Home » , , , , , , , , , » Sambal Belacan "In The Making"...

Sambal Belacan "In The Making"...

Ini bukanlah tajuk filem ataupun "review" untuk filem terbaru di pasaran yer??? Tetapi kisah tak lain tak bukan yang sentiasa memenuhi Bubblynotes.Com adalah kisah Ash... Anak teruna Farah yang seorang terkontang-kanting itu sahaja... Muahahaha.... 


Hampir seharian juga kami di Sunway Pyramid... balik-balik sahaja, mana ada istilah rehat bila bergelar Mommy ni kan? Perlu memasak pula untuk makan malam... Makanya sibuklah Mommy dan Nek Ma di dapur menyediakan apa yang perlu. Dia pun nak jugakkk... Adehhh... Sibuk buka kabinet dan tunjuk ke arah lesung batu... Tak diberi nanti, alamatnya ada acara "tantrum" yang bakal berlaku... Kalau diberi... hurmm... makanya Mommy terpaksa menghadap dia jerlah... Tergendala jadinya kerja... Dari nak cepat boleh jadi lambat juga sudahnya siap... Dush dush dush... Lesung batu tu berat tuu... Kalau kena kaki sia-sia jer retak tulang... Dahlah awak tu kecik molek... Nak tak nak terpaksa duduk dan pantau dia seketika sampai dia puas main lesung batu tu... 


Tu diaaaaa.... gaya Ash menumbuk lesung batu yang kosong... Alahaiiii, rajinnya anak Mommy ni tolong Mommy dan Nek Ma masak... Walaupun kecil tapi ada hati nak membantu tu... Ok... Mommy "melting"... Tiba-tiba terasa sejuk peruttt...


Sungguh-sungguh Iman Firash menumbuk sambal belacan yer? Iyalah iyalah pasti meletopsss sambal belacan Ash nak oiii.... layankan ajer...


Haaaaa... kannnn... dah pedih mata... Ahaksss... tak adalah... mana ada... lesung batu tu bersih jer... Tak ada sebarang sisa tumbukan ataupun bahang apa-apa cili dan rempah ratus... Setiap kali selepas digunakan pastilah dicuci sehingga bersih cumanya itu gosok mata sebab mengantukkk... Letih setelah seharian bebas berjalan di acara Nickelodeon, Sunway Pyramid dan Sunway Lagoon seharian ini...

Sempat juga Mommy rakamkan video aksi Ash menumbuk sambal belacan... Ha ha ha... Buat kenang-kenangan...


Sejak terhogak hogek dapat kaki ni macam-macam telatah Ash... Makin banyak telatah... Peningggg Mommy... Ha ha ha... baru tau... Bukan setakat ini sahaja... Menari pun dah pandai bila dengar muzik... Nantilah kalau ada kesempatan Farah kongsikan lagi telatah Ash... 

Dapatkan Artikel terbaru dari Situs ini melalui e-mail Anda.

Author : Farah Waheda Wahid Terimakasih telah berkunjung

Artikel Sambal Belacan "In The Making"... , diterbitkan oleh Farah Waheda Wahid pada hari Saturday, March 21, 2015.Enjoy Reading this!.About me: Farah Waheda Wahid Working Mommy Blogger of 1 (a boy). I blog about everything that moms love...mommyhood, beauty, fashion, health, food, tech and travel. Being a mom of 1 young kids, I like to find a balance between blogging about family related topics and things that are just for mom :) My blogs primary objective is to share my experiences with my readers, so it might help them with anything similar they may be experiencing, or to introduce them to new ideas. I blog from Selangor, Malaysia and have a preschooler toddler.

3 comments:

  1. Ehh rajin btl Ank mommy ni taw

    ReplyDelete
  2. Alahai.. Comei.. mau juga kena gigit buat aksi cmni.. Seronok ank2 baya ni... Mcm2 keletah dia yg menghiburkan hati...

    ReplyDelete
  3. tergelak2 tgk gelagat ash nie
    kalau tgk anak mmg boleh hilang stress kan kak farah

    ReplyDelete

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Shoplinks Asia

iWON.MY