Home » , , , , , , , , , , , , , » Ash "Splashing Good Time" @ Sunway Lagoon

Ash "Splashing Good Time" @ Sunway Lagoon


Sabtu yang lepas, 28 Mac 2015, sepertimana yang telah dirancang, Ash telah menjejakkan kakinya buat kali pertama ke taman tema Sunway Lagoon. Pergi pun bukan saja-saja pergi, tetapi untuk menjayakan serta menghadiri sambutan Hari Keluarga syarikat Farah bekerja bagi tahun 2015 ini.


Semasa mula-mula sampai pada lebih kurang jam 10.00 pagi... beginilah gayanya Ash...ha ha ha... seperti lemah dan tidak bermaya sahaja... Berbeza dengan gambar pertama di atas ok? Ini semua gara-gara seawal pukul 7.00 pagi dia dah bangun. Sebenarnya, acara bermula pada jam 9.00 pagi, tetapi dong deng dong deng dengan macam-macam perkara...akhirnya sampai pukul 10.00 pagi... Tapi oklah tu kan? Sebabnya sambutan Hari Keluarga kami bukannya hari bekerja... hew hew hew... pukul 9.00 pagi tu, pendaftaran, ucap mengucap segala bagai...Itupun Farah rasa lambat juga mula tu... Sebabnya, bila Farah sampai sahaja Pengarah Urusan syarikat sedang berucap dan upacara pelancaran belum lagi dilakukan.


Sedang-sedang elok jer "timing" kami sampai kann? Untunglah sesiapa yang menyambut hari lahir pada bulan Mac 2015 dan April 2015, kerana pada waktu ini ada upacara memotong kek bagi menyambut hari kelahiran mereka. Kira sekali jalan ler ni... Kelihatan di dalam gambar di atas pentas tersebut yang diapit oleh maskot Sunway Lagoon adalah "big lady boss" syarikat Farah bekerja. 



Sampai-sampai takkanlah nak terus berendam yer tak? Lagipun beri masa kepada Ash untuk bertenang dan membiasakan diri dengan keadaan sekeliling dahulu. Apa lagi, biasalah, sikap dan rutin blogger itu ada di mana-mana walaupun bekerja kerana sudah terlalu sebati dengan diri... Bila pergi ke mana-mana acara pasti ada sahaja gambar yang dirakamkan...makanya mari kita bergambar dulu Ash... Sabar sabar sikit yer kalau nak berendam pun...Pada waktu dan ketika ini dia semacam masih tidak perasan air sebenarnya...sebab macam mamun pun ada... Muahahaha... 


Bagi peluang Mommy layan "paint ball" dulu... Ini merupakan kali pertama juga mencuba...sebelum ini sememangnya tidak berkesempatan. Kali pertama tetapi menyeronokkan dan lebih menyeronokkan adalah bila tembakan tepat kena pada sasaran. Oooo... ada skil juga Mommy Ash ni rupanya... ngeh ngeh ngeh... 


Dah puas melayan "paint ball", Ash terus pakai uniform "cuperboy" dia yang dah lama sangat tak disarungkan rasanya semenjak Ash kurang sihat hari tu... Seakan dia dah faham yang bila uniform "cuperboy" disarungkan dia akan dimasukkan ke dalam air. Dia dah mula nampak air dah... tangan Ash asyik "pointing" kepada air sahaja. Makanya, kami terus menuju ke lokasi yang seterusnya iaitu Little Zimbabwe. 


Inilah sasaran pertama Ash... amboiii, tiba-tiba dari gambar mamun di atas, jadi segar dan bertenaga pula dia... Kanak-kanak dengan air kan berpisah tiada...dan Ash sememangnya gemar bermain air... Tak sabar betul dia, mulut tersangatlah becok... Nak tergelak pun ada tengok gelagat dia. Pertama kali jumpa "pool" besar, selalunya "pool" kecil jer...Konon-konon satu cabaran baru bagi dia lettew. 



Ingatkan dia takut dan gayat naik papan gelongsor air ni... phewww... bukan main seronok dia, sekali seronok, 2 kali naik syeh... 3 kali, 4 kali, minta berkali-kali dia nak naik papan gelongsor air tu... Errr...tiba-tiba Mommy rasa "jelly"...ha ha ha...sebab memilih untuk tidak berendam dan menyerahkan tugasan tersebut kepada Abah Ash... Mommy lebih rela duduk menjadi "spectator" dan merakamkan gambar serta video... 



Dah puas main papan gelongsor air, duduk bawah tempayan pula... Tunggu air tu melimpah...tabah dua beranak ni menunggu air tu melimpah ruah membasahi tubuh badan mereka... Agaknya sebelum air tu melimpah, pelik dan juga kagum sebentar Ash dengan seni bina menara tempayan tu...Ekekekeke... 


Berendam-berendam sampai tertanggal pelekat "cuperboy" pada baju renang Ash...Ha ha ha...Itu menandakan dah terlalu lamalah tu di dalam air sampai pelekat pun boleh tertanggal... Ada lebih dari 30 minit dia berendam di dalam air... Itupun tak nak naik dari air tu, walaupun mata dah merah kena air... Adoiii... Nasib dah siap-siap pakaikan "sun block" kalau tidak mahu terbakar kulit tu. Dush dush dush... Nak tak nak terpaksa melayan kerenah si anak kan? Seronok bila tengok Ash gembira macam tu..Iyalah bukan selalu pun dia dapat merasai "moments" sebegitu... 

Sempat juga Mommy siapkan satu video kompilasi acara pada hari tersebut dan juga kompilasi telatah dan gelagat Ash pada hari tersebut.


