Bila Dah Ada Gigi...


Ini cerita mak-mak yang biasa-biasa saja dan biasa-biasa terjadi pun bila anak-anak masing-masing dah bergigi. Hua hua hua... Cuma hingga setakat ini Farah bernasib baik lagi disebabkan Ash masih lagi belum berkecenderungan seperti karnivor, melainkan kita sendiri yang serah diri suruh dia gigit jari kita dan melainkan sekali jer dulu masa baru-baru tumbuh gigi dia "test power" gigit Mummy dia. Ahakss... Lepas tu, syukran... tak ada insiden gigit menggigit... 

Cumanya lain pulak kecenderungan anak manja Mummy yang sorang ni dan memang sorang pun... Muahahaha... Dia lebih berminat untuk menggigit puting botol susu dia sampaikan terkoyak besar... Huh... kuat betul tenaga gigit sampai begitu sekali ek? Memang dah jangka, memang dah agak dah... Sebab tu Farah memang siap-siap sedia bekalan puting botol susu gantian buat Ash awal-awal... errr memang selama ni simpan stok pun... beberapa bulan atau minggu sekali akan tukar puting botol susu tu. Tapi memandangkan dah gemar menggigit sampai bocor ni, makanya memang kena sentiasa ada stoklah gamaknya.


Tu dia, beratur botol susu dan puting botol susu termasuk yang tambahan sekali. Dah macam nak meniaga dah pulak. Tu semua baru siap ganti tu... sebab masing-masing dah terbolos sana sini sinun. Redha ajerlah yer Mummy oii... Begitulah bila beranak kecil ni... begitulah bila beranak ni... Tak ada hal lah... (walaupun hakikatnya rasa nak pengsannn jugak... muahahaha)... Sepasang puting botol susu gantian bernilai RM28.90... Ada 4 botol susu, bila gigit bocor kena ganti... hik hik hik...buat kalkulus sendiri lah ek? Tu sebab Mummy kena kerja kuat cari duit... ha ha ha... kalau dah begini gayanya kan? Duit puting botol susu pun dah berapa? Ha ha ha... Bukan berkira dengan anak... Tak aihh... setakat ni Alhamdulillah belumlah lagi pernah berkira dengan anak sangat... Kerja penat-penat pun untuk dia, duit kalau tak gunakan pun entah habis ke mana jugak kan? Baiklah gunakan untuk anak... hu hu hu... Kata-kata memujuk hati dan ikhlas dari hati...ecewahh... ha ha ha... 

Ni gigi atas dah keluar sikit dah ni... lagilahhh banyak bocor puting botol susu tu nanti... hik hik hik...

Dapatkan Artikel terbaru dari Situs ini melalui e-mail Anda.

Author : Farah Waheda Wahid Terimakasih telah berkunjung

Artikel Bila Dah Ada Gigi..., diterbitkan oleh Farah Waheda Wahid pada hari Sunday, December 21, 2014.Enjoy Reading this!.About me: Farah Waheda Wahid Working Mommy Blogger of 1 (a boy). I blog about everything that moms love...mommyhood, beauty, fashion, health, food, tech and travel. Being a mom of 1 young kids, I like to find a balance between blogging about family related topics and things that are just for mom :) My blogs primary objective is to share my experiences with my readers, so it might help them with anything similar they may be experiencing, or to introduce them to new ideas. I blog from Selangor, Malaysia and have a preschooler toddler.

14 comments:

  1. tu dia ash..
    smpai bocor putingnya...

    ReplyDelete
  2. hahahah dia baru merasa bergigi biasalah kan hehehe

    ReplyDelete
  3. Dasyat ash ye..hehe..macam tulah kan kalau dah ada gigi..kalau put#### maknya..mau nangis

    ReplyDelete
  4. si kembar 3 dulu ni pun camtu, gigit sampai putus. dah laa puting avent mahal. lepas tu terus tukar pakai pureen, nasib baik diorang nak minum. kalau tak mmg robek poket maknya hehehe

    ReplyDelete
  5. besarnya gigitan ash...sampai cenggitu sekali..hihi

    ReplyDelete
  6. wah ash.kuat btl gg dia..anak sy mjr x gemar gigit2 ni.hikhik..kalo x, jenuh jugak..tp sy pakai puting2 murah je..ekekeke

    ReplyDelete
  7. mak oi, kuatnya Ash gigit. hehehehhe.. habislah lepas ni, kena selalu beli baru..

    ReplyDelete
  8. Anak kinah pun sama.. kuatnya dia gigit.. alkisahnya sebab ayaq kuaq laju..

    ReplyDelete
  9. bahayanya ash ! haha. kene spare byk puting XD

    ReplyDelete
  10. Bila dah ada gigi memang camni la jadinyerr Farah ..Hehehe alamak kena beli banyak stok la lepas ni ...Takpe la untuk anak ..

    ReplyDelete
  11. hahaha.. comel je barisan botol dan puting susu tu.. hikhikhik.. tengok tu dik ash,mummy dah penat2 kerja beli puting susu banyak-banyak untuk ash,jadi budak yang baik dan berjasa pada mummy n daddy..
    p/s : lama tak tinggal jejak di sini. dah berubah lah blog.hikhik. makin shantekkk.=)

    ReplyDelete
  12. itu normal... ok lagi ada spare part... yg ori on the body xde jual lagi payah... hehe

    ReplyDelete

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Shoplinks Asia

iWON.MY