Home » , , , » Tikus Bermaharajalela Di Pasar Pudu???

Tikus Bermaharajalela Di Pasar Pudu???

Sumber dari Google
Tengok imej tikus pun Farah dah rasa kembang tekak... Inikan pula bila tonton berita di Astro Awani baru sekejap tadi ni sambil-sambil menghenjut buaian Ash. Weksss... 

Melalui sumber di SINI


Bila dah tau berita macam ni, mesti berfikir 2 kali kan? Sebelum nak membeli belah di Pasar Pudu? Tapiii, seumur hidup Farah belum pernah jejak Pasar Pudu lagi. Pasar Chow Kit dan Pasar Keramat serta Pasar Pasir Penambang tu pernahlah... Sebenarnya kalau nak tau, Farah ni hakikatnya kurang gemar masuk pasar basah ni. Dari zaman kecil-kecil memang geli nak masuk pasar. Bukan apa sebab basah, lecak dan becak tu yang tak menahan. Tapi, bila dah masuk umur 20an tu, gemar tak gemar terpaksa masuk jugak. Hik hik hik. 

Nasiblah Pasar Pasir Penambang tu bersih... Sekarang ni redah jer masuk pasar. Walaupun kurang gemar. Ash dah setahun 2 bulan pun dah masuk pasar semalam buat kali yang pertamanya. Ada pulak dia nak pegang ikan-ikan tu? Mendedahkan anak pada persekitaran kononnya. Supaya kenal pasar. Muahahaha... Sampai-sampai jer rumah terus mandikan dia...

#ehhh jauh pulak menyimpang... tapi tulah... Pasar Pudu dipenuhi dengan tikus sekarang ni dan pihak Dewan Bandaraya Kuala Lumpur ("DBKL") sedang giat membasmi tikus-tikus ni. Harapnya berjaya bebas tikus lah sepenuhnya yer? Bukan apa, penyakit-penyakit yang berkaitan dengan tikus ni, kita semua sedia maklum berbahaya dan boleh membawa maut. Hu hu hu... 

*Hari ni bertalu-talu cerita pasar... Ok lepas ni tutup cerita tentang pasar yer... Ha ha ha... Sindrom hujung minggu kaedahnya... Ok ok nak masak kari ketam... Daaaa

Dapatkan Artikel terbaru dari Situs ini melalui e-mail Anda.

Author : Farah Waheda Wahid Terimakasih telah berkunjung

Artikel Tikus Bermaharajalela Di Pasar Pudu??? , diterbitkan oleh Farah Waheda Wahid pada hari Sunday, February 1, 2015.Enjoy Reading this!.About me: Farah Waheda Wahid Working Mommy Blogger of 1 (a boy). I blog about everything that moms love...mommyhood, beauty, fashion, health, food, tech and travel. Being a mom of 1 young kids, I like to find a balance between blogging about family related topics and things that are just for mom :) My blogs primary objective is to share my experiences with my readers, so it might help them with anything similar they may be experiencing, or to introduce them to new ideas. I blog from Selangor, Malaysia and have a preschooler toddler.

5 comments:

  1. Ishhh....seram ler...tapi dulu2 akak dah pernah ke pasar pudu masa tinggal di kg pandan

    ReplyDelete
  2. tak tengok pulak berita ni. sedapnyaa kari ketam. hehehe :)

    ReplyDelete
  3. Bahaya tikus nie farah. Cik akak memang macam farah juga..memang tak suka kedai basah....

    ReplyDelete
  4. Kl... Hehe...tikusnya mmg besar2dn tak takut org.. Org yg takut tikus..

    ReplyDelete

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Shoplinks Asia

iWON.MY