"Portable Air Cooler"

Sumber dari Google
Begitulah perancangannya... tiba-tiba terfikir semasa mengelatuk kesejukkan menggigil-gigil tubuh badan ni pada pukul 2.23 am tadi akibat kesejukkan yang datang dari penghawa dingin bilik kami. Walaupun suhu telah dinaikkan kepada 22 darjah celcius masih terasa kebekuannya di situ. Dah setahun sebulan dah menanggung... huwaaaa... demi Ash apa pun Mummy sanggup yer tak? Ha ha ha...

Ash mana boleh tak berpenghawa dingin... bukan saja-saja nak ajar dia tapi ya ampunnn... kalau tak pasang penghawa dingin... haaaa... memang resah gelisahlah dirinya itu. Kejap-kejap pusing badan ke kanan, kejap-kejap pusing badan ke kiri... Lepas tu kannn... Dia menangis dalam tidur... Bila buka penghawa dingin terus "sleep soundly"... Huhhh... Bila tak pasang penghawa dingin dia resah gelisah tidur, Mummy nak buat kerja pun terganggu dan dengan Mummy-Mummy sekali resah gelisah... sebab dia resah gelisah... 

Bukan tak cuba ajar tidur tanpa penghawa dingin dan cuba berkipas... kejap-kejap terjaga... tidur dia pun jadi tak lena... Oh anakku! Haaa macam tulah gayanya... Bil elektrik tu toksah cakaplah kan sebab penghawa dingin dok "running" jer bila Ash tidur. Seronok Tenaga Nasional Berhad ("TNB") terima bayaran dari Mummy dia... la la la la la... Bukan sekali, bukan 2 kali... tiap-tiap minggu kot dok cuba nak biasakan dia... Tapi memang dah tak serasi... nak kata macam mana lagi... Demi keselesaan anak kaedahnya... 

Yang mengelatuk kesejukkan? Mummyyyyy jugakkk.... Selimut kalau dah tebal nak tebal lagi kalau boleh... Tapi dianya relaks jer tidur... kadang-kadang kita selimutkan, dia boleh merengek dalam tidur suruh tarik selimut dia... Tak nak berselimut... takpun, nanti kejap-kejap kena betulkan selimut dia yang terselak... Boleh "maintain" jer dia tidur dengan nyaman dan tenang... Dush dush dush... Yang Mummy dah tak tahan sejuk... Nak buat kerja-kerja blog pun otak boleh jadi macam "blank" sekejap sebab sejuk sangattt... Muahahaha... "brain freeze"

Tu yang tiba-tiba terfikir nak kena masuk dalam senarai 2015... misi mencari "portable air cooler" untuk dia supaya kesejukkan itu taklah melampau-lampau sangat... Dan Mummy pun tak adalah nak menggigil tetiap malam kann? ^_*... Lagi satu manalah tau kot kot dapat menjimatkan sedikit bil elektrik... Hew hew hew... Hala jer "portable air cooler" tu pada dia dengan harapan dia fikir penghawa dingin telah dipasang. Errr... agak-agak bernas dan relevan tak cadangan yang difikir ni? 

Tu diaaa dah ada "things to do" dah 2015 ni... Hurmmm... sebab bukan nak beli sekarang... Tunggu tahun depan punya cerita... Kita hanya merancang Allah SWT yang akan izinkan atau tidak ianya terjadi betul tak? Ada rezeki adalah... tak ada mungkin ada rezeki lain... ^_*... Peringatan... ini bukan entri merungut yer? Ha ha ha ... saja mengomel...

Dapatkan Artikel terbaru dari Situs ini melalui e-mail Anda.

Author : Farah Waheda Wahid Terimakasih telah berkunjung

Artikel "Portable Air Cooler", diterbitkan oleh Farah Waheda Wahid pada hari Wednesday, December 31, 2014.Enjoy Reading this!.About me: Farah Waheda Wahid Working Mommy Blogger of 1 (a boy). I blog about everything that moms love...mommyhood, beauty, fashion, health, food, tech and travel. Being a mom of 1 young kids, I like to find a balance between blogging about family related topics and things that are just for mom :) My blogs primary objective is to share my experiences with my readers, so it might help them with anything similar they may be experiencing, or to introduce them to new ideas. I blog from Selangor, Malaysia and have a preschooler toddler.

8 comments:

  1. Portable air cooler ni bagus, tapi agak risau. kalau anak kita yang aktif silap2 boleh terbalik ni...

    ReplyDelete
  2. rumah mak cik guna portble air cooler ni. sejuk jugak tapi taklah seseujuk bila guna aircond. rumah nani musim hujan ni tak guna air cond pun. sejukk sangat :D

    ReplyDelete
  3. utk keselesaan anak xpa..nk buat cm na kan...

    ReplyDelete
  4. nasib anak saya biasa guna kipas je..sebab umah takde aircond lagi..praktikal juga ye alat ni..
    ada rezeki in sha Allah dapat lah tu tahun depan

    ReplyDelete
  5. nasib anak saya tak ajar hidup dalam kesejukan dgn penghawa dingin..boleh bw berjln kan

    ReplyDelete
  6. budak-budak kalau kene aircnd memang cepat lena..

    ReplyDelete

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Shoplinks Asia

iWON.MY