Home » , , , , , , , » Tips Penjagaan Tudung

Tips Penjagaan Tudung

Tiba-tiba...petang-petang macam ni boleh pulak tempek gambar diri sendiri...Adoiyaiii... Sangatlah "the" poyos kan? Ha ha ha...Layankan ajer orang yang sibuk mengalahkan pemilik syarikat ni sejak kebelakangan ni... 

Ada sebablah kenapa tempek gambar ni "uolss"...muahahaha...nak cerita tentang tips penjagaan tudung...dari guna model kat Google... apa salahnya guna model diri sendiri kan? La la la... Ok, ringkas jer entri ni...dah petang kann? Tengah berlumba-lumba nak balik ni... Makanya kita ringkaskan ajer yer? 

Menurut sumber di SINI

1. Pastikan tudung tidak diramas ketika mencuci, cukup dengan hanya mencelup dan mengangkatnya beberapa kali sehingga bersih dari bahan pencuci.

2. Rendam tudung seketika di dalam air bercampur pelembut ataupun sabun mandi selama 15 minit, kemudian bilas dengan air bersih dan jemur di kawasan yang redup (di tempat cahaya matahari tidak terlalu terik).

3. Jangan sesekali memasukkan tudung ke dalam mesin basuh kerana ia akan merosakkan serta tudung yang memiliki sengkuap atau "awning".

4. Setiap kali membasuh tudung, asingkan daripada kain yang lain. Amalkan membasuh tudung bersama tudung lain sahaja.

Begitulah hendaknya... makanya marilah kita sama-sama menjaga tudung "weollss"...Ahakss...rindu nak gunakan "iolss" "uolss" "weollss"... Beli tudung bukannya pakai air liur yer tak? Nak nak lagi kalau yang mahal...takkanlah tak jaga... haruslah jaga giteww kan? Semoga bermanfaat...

Dapatkan Artikel terbaru dari Situs ini melalui e-mail Anda.

Author : Farah Waheda Wahid Terimakasih telah berkunjung

Artikel Tips Penjagaan Tudung, diterbitkan oleh Farah Waheda Wahid pada hari Tuesday, November 18, 2014.Enjoy Reading this!.About me: Farah Waheda Wahid Working Mommy Blogger of 1 (a boy). I blog about everything that moms love...mommyhood, beauty, fashion, health, food, tech and travel. Being a mom of 1 young kids, I like to find a balance between blogging about family related topics and things that are just for mom :) My blogs primary objective is to share my experiences with my readers, so it might help them with anything similar they may be experiencing, or to introduce them to new ideas. I blog from Selangor, Malaysia and have a preschooler toddler.

24 comments:

  1. Waahh bagus ni..
    Selalu campak je tudung dlm mesin basuh.
    Sebab pakai tudung bawal je.. haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. he he he, kebanyakkan orang memang macam tu ler...

      Delete
  2. Haha... Jnis mls sy nih... Semua masuk mesin...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kadang kadang bukan malas maria...kekangan waktu...betul tak?

      Delete
  3. hehe, selalu masuk dlm mesin je..ngeh3,,

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebab cepat dan mudah kan? *_^ ngeh ngeh ngeh...

      Delete
  4. Replies
    1. hew hew hew...bergantung kepada seseorang itu sendiri...

      Delete
  5. Sue rendam lama nk hilangkn kotoran. 15min rasa skjp sgt..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. He he he... Farah pun kadang-kadang rendam lama jugak... sampai overnight pun ada sue...

      Delete
  6. terima kasih..selalunya saya basuh tudung guna tangan je..sental2 dengan tangan je la..

    ReplyDelete
  7. selalu basuh guna tangan ja tudung2 ni..takut nak basuh mesin..hehe

    ReplyDelete
  8. betul tu...bila kita ramas2 tudung time mencuci, mmg susah sikit nk iron...alaa tudung bkn busuk pn nk kena sental...celup sudah memadai :)

    jemput singgah join nie =>
    http://mamamuizlife.blogspot.com/2014/11/1st-giveaway-sayang-anak.html

    ReplyDelete
  9. memang fail bab jaga menjaga pakaian ni huhu

    ReplyDelete
  10. kita mmg rendam tdg asing2 sbb dl main cmpak ja abes kena kaler bj yg turun kaler

    ReplyDelete
  11. saya hanya akan beli tudung yg lasak sahaja.. boleh dicampak2 hahahaha...

    ReplyDelete
  12. kalau jenis ada manik ke.lace ke memang tak beranilah nak masuk mesin basuh..jahanam nanti..huhu

    ReplyDelete
  13. Tudung basuh tangan jer...rendamkan dulu

    ReplyDelete

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Shoplinks Asia

iWON.MY