Home » , , , , , , » "Amber J Necklaces" Sebagai Penawar Kesakitan Tumbuh Gigi???

"Amber J Necklaces" Sebagai Penawar Kesakitan Tumbuh Gigi???

Sumber dari Google
Semalam terjumpa sesuatu yang menarik untuk dikongsikan dengan para ibu bapa semua di Bubblynotes.Com... Apakah? He he he... Ok, mukadimah dulu... "Uolss" ingat jadi mak-mak ni tak boleh nak melaram ke? Boleh jer... Ihikss...Macam Farah... suka jer nak melaram... pakai aksesori segala bagai... #ehhh...Ha ha ha...Tapi memang betul pun hari-hari suka melaram, kecuali di hari-hari jiwa tu tak berapa nak ada "mood"...bukan sebab jiwa kacau tapi sebab penat, letih, lesu dan rasa la la la la...malassss!!! Itu yang utama sebenarnya... Tapi tak derlah selalu... Kalau pergi ke mana-mana masih semengah lagi rupa paras pakaian diriku ini... Ha ha ha... Cuma yang jadi kurangnya melaram campur tolak aksesorilah...Iyaaa...Farah seseorang yang gemarkan aksesori yang bukan emas... Kalau kat rumah tu, ada yang dah boleh dihantar ke muzium dah rasanya koleksi tu.. Nek Ma Ash kata, Farah nak meniaga aksesori... hu hu hu... Bukan berlagak atau "show off" tapi itu adalah kenyataannya... 

Sumber dari SINI
Apa yang Farah nak kongsi...dari gambar yang mula-mula sekali sampailah gambar yang di atas ini... dan dari tajuk pun dah boleh jangka secara logik rasanya... "Amber J Necklaces"... Apakah??? Ok, "Amber J Necklaces" ni seperti yang kelihatan pada kedua-dua gambar adalah rantai...Tapi rantai ni adalah lain dari yang lain... Seperti yang dinyatakan dari sumber di SINI.

"NATURAL PAIN RELIEF FOR YOUR TEETHING BABY"
"Amber J Necklaces specialise in Baby Amber Teething Necklaces and non-toxic, BPA free, Chewable Teething Necklaces."

"Information on Amber Teething Necklaces

What is amber?
Amber is a fossilized plant resin that has formed over millions of years. The amber used in Amber J’s necklaces is sourced directly from the Baltic Sea in Lithuania. This type of amber is believed to have the strongest healing powers, containing approximately 8% in Succinic acid1(a natural healing chemical.)

What are the benefits of my baby wearing an Amber Teething Necklace?
Amber necklaces are a homeopathic product, natural, drug free, remedy used for teething babies. Amber is thought to energize and calm the body, offering pain relief. The teething necklaces are believed to help a teething baby from symptoms such as drooling (by stimulating the thyroid glands), inflamed cheeks, swollen, painful gums and restlessness; as well as skin problems such as eczema.

The necklaces are not for chewing. The relief comes from the necklace being worn against the skin.

Is it true that some colored amber have stronger healing properties than others?
Some people believe that raw, light colored amber has more Succinic acid than other darker, polished amber. This is not true and has not been scientifically proven. All amber from the Baltic Sea (the amber used in Amber J Necklaces) have the same healing powers as each other and have the highest level of Succinic acid found in amber. Base your purchase on your own personal preference to the amber's color, shape and polish. To help you with the different choices, Amber J Necklaces has taken different photos of babies in all styles to help you with your decision. 

Why do some beads have inclusions and dark marks on them? 
Amber is a natural forming resin therefore the beads may have some inclusions or dark marks formed in them. The true precious ones may even have insects inside of them, from many years ago and are so rare that they are actually worth more!
 
What are the benefits of Adult Amber Necklaces?
Amber has been traditionally used by adults for its calming properties. As a mother, you can benefit from the positive energy that amber radiates, assisting with stress, anxiety, and improving immunity. Amber cleanses the body of negative energy and heals by re-balancing the body.

Amber Safety for Babies
All beads on the necklaces are knotted on each side, so that if the necklace were to break, only one bead will fall off at a time. Amber, if swallowed, is non-toxic, however, the necklace is a choking hazard. The necklace is not for chewing. The necklace should be worn directly against the skin, for example, under a shirt around the neck, or under a sock, around the ankles.

