Home » , , , , , , , , » Tolong Mummy Masak Ke Ash???

Tolong Mummy Masak Ke Ash???


Untung badan ada anak teruna yang rajin ke dapur tolong Mummy dia masak... bha ha ha... tolong masak ke? Atau tolong kecah? Habis segala bagai periuk belanga bekas semua dipunggah dia... Kerja jadi "double"... tapi tak apa dia duduk statik jer sibuk dengan kerja-kerja memasak dia. Ha ha ha. Apa menunya tak pasti pulak. 

Konon-konon kacau-kacau dengan tangan dalam periuk selepas itu dengan gembiranya pek pek pek kedengaran bunyi tepuk tangan dia. Muahahaha... banggalah tu kot dapat menyiapkan masakan dia. Sambil main sambil menyanyi. Ho ho ho... apa-apalah Ash ikut suka hati sendiri asalkan tidak mencederakan diri sendiri. Mummy sibuk nak siapkan lauk yang teringin sangat Mummy nak makan sebab dah lama kot tak makan. Apa tu? 


Tadaaa... kari ikan masin kurau dengan terung yang semestinya tiada santan. Rumah ni kalau masak kari mana pernah bersantan "uolss"... "Weollss" tak sey kari bersantan. Dan memang kurang pakai santan tu kecuali kalau masak lemak cili api. ^_^... Kalau masak juga kari bersantan, alamatnya tak laku dan terbuang begitu sahaja. Hu hu hu... 

Alhamdulillah-lah, sepanjang masak dia pun sibuk "masak"... Tak pernah pulak dia nak buat perangai... Memahami giteww... ahakss... kecik-kecik dah tunjuk bakat menjadi seorang jejaka yang sangat memahami ye sayang? Bagus... moga-moga berterusan sehingga bila-bila... Jadilah seorang lelaki yang memahami anakku... Ahakss... ok melalut... 

Dulu masak sorang-sorang kat dapur, tapi kini ada "chef" yang pakar "memasak" bantu Mummy... Muahahaha... 

Dapatkan Artikel Terbaru Dari www.bubblynotes.com Melalui E-mel Anda

Author : Farah Waheda Wahid Terimakasih telah berkunjung

Artikel Tolong Mummy Masak Ke Ash???, diterbitkan oleh Farah Waheda Wahid pada hari Saturday, December 20, 2014.Enjoy Reading this!.About me: Farah Waheda Wahid Working Mommy Blogger of 1 (a boy). I blog about everything that moms love...mommyhood, beauty, fashion, health, food, tech and travel. Being a mom of 1 young kids, I like to find a balance between blogging about family related topics and things that are just for mom :) My blogs primary objective is to share my experiences with my readers, so it might help them with anything similar they may be experiencing, or to introduce them to new ideas. I blog from Selangor, Malaysia and have a preschooler toddler.

9 comments:

  1. cepat besar kan budak sekarng
    siang mlm siang mlm dh tolg mummy msak :)

    ReplyDelete
  2. Nanti dah besar, rajin tolong mummy yea.. sweet jer kalau anak laki tlg bancuh air kan.

    ReplyDelete
  3. Ash nak jadi chef nanti sebab tu tolong mummy. heeee :)

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum farah..rajinnya Ash tolong mummy yer...

    ReplyDelete
  5. sama la dengan mia..sebelum nak masak dah bagi dia periuk, belanga,cawan... rumah dah macam opera cina dah,,,tung tang bunyi.

    takpela anak oi...asalkan bahagia

    ReplyDelete
  6. kari mamak la xde santan... sama mcm ai msak la juga.. xde santan ... sedap dan lambat basi...

    ReplyDelete

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Shoplinks Asia