Home » , , , , , , , , , , » Siapakah Mangsa Gigitan Pertama Ash???

Siapakah Mangsa Gigitan Pertama Ash???


Kerk kerk kerk bunyi sesuatu melanggar sudu dari dalam mulut Ash tengah hari Sabtu. Bila dengar bunyi tu, serasa dah boleh agak dah kejadian apakah ini? Ha ha ha... Tengok tajuk pun dah tau kan? Cerita apa lagi? Kalau bukan cerita tentang gigi Ash... 

Phew, akhirnya muncul juga gigi susu pertama Ash yer? Setelah 11 bulan... Syukran, Alhamdulillah. Errr... Ash sila ambil perhatian, kalaulah Bubblynotes wujud lagi bila Ash dah pandai membaca... gigi susu awak yang pertama tumbuh pada usia 11 bulan yer? Ha ha ha... Mummy yang ting tong... Nasiblah... 

Bila rasa dengan tangan... ya betul tanggapan dan andaian Farah tu. Nak ambik gambar, memang taklah dia nak bagi bukak mulut comel dia tu. Kena pandai "timing" nak ambik gambar tu... Makanya, nanti-nantilah dulu yer... Sampai detik tu, mesti Farah tak lepaskan peluang nak rakamkan gambar gigi Ash... Ha ha ha... Gigi pun nak "capture" ye tak? Haruslah detik-detik indah bersama permata hati. Tapi jumpalah dari Google gambar yang menunjukkan lebih kurang bagaimana kondisi gigi Ash tu. Macam ni ha...

Sumber dari Google
Tapi gigi Ash tu naik sikit lagi dari gambar ni. Ha ha ha, faham tak? Faham kan? Dan disebabkan itu... semalam dia kemaruk mencari lengan orang... menghisap lengan sambil menggigit-menggigit... Tapi meragam sikitlah... nak berdukung dan berkepit ajer... Biasalah tu kan bagi bayi yang nak tumbuh gigi atau sedang dalam proses tumbuh gigi? Cuma setakat ni tak ada tanda-tanda tak sihat. Harapnya berterusanlah begitu... tak perlu demam untuk tumbuh gigi... In Shaa Allah, mudah-mudahan... ngee...

Tapi siapakah mangsa pertama Ash? Jeng jeng jeng...


Mummy lah siapa lagi? Muahahaha... Ingatkan Nek Ma dulu? Tapi rupa-rupanya Mummy... Habislah lepas ni semua orang dalam rumah kena siap sedia digigit... Ekekekeke... 

Dapatkan Artikel terbaru dari Situs ini melalui e-mail Anda.

Author : Farah Waheda Wahid Terimakasih telah berkunjung

Artikel Siapakah Mangsa Gigitan Pertama Ash???, diterbitkan oleh Farah Waheda Wahid pada hari Sunday, November 9, 2014.Enjoy Reading this!.About me: Farah Waheda Wahid Working Mommy Blogger of 1 (a boy). I blog about everything that moms love...mommyhood, beauty, fashion, health, food, tech and travel. Being a mom of 1 young kids, I like to find a balance between blogging about family related topics and things that are just for mom :) My blogs primary objective is to share my experiences with my readers, so it might help them with anything similar they may be experiencing, or to introduce them to new ideas. I blog from Selangor, Malaysia and have a preschooler toddler.

12 comments:

  1. Tok ma kena jaga2 ya..pasni giliran tok ma pulak yg kena gigit...

    ReplyDelete
  2. hehe mestilah mummy org pertama..mn blh org lain dlu..ekekek

    ReplyDelete
  3. hihi.. digigit ye kak farah.. ash dah pandai cri mangsa..hihi

    ReplyDelete
  4. Hahaha..pandai Ash rasmikan gigi sulong beliau ;)

    ReplyDelete
  5. yeahh..mummy first person yg dpt gigitn love bytes dri ash.tahniah2

    ReplyDelete
  6. Jahat... Pksa ash buka mulut... Hahaga

    ReplyDelete
  7. anak-anak sampai hati gigit mak T_T

    ReplyDelete
  8. hehe..comel nye ash gigit orang!

    ReplyDelete
  9. hihi. Ash cari mummy dulu nak test gigi ye.

    ReplyDelete
  10. habis laa lepas ni..hehe..jadik mangsa gigitan Ash..

    ReplyDelete
  11. Detik indah bila anak dah mula tumbuh gigi

    ReplyDelete

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Shoplinks Asia

iWON.MY