For safety, it is extremely important that the necklace should only be worn when there is constant parental supervision. The necklace should not be worn while the child is asleep and should be kept out of reach, when it is not being used.

Sumber dari SINI
Biasalah budak-budak kan? Kalau mak bergaya sedikit nampak aksesori macam rantai labuh ke, gelang tangan ke dan segala jenis bagai benda yang "bling bling" serta "catchy" memang minat benar nak buat main... Makanya, hasil inovasi terkini ni, adalah bagus sebenarnya... apa tu kita katakan... "baby/toddler friendly" kaedahnya... Bukan di luar negara sahaja yer ibu-ibu... Tetapi terdapat di pasaran Malaysia... He he he, Farah taulah sebab Farah dah buat kajian tak rasmi dulu sebelum berkongsi dengan semua. Ada cukup fakta sokongan barulah seronok sikit nak berkongsi...Kalau cerita benda yang tak ada di pasaran Malaysia pun, cam... terkulat-kulat pulak rasanya diri ini...ha ha ha... bukan "uolss" yang terkulat-kulat...Farah yang terkulat-kulat... 

Sesuai sangatlah penemuan terbaru Farah ni dengan diri yang suka dengan aksesori dan juga anak tengah sibuk nak tumbuh gigi lepas satu-satu ni... Ha ha ha...Oh ya... gigi Ash dah ada 4 batang nak masuk 5 batang dah...lambat pertumbuhan gigi anakku rupanya sekali tumbuh menderu kooo.... Tapiii tak apa... "I is" ok sahaja... He he he... Pertumbuhan setiap kanak-kanak berbeza dan tidak boleh disamakan... ^_^... 

Sebelum ni, kita cuma biasa mendengar tentang "teething toys" yang memang menguasai pasaran... tetapi tidak pernah pula mendengar ada aksesori yang boleh dijadikan sebagai salah-satu objek yang menjadi penawar kesakitan tumbuh gigi... Ini yang pertama Farah dapat tahu kot dalam banyak-banyak... He he he... Sama macam "uolss" jugak kan? Ke Farah jer yang ketinggalan?

Tapi bagus kan? Bila adanya inovasi-inovasi kreatif yang membantu sebegini? Dan sekiranya ibu-ibu di luar sana berminat dengan "Amber J Necklaces" ni bolehlah mendapatkan maklumat lebih lanjut serta membaca testimoni-testimoni dari mereka-mereka yang sudahpun menggunakan "Amber J Necklaces" ni di... 

Laman Web Rasmi:

Laman Facebook Rasmi Amber J Necklaces Malaysia

Apa lagi kan??? Sambil-sambil membantu mengurangkan kesakitan nak tumbuh gigi yang dideritai anak-anak kita tu... boleh juga kita melaram dengan "design-design" aksesori rantai yang boleh dikatakan "catchy" tu... Seperti kata pepatah, sambil menyelam kita minum air... he he he... 

Dapatkan Artikel terbaru dari Situs ini melalui e-mail Anda.

Author : Farah Waheda Wahid Terimakasih telah berkunjung

Artikel "Amber J Necklaces" Sebagai Penawar Kesakitan Tumbuh Gigi???, diterbitkan oleh Farah Waheda Wahid pada hari Thursday, January 22, 2015.Enjoy Reading this!.About me: Farah Waheda Wahid Working Mommy Blogger of 1 (a boy). I blog about everything that moms love...mommyhood, beauty, fashion, health, food, tech and travel. Being a mom of 1 young kids, I like to find a balance between blogging about family related topics and things that are just for mom :) My blogs primary objective is to share my experiences with my readers, so it might help them with anything similar they may be experiencing, or to introduce them to new ideas. I blog from Selangor, Malaysia and have a preschooler toddler.

7 comments:

  1. Wah nice sharing Farah ..Bila dah ada inovasi-inovasi kreatif yang membantu camni dapat jugak kita buat pilihan ..Tak gtu Farah ..Wah makin banyak gigi Ash tumbuh ..

    ReplyDelete
  2. wahh. nani pun baru tahu pasal ni. :D

    ReplyDelete
  3. Fiza pun baru tahu.. thanks for the info..

    ReplyDelete
  4. Okay, baru tahu pasal ni. Good sharing!

    ReplyDelete
  5. kena tambahkan koleksi lah macam ni mummy :)

    ReplyDelete

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Shoplinks Asia

iWON.MY