Terjebak Sama!!!


Zaman kecik-kecik dulu dah puas main LEGO... tapi itu LEGO yang kecik-kecik yang biasa tu, bukan LEGO Duplo... Mummy's Task in 2015 | LEGO Duplo... Ha ha ha, adalah rasa teringin tu nak main LEGO Duplo sebab bagak-bagak kan saiz dia? Macam "best" pulak nengoknya... 

Tapiii belum sempat pun projek nak beli LEGO Duplo, anak yang dah pandai "tag" Mummy... Silalah Percaya... Ash Dah Pandai "Tag" Mummy Sekarang!!!... Tadi dah capai sesuatu dari dalam "stroller"... Dia dah capai LEGO tiruan yang berharga RM17.50 semasa Mummy tengah leka memilih tapis sayur untuk dibeli... Dush dush dush... Mula-mula tak perasan... Tapiiii, bila dia diam jer dan tengok dia leka... Mata terpandang sesuatu itu... Huwaaa.... Cuba mintak elok-elok balik dari dia... Punyalah "give Mummy, give Mummy that thing..."... Ambil pelan-pelan dari tangan dia... Umakkk aiii, desibel dia membingitkan telinga dan boleh memecahkan gegendang telinga... Kuat pulak tu tenaga dia peluk benda tu... 

Ok apa boleh buat? Redha jerlah... Bukan main suka dan tersenyum riang wajah dia bila Mummy bagi kebenaran... Tu baru setahun sebulan tu, kalau 2 tahun entah macam mana lagi gaya dia. Peluk kooo... siap cium-cium menda alah tu... Bayar, bawak balik... Mari kita main sama-sama... 

Ha ha ha, sudahnya dalam layan melayan, Mummy pun terjebak sama... Hilang kemengantukkan dia sekejap... Sampai rumah terus mintak Mummy buka bungkusan... Tarik tangan Mummy... Suruh Mummy ajar dia buat... Suka dan gelak besar dia... Lama-lama Mummy yang seronok buat macam-macam dan dia pun tersangat seronok adanya... 

Bila ada anak kecik ni kadang-kadang kita pun jadi budak kecik... Muahahaha... 

Dapatkan Artikel Terbaru Dari www.bubblynotes.com Melalui E-mel Anda

Author : Farah Waheda Wahid Terimakasih telah berkunjung

Artikel Terjebak Sama!!!, diterbitkan oleh Farah Waheda Wahid pada hari Wednesday, December 31, 2014.Enjoy Reading this!.About me: Farah Waheda Wahid Working Mommy Blogger of 1 (a boy). I blog about everything that moms love...mommyhood, beauty, fashion, health, food, tech and travel. Being a mom of 1 young kids, I like to find a balance between blogging about family related topics and things that are just for mom :) My blogs primary objective is to share my experiences with my readers, so it might help them with anything similar they may be experiencing, or to introduce them to new ideas. I blog from Selangor, Malaysia and have a preschooler toddler.

10 comments:

  1. seronoknya ash main lego sampai mummy terjebak.hahaha

    ReplyDelete
  2. pandai ash ya.. hehehhe
    syok main dulu kecik2

    ReplyDelete
  3. Bagus budak2 main lego ni..lagipun tahan lama..lego la permainan pertama yang saya beli kat anak....sampai sekarang umur dia dah nak masuk 8 tahun lego tu masih ada dan dia main lego tu sekarng dengan adik dia..memang tak rugi beli..

    ReplyDelete
  4. Best Farah...k.sal dah lama jadi budakx balik...caye tak...kihkihkih

    ReplyDelete
  5. Wahh pandai ash mintak mummy beli menan yekk...clap clap
    Lego bagus tuk mental development. Anak akk yg dh besau pon suke main lego nih. Skrg punya lego comel2, macam2 leh buat...syok!

    ReplyDelete
  6. tahniah.. jom terjah..

    http://www.papaglamz.com/2015/01/tinta-papaglamz-happy2-month.html

    ReplyDelete
  7. Haha. mummy yg nak main ke Ash ni... kemain ye Ash..dah pandai minta apa yang dia nak..

    ReplyDelete
  8. hahaha..mama kemain..dah lama mama nak main lego ni

    ReplyDelete
  9. Hihi comel je Ash ni tau.. Ash ni mmg bijak sbb pandai pilih mainan utk bermain dgn mummy dia, hihi..

    ReplyDelete

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Shoplinks Asia