Home » , , , , , , » Cara Menggupas Kulit Telur Rebus Dengan Mudah???

Cara Menggupas Kulit Telur Rebus Dengan Mudah???


Dah sudah...telur rebus pun boleh dijadikan cerita...weee weee weee weee... Ha ha ha... Ini semua terilham bila mana malam semalam Farah merebus telur dan sibuk mengupas kulit telur rebus tersebut... Ahakss... Nak buat apa malam-malam rebus telur??? Nak buat sambal telur "uolss" pagi ni, untuk bekalan lauk bagi nasi untuk Atuk Ash... Ada orang masak sambal telur, telur tu digoreng stail mata... tetapi Farah lebih suka merebus telur dahulu dan kemudiannya dijadikan sambal... Heee... "My wayyy..."... *_^... Nak rasa sambal telur Farah, kena buat temujanji dulu katakan nak datang supaya Farah ada di rumah dan selepas itu boleh datang... Elehhh...masak ringkas dan mudah jer ni kannn??? Tapi entri ini bukannya hendak bercerita tentang sambal telur... Cumanya nak berkongsi dengan anda semua tentang cara mudah menggupas kulit telur rebus... Bagi memudahkan dan melancarkan kerja-kerja di dapur... "This is what you call lifehacks"...ekekekeke.... 

Ok...bagaimana tu caranya??? Nah lihat video di bawah ini... 




Sumber dari SINI
Mudah sahaja... rebuskan telur seperti biasa... buangkan air rebusan, masukkan ais ketul (rendamkan telur yang telah direbus tadi didalam rendaman ais ketul), tambahkan air sedikit, kemudian kupas!!! Memang mudah... Jika tidak percaya...cubalah... Kerja memang menjadi lebih mudah dan cepat... Senang sahaja nak kupas kulit telur rebus di dalam masa yang singkat... *_^... 

Sekadar berkongsi dan jika berminat silalah mencuba yer...serta selamat mencuba!!! 

Dapatkan Artikel terbaru dari Situs ini melalui e-mail Anda.

Author : Farah Waheda Wahid Terimakasih telah berkunjung

Artikel Cara Menggupas Kulit Telur Rebus Dengan Mudah???, diterbitkan oleh Farah Waheda Wahid pada hari Monday, March 23, 2015.Enjoy Reading this!.About me: Farah Waheda Wahid Working Mommy Blogger of 1 (a boy). I blog about everything that moms love...mommyhood, beauty, fashion, health, food, tech and travel. Being a mom of 1 young kids, I like to find a balance between blogging about family related topics and things that are just for mom :) My blogs primary objective is to share my experiences with my readers, so it might help them with anything similar they may be experiencing, or to introduce them to new ideas. I blog from Selangor, Malaysia and have a preschooler toddler.

20 comments:

  1. mudah noh hihii kena try ni..rebus telur lepas goreng sat baru kita bikin sambal sedapnyerr..

    ReplyDelete
  2. Kalau kite tak rendam dalam ais , bukak je pili paip. Hahahaha. Tak pun rendam dalam air paip je.

    ReplyDelete
  3. Bagus gak tips nie boleh zumal try nanti ^-^

    ReplyDelete
  4. baguih! sellau pakai direct air je...sebab jimat ais :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. baguslah sallly ni, ais pun sally nak jimat.. thumbs up!

      Delete
  5. boleh try nnti..asyik fail kupas telur..xcntik kdg2 tu

    ReplyDelete
  6. la yeke??
    nape ais sejuk boleh senangkan kupas ye
    hehehe boleh cube lepas nie
    sllu buat egg mayo telur rebus

    ReplyDelete
  7. satu lagi petua...masa rebus telur tu letak sikit garam, confirm senang kupas!

    ReplyDelete

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Shoplinks Asia

iWON.MY