Home » , , , , , , , » Jarak Perjalanan Sehala Dalam Sehari...

Jarak Perjalanan Sehala Dalam Sehari...


Selalu ngomel-ngomel jer cerita tentang bangun pagi seawal 4.00 pagi... keluar awal sesudah Subuh... keluar dari rumah gelap, sampai kembali ke rumah pun gelap... Pendek kata kalau hari bekerja tu memang payahlah nak tengok atau rasa matahari mencacak terik giteww...Ha ha ha... 

Jauh sangat ke rumah Farah? Ha ni kebetulan semalam sampai-sampai jer rumah, "capture" gambar ni. Inilah jarak sebenar perjalanan sehala Farah pergi ataupun balik. Kalau didarabkan dengan 2, makanya dapatlah berapa jarak perjalanan pergi dan balik dalam sehari. Sedikit kemahiran asas matematik diperlukan di sini... hew hew hew... 

Jauh tak? Jauh tak? Kalau tak ada kesesakkan lalulintas memang ohsem. Kalau sesak? Tak tahap meroyan tapi hangin jer. Muahahaha... Itulah yang selama ini Farah tempuh dan itulah sebab sambil kereta tak bergerak sebab sesak, boleh What's App, boleh draf entri, boleh makan, boleh karaoke, boleh macam-macam dalam kereta tu. Ekekekekeke.... Kalau dah sesak tu, boleh jadi 2 atau 3 jam perjalanan. Kes paling teruk Farah pernah lalui...3 jam buang masa atas jalan macam tu jer. Hu hu hu. 

Ha sekarang faham tak? Faham tak kenapa Farah sentiasa bergegas jer nak balik? Memang berkira bab masa ni semenjak 2 menjak Ash dah ada... Tempat kerja baru? Alaaa...tak jauh pun dari tempat kerja sekarang ni... Makanya tidak akan ada apa-apa sebarang perbezaan di situ...Cuma waktu bekerja tu yang fleksible kena pandai pilih supaya tidak terperangkap di dalam kesesakkan lalu lintas yang sangat teruk. Ha ha ha...Jadi kuranglah "stress" di situ kan?

Kenapa tak nak cari kerja berdekatan kawasan perumahan Farah? Jawapannya senang jer... kestabilan ekonomi, kestabilan kerja, kestabilan syarikat, tawaran yang ditawarkan dan perkembangan kerjaya masa depan. Ha lengkap kan? Setiap dari kita ada alasan yang tersendiri kenapa kita memilih sesuatu pekerjaan itu di sesuatu lokasi itu...Jadi biarlah hanya kita sahaja yang tau apa sebab dan alasan kita kan? ^_^...

Masuk tahun ni dah 3 tahun lebih dah jadi warga kerja daerah Petaling Jaya...dan In Shaa Allah, kalau sememangnya rezeki ditetapkan oleh Allah di tempat baru ni...sampai bersaralah kot hendaknya...Ha ha ha...Jauhnya fikir...

Ha ha ha, itu jer, borak borak kosong di tengah hari Jumaat "uolss"...baru lepas menghadiri mesyuarat pengurusan antarabangsa yang terakhir kali untuk khidmat Farah di syarikat sekarang ni... Lepas ni dah tak ada dah Farah dalam mesyuarat tu...Kita masuk mesyuarat lain pulak di tempat baru... *_^

Dapatkan Artikel Terbaru Dari www.bubblynotes.com Melalui E-mel Anda

Author : Farah Waheda Wahid Terimakasih telah berkunjung

Artikel Jarak Perjalanan Sehala Dalam Sehari..., diterbitkan oleh Farah Waheda Wahid pada hari Friday, December 5, 2014.Enjoy Reading this!.About me: Farah Waheda Wahid Working Mommy Blogger of 1 (a boy). I blog about everything that moms love...mommyhood, beauty, fashion, health, food, tech and travel. Being a mom of 1 young kids, I like to find a balance between blogging about family related topics and things that are just for mom :) My blogs primary objective is to share my experiences with my readers, so it might help them with anything similar they may be experiencing, or to introduce them to new ideas. I blog from Selangor, Malaysia and have a preschooler toddler.

11 comments:

  1. salam jumaat farah,
    zaza yg belom ada anak lagi pun laju je nak balik awak inikan farah yg ada ash hehe.
    bila tmpt kje jarak jauh dgn rumah mmg sngt2 memenatkan tubuh badan..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam jumaat dear, jarak jauh nak buat macam mana kan? itulah sumber rezeki tetap kita dalam kehidupan... ^_^...makanya bertabahlah kan? he he he...

      Delete
  2. Smg farah lebih berjaya di tempat baru insyaAllah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah, terima kasih sue... In Shaa Allah...Amin...

      Delete
  3. Replies
    1. In Shaa ALlah, thank you anum for the doa...

      Delete
  4. Salam Jumaat kak ;D Moga sentiasa berjaya ye ;D

    ReplyDelete
  5. Dulu msa mula kerja jauh juga berulang... Skrg ni xde jauh sgt...tpi kena tol la pula setiap hari... Redha je la kan..

    ReplyDelete

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Shoplinks Asia