Home » , , , , , , , , » Buku Warisan Turun Temurun...

Buku Warisan Turun Temurun...

"Yesss!!!"... buku warisan turun temurun... Tak sangka pula yang buku--buku Farah semasa zaman anak gadis comel-comel dulu... errr masalahnya comel ke? Muahahahaha... Nek Ma Ash masih simpan lagi!!! Bukan setakat buku-buku cerita, buku-buku aktiviti, buku mewarna yang tak habis warna pun melambak... hu hu hu...

Jumpa pun secara kebetulan sebab tengah kemas buku-buku di rak buku semalam. Panggil Atuk Ash bawa turun ke ruang tamu di bawah... al-maklumlah perut akak ni berpotong makanya tak boleh angkat berat-berat sangat (kadang-kadang langgar jugak he he he). 

Lepas tu siapa yang paling teruja? Siapa lagi kan??? Kalau bukan si mata boolat pipi labuh tu. Ha ha ha. Sibuk dan becok mulut dia. Itu kalau dah fasih bercakap tu... dush dush dush... Mau dia tanya tu... Siapa punya? Buku siapa? Banyaknya.... Tak sangka pulak buku-buku nostalgia masih wujud... Ingatkan dah pupus... Bha ha ha... 

Masih elok lagi buku-buku ni helaian dan kandungannya walaupun telah dimamah usia. Ahaksss... pandai Farah jaga buku... Wakakaka... Dan tiba-tiba rasanya macam seronok jer sebab dapat diwariskan kepada Ash. Secara logiknya kebanyakkan orang dah tak simpan dah buku-buku yang telah berusia sebaya mereka sekarang ye tak? 

Ingatkan masa pindah dari rumah lama 10 tahun yang lepas dah tercicir. Hik hik hik. Alhamdulillah syukran rezeki Ash. Ini pun rezeki juga. Dan selepas satu-satu dia menyelongkar dan selak-selak buku-buku tu. Yeayyy! Ash dah ada banyak buku cerita yang boleh digilir-gilirkan baca untuk dia setiap malam sebelum tidur... 

Dapatkan Artikel Terbaru Dari www.bubblynotes.com Melalui E-mel Anda

Author : Farah Waheda Wahid Terimakasih telah berkunjung

Artikel Buku Warisan Turun Temurun..., diterbitkan oleh Farah Waheda Wahid pada hari Saturday, January 17, 2015.Enjoy Reading this!.About me: Farah Waheda Wahid Working Mommy Blogger of 1 (a boy). I blog about everything that moms love...mommyhood, beauty, fashion, health, food, tech and travel. Being a mom of 1 young kids, I like to find a balance between blogging about family related topics and things that are just for mom :) My blogs primary objective is to share my experiences with my readers, so it might help them with anything similar they may be experiencing, or to introduce them to new ideas. I blog from Selangor, Malaysia and have a preschooler toddler.

12 comments:

  1. wahhh bagusnya nek ma ash! enjoy the book Ash!

    ReplyDelete
  2. wahhh. ash lah pula guna lepas ni :D

    ReplyDelete
  3. buku saya lama-lama habis dah kena kemas dengan wife... bungkus dan jual.. home sprint cleaning .. haha

    ReplyDelete
  4. bagosnya.. ank plak mewarisi buku2 ni.. hiks

    ReplyDelete
  5. Masih simpan lagi.. Blh jadi penjaga musium akak ni.. hehhe

    Akak, Jom la join GA Papaglamz..
    RED CARPET GIVEAWAY BERSAMA PAPAGLAMZ

    ReplyDelete
  6. wah...susah nak wariskan buku cerita lama-lama ni.yela..kita pun tak terfikir nak simpan kan.hehe

    ReplyDelete
  7. Wahh ... Jimat sungguh Nek Ma ... Pandai simpan, boleh ler baca kat Ash lepas nie ...

    ReplyDelete
  8. wahh...masih elok lagi... boleh Ash guna

    ReplyDelete
  9. Bestkan ada buku warisan ni... Sy punya dok kt lg dh... Mmg jnuh la nk mencarai..

    ReplyDelete
  10. lehla ash baca buku tu..jimat tak yah beli buku dah

    ReplyDelete

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Shoplinks Asia