Home » , , , , , » MaidEasy: Pembantu Rumah Pintar???

MaidEasy: Pembantu Rumah Pintar???

Sumber dari Google
Kadang-kadang terfikir juga, kalaulah ada pembantu rumah...terasa ringan sedikit lelah...Ahakss... Tetapi keadaan kewangan diri ini tidak memungkinkan kemampuan untuk memasang pembantu rumah walaupun seorang di rumahku itu... Wee wee wee... Lagipun, Farah jenis yang tidak memerlukan pembantu rumah tipikal iaitu pembantu rumah yang tinggal bersama dan melakukan segalanya di rumah. Apa yang Farah berangankan adalah pembantu rumah harian atau mingguan yang cuma datang untuk membantu membersihkan rumah dengan sewajarnya. Dan harapan Farah itu tidaklah melangit sampai mengharapkan pembantu yang membantu untuk memasak, membasuh pakaian, membasuh pinggan mangkuk...Tidak... Yang Farah perlukan adalah pembantu yang membantu membasuh bilik air setiap 2 hari sekali, pembantu yang membantu "vacuum" rumah 2 hari sekali, pembantu yang membantu mop lantai 2 hari sekali, pembantu yang membantu lap tingkap 2 hari sekali, pembantu yang membantu lap habuk, bersihkan sawang 2 hari sekali, lap cermin, lap perabut... itu jer... Ha ha ha, kalau ada pembantu sebegini...terasa kurang sedikti lelah "I is" itu... 

Dahulunya pernah juga mengupah pembantu rumah harian yang sebegini sewaktu Farah dah mula sarat berbadan dua...sewaktu Ash duduk di dalam perut... La la la la... Tetapi, sudahnya seminggu jer bertahan... Farah cerewet sangat kot? Ahakss... tak juga, tetapi kalau dah kata "vacuum" rumah lepas tu masih ada lagi sisa baki yang tak bersih sana sini, tingkap berbelak, bilik air pun cermin masih berbelak-belak... bayar RM 30.00 sekali sesi pembersihan. Hurmm...macam diri sendiri tak puas hati, diri sendiri rasa rugi membayar, terus tak panggil-panggil lagi dah... Buat sendiri lagi puas hati... Gitchewss... 

Sehinggalah sekarang ni...masih lagi membersihkan dan mengemas dengan sendirinya dan ada kalanya dibantu oleh Nek Ma Ash. ^_^... Cumanya sekali-sekala manalah tau kalau-kalau kemampuan diri sendiri dah sampai ke tahap maksimum, takkan nak biarkan semak mata memandang rumah bersepah dan tak berkemas... Errr...Farah jenisnya walau macam mana pun rumah mesti nak kena kemas... Tidak boleh tidak... Iyalah manalah tau demam ke apa ke, tak larat nak kemas...takkan nak biarkan bersepah...Ataupun terlalu sibuk dengan pelbagai perkara yang tidak memungkin ruang dan masa mengemas, takkan nak biarkan bersepah? Oh ok... "I is" tak selesa... sungguh sungguh tak selesa, balik kerja, "stress", balik rumah haruslah nak tenang dan damai... "home is a cosy place to be"... Macam tulah kaedahnya... Sebab tu walau macam mana pun Farah akan paksa diri mengemas rumah... Hu hu hu... Itu yang jadinya kalau tidur tu, tidur mati betul tu...Tak sedar apa dah... 