Alhamdulillah dia gembira dan tiada yang lebih menggembirakan Mommy selain melihat Ash gembira, sihat dan berjaya... Macam tulah mak-mak kan?... Lebih kurang dalam pukul 12.30, ok cukup!!! Mata dah merah dah, dah kecut dah... "next time"... In Shaa Allah, ada kelapangan kita datang lagi yer? Masa untuk mengeringkan badan, tukar pakaian dan dah tiba waktu makan Ash... Naik ke darat lah pula...Takkan nak duduk dalam air jer Ash??? Abah pun dah penat tu melayan Ash...Dari tempat redup ke tempat panas, tempat panas ke tempat redup kembali... Hu hu hu... Bukan menyekat...berendam lama-lama sangat pun tak elok juga... lagipun kami nak menuju ke majlis kenduri kahwin pula... Walaupun sambutan Hari Keluarga adalah sehingga jam 6.00 petang...Kami harus bergerak untuk ke stesen yang seterusnya sebab Abah Ash dah berjanji pada kawan tempat kerja beliau yang kami akan hadir ke majlis kenduri kahwin tersebut. Tapi tak adalah pakai baju basah-basah tu...ahakss...bersesuaianlah dengan tema majlis kenduri kahwin kann? Di dalam kereta dah bergantungan dah baju pun... "Mobile" kekononnya...

Salin baju semua, Ash dah siap... jalan-jalan sebentar melayan mata dengan haiwan...



2 haiwan yang Mommy Ash rasa paling geli kot... Uhukss... Ash? Tenang jer... macam tak ada apa-apa perasaan pun tengok kedua-dua jenis haiwan ni...tapiiii... nampak arnab... terus becok mulut... Mungkin masih ingat yang dia pernah pegang arnab minggu sebelum tu kot?

Dah puas bertawaf tengok haiwan-haiwan di Sunway Lagoon, cari satu "port", duduk di satu "pagola" dan mari kita makan... Tetiba...wahhh berseleranya anak Mommy makan...lapar lettew dah berendam lama sangat di dalam air... Hew hew hew... Tapi kann, walaupun tak sampai sehari, cuma beberapa jam sahaja di situ... boleh terasa juga penatnya...ahakss...nampak sangat Mommy kurang "fit" dah ni, kena bersenam lebih sikit lagi ni... errr...dah kejar Ash ke sana ke mari buat kerja rumah pun tak cukup lagi ke??? Wakakakaka...

Selepas makan, bergeraklah kami untuk ke destinasi yang seterusnya... dan pukul 2.00 petang... Ash tidur dengan lenanya...Letih sangat tu gamaknya... Tak apa, ini pengenalan jer pada Ash ni... hik hik hik...Ada rezeki, masa, waktu dan ruang, In Shaa Allah kita pergi lagi yer Ash...In Shaa Allah, Amin...

*Suka bila tengok dia gembira sangat pada hari itu... Kesian dia, jarang-jarang dapat rasa "moment" seperti itu, bila sekali dapat merasa, jelas terpancar kot, kegembiraan dia yang tidak terhingga tu... Sampai balik ke rumah mulut becok bercerita di dalam bahasa dia kepada Nek Ma dia dan Atuk dia... Fuhhh... percayalah, sampai malam mulut dia tak habis becok...Sangat-sangat becok dia pada hari tu... Cumanya...bila sampai ke rumah, dia tak mau tidur... tapi jalannya dah terhuyung hayang... Ha ha ha... Serius jalan dah macam tak betul dah...Badan dah tak larat, tapi masih nak main... 

Dapatkan Artikel terbaru dari Situs ini melalui e-mail Anda.

Author : Farah Waheda Wahid Terimakasih telah berkunjung

Artikel Ash "Splashing Good Time" @ Sunway Lagoon, diterbitkan oleh Farah Waheda Wahid pada hari Tuesday, March 31, 2015.Enjoy Reading this!.About me: Farah Waheda Wahid Working Mommy Blogger of 1 (a boy). I blog about everything that moms love...mommyhood, beauty, fashion, health, food, tech and travel. Being a mom of 1 young kids, I like to find a balance between blogging about family related topics and things that are just for mom :) My blogs primary objective is to share my experiences with my readers, so it might help them with anything similar they may be experiencing, or to introduce them to new ideas. I blog from Selangor, Malaysia and have a preschooler toddler.

14 comments:

  1. Replies
    1. mommy pun rasa macam best jer macam best jer...

      Delete
  2. seronoknya ash mandi manda...mesti tamo naik tu kan...hehe..awfiyah pun pantang kalau duduk dalam kolam..mesti tamo naik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. budak budak rasanya semua macam tu kot kak?

      Delete
  3. Tengoklah Ash punyalah happy sampai ternganga-nganga dia punya gelak tu.
    Macam dah besar sangat dah. Tunggulah Fara kalau dah boleh main sendiri mahu tak mahu balik kalau ke taman tema air ni..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu yang payah tu kakzaki...bila tak nak balik tu kena fikir cara lain pula nak bagi dia balik...ekekeke....

      Delete
  4. Sgt nak bw anak2 aida ke sunway lagoon.
    last aida gi time anak dara lagi dulu kala...
    tgk la nanti cuti labour day.

    ReplyDelete
  5. ash pergi sunway x ajak aunty pun xmo kawan hehehe
    sekejap je ash besar kan farah

    ReplyDelete
    Replies
    1. alaaaa...nanti ash ajak aunty-lahh.... ha ah kak el, terasa sangat kejap dah besar...

      Delete
  6. besau nyer ulauuuuuuuuu takuttttttttttttttttt

    ReplyDelete
  7. Seronoknya tgk.. Tumpang happy..

    ReplyDelete

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Shoplinks Asia

iWON.MY