waheda Wahid Terimakasih telah berkunjung

Artikel "Barber Visits" | Sekejap Menangis Sekejap Tidak... , diterbitkan oleh Farah Waheda Wahid pada hari Tuesday, May 19, 2015.Enjoy Reading this!.About me: Farah Waheda Wahid Working Mommy Blogger of 1 (a boy). I blog about everything that moms love...mommyhood, beauty, fashion, health, food, tech and travel. Being a mom of 1 young kids, I like to find a balance between blogging about family related topics and things that are just for mom :) My blogs primary objective is to share my experiences with my readers, so it might help them with anything similar they may be experiencing, or to introduce them to new ideas. I blog from Selangor, Malaysia and have a preschooler toddler.

10 comments:

  1. hehehe....mcm Arfan jugak ni.....baru je ltk atas riba papa dia, dh buka volume dh..puas nak pujuk hahaha..tp bila dh nak masuk 2tahun aritu, dia dh ok da..xnangis, tp xleh lelama..dia cepat rimas..bila rimas baru dia nangis..hehe

    ReplyDelete
  2. Hihi... masih kecik lagilah Farah. Tak suka org kacau kepala. Cuba kalau Mommy atau daddy mesti Ash tak kisah punya. Kena tunggu besar sikit baru faham.

    Apa pun Ash tetap comel walau ada airmata kat pipi tu:)

    ReplyDelete
  3. Haha comel ash! Dia nak buat rambut pacak tu tak bagi gunting. hehe

    ReplyDelete
  4. hahaha lawak Ash ni... mcm ank buah saya.. ok lagi la.. suka dia kalau rbut kena botak

    ReplyDelete
  5. Aqil dl pon cmtu...hihihi...klau sy ada lg sakan dia nangis so skrg klau nk potong rmbut p dgn abah ja.klau mama ikut sm...punggahhhhhh...

    ReplyDelete
  6. haha. gelagat ash ni macam2 ragamnya

    ReplyDelete
  7. Sm laa mcm kazen sy...meraung2 x nk tp pastu ok je... ;) dpt eskrim trs diam

    ReplyDelete
  8. nangis kemain ... propa ash ni! sian diaaaaa

    ReplyDelete
  9. Aduh...Kesian tgk Ash...Takut bunyi machine kot..huhu

    ReplyDelete
  10. Hehe... Si adik pun cmtu la bila nk potong rmbut..

    ReplyDelete

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Shoplinks Asia

iWON.MY