Tapi kannn...sekarang ni mungkin sudah ada satu solusi baru... Apa tu??? MaidEasy: Pembantu Rumah Pintar ----> sila klik untuk menonton video Astro Awani mengenai MaidEasy ini bersama-sama dengan CEO dan "co-founder" MaidEasy iaitu Encik Azrul  Rahim di temubual eksklusif di Agenda Awani. Semuanya di hujung jari ok??? Zaman aplikasi dan gajet kan? Baguslah adanya perkhidmatan sebegini... Ohh lupa pula, aplikasi MaidEasy boleh dimuat turun dari Apps Store dan akan datang ke Google Play Store yer... Sabar yer kawan-kawan... "Booking" dilakukan melalui aplikasi yang dimuat turun ke dalam telefon pintar anda dan sedikit mengenai MaidEasy dari petikan di SINI

MaidEasy matches cleaning service providers with those looking to have their house cleaned. MaidEasy is not cleaning company. We provide platform for enabling the connection between individuals seeking to obtain cleaning services and individuals seeking to provide services.
Kira-kira macam konsep Jobstreet jugalah ni... iaitu, pihak yang mencari dan pihak yang menyediakan perkhidmatan. Dan MaidEasy adalah sebagai pihak pengantara yang menguruskan urusan tempahan segala bagai. 

Sehingga ke hari ini, "coverage areas" bagi perkhidmatan di bawah MaidEasy ini adalah Kuala Lumpur, Bangsar, Hartamas, Petaling Jaya dan Cyberjaya. Pihak MaidEasy sedang merancang untuk menambah lagi "coverage areas" mereka pada masa akan datang agar dapat diakses oleh lingkungan pelanggan yang lebih luas. Wahhh... untunglahhh bagi mereka-mereka yang tinggal di kawasan yang telah disediakan perkhidmatan ini.... Susah-susah, letih-letih, kesuntukkan masa bolehlah gunakan aplikasi MaidEasy dan dengan sentuhan-sentuhan jari jer...tup tup tup...dah berbunyi loceng rumah atau ada yang memberi salam untuk melakukan kerja-kerja pembersihan rumah. Terbaik!!! 

Sumber dari SINI - Sila Klik Gambar untuk Tumbesaran yer??? 
Mudah tak? Mudah kan?

Untuk Maklumat Lanjut:

MaidEasy
Centrio Soho
No.1, Jalan Pantai Murni
Pantai Hillpark
59200 Kuala Lumpur

E-mel: info@maideasy.my

Laman Facebook: 

Laman Web Rasmi:

Dapatkan Artikel terbaru dari Situs ini melalui e-mail Anda.

Author : Farah Waheda Wahid Terimakasih telah berkunjung

Artikel MaidEasy: Pembantu Rumah Pintar??? , diterbitkan oleh Farah Waheda Wahid pada hari Friday, April 3, 2015.Enjoy Reading this!.About me: Farah Waheda Wahid Working Mommy Blogger of 1 (a boy). I blog about everything that moms love...mommyhood, beauty, fashion, health, food, tech and travel. Being a mom of 1 young kids, I like to find a balance between blogging about family related topics and things that are just for mom :) My blogs primary objective is to share my experiences with my readers, so it might help them with anything similar they may be experiencing, or to introduce them to new ideas. I blog from Selangor, Malaysia and have a preschooler toddler.

14 comments:

  1. buat masa ni,tak diperlukan pembantu rumah,takat rumah sekangkang kera,masih lagi berupaya kemas sendiri...heheh.kalau ada kang,makin malas pulak kekdahnya...hehehe

    ReplyDelete
  2. semua dihujung jari jer kan..hehee

    ReplyDelete
  3. Tempat kakak ni dah ada ala-ala macam itulah Farah. Ada van yg hantar maid tu. Tiba masa dia akan ambil. Charges yg tentukan agent dialah. Agent bayar pada maid tu tak tahulah berapa. Kos dikira kerja apa yg dibuat. Ada ratenya yg dah ditentukan..

    ReplyDelete
  4. kadang kadang pembantu rumah memang ada yang buat kerja tak memuaskan hati

    ReplyDelete
  5. tapi cam takut lah pulak bila orang yang tak kenal kemas rumah kita kak hihi

    ReplyDelete
  6. siapa yang perlukan pembantu rumah ni,maideasy boleh memudahkan kan..good sharing kak.

    ReplyDelete
  7. Wah.. Menarik... Tapi pun jnis lbih puas hati buat sndri...

    ReplyDelete

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Shoplinks Asia

iWON.MY