Home » , , , , , , , , » Ash Nak Pergi Bercuti???

Ash Nak Pergi Bercuti???

Sumber dari Google
Mentang-mentanglah dah setahun umur dia kan? Mummy dia tiba-tiba merancang-rancang nak bawa Ash bercuti. Kesian dia, tak bercuti ke mana-mana pun (eleh, macamlah dia tau bercuti tu apa kan? sebenarnya Mummy dia yang dah lama tak pergi cuti-cuti ni...bha ha ha...). Jadi rasanya tak salah kot, letak tepi sedikit rezeki yang ada...In Shaa Allah...untuk bawa Ash bercuti. Mesti seronok Ash nanti kan? (ker Mummy dia yang lebih? muahahahaha...).... 

Agak-agak manalah Mummy dia nak mereban bawak Ash ni ek? Ha ha ha, belum tau lagi... sebab tengah meninjau-ninjau lokasi dan kawasan yang bersesuaian... Kalau mengikut pada entri Pilihan Lokasi Percutian Yang Sesuai Mengikut Umur Anak yang Farah pernah kongsikan pada 24 Februari 2014 dulu... di usia Ash yang setahun ni dikatakan bersantai bersama kanak-kanak pada usia ini memang memenatkan. Mereka gemar mencuba sesuatu yang baru. Jadi bawalah mereka ke tempat yang mudah kita awasi. Contohnya ke kawasan percutian yang ada permainan yang dibina khas untuk kanak-kanak.
 
Tu yang tengah fikir tu...hik hik hik...Adakah ke selatan kita? Atau ke utara kita? Atau ke seberang laut? Jeng jeng jeng... Tak fikir lagi sebenarnya... Kalau dah pandai berjalan berlari tu...ha masa tu memang seronok kot nak bawak dia ke satu tempat tu... Ala tempat tu...tempat tu... Denggg.... ting tong kepala hari ni sebab sibuk mengemas... bha ha ha... 

Bukan sebab orang pergi, Farah pun sibuk nak pergi, tapi rezeki yang datang ni, adalah rezeki Ash juga...Jadi apa salahnya gunakan sedikit untuk dia...kan? Alaa...duit tu kalau tak guna pun habis jugak... Betul tak? In Shaa Allah...In Shaa Allah... Kalau betul-betul baca pun dah tau kan? Farah nak bawak Ash dalam negara jer...Dalam Malaysia jer...Belum mampu lagi nak bawak ke Paris "uolss"...Ahakss... Paris Van Java tunggu dia besar sikit... Oopss... Ha ha ha... 

Tapi tak adalah sekarang... In Shaa Allah, bila semua dah selesai... Farah pun dah relaks sedikit di tempat kerja baru... Zam zam ala kazam... Ash dan Mummy akan bercuti seketika... Yeayyy!!!! Tak bercuti panjang pun tak apa... Janji lepas nawaitu nak bawa anak tu bercuti giteww... Kerja baru tak boleh nak cuti lama-lama sangat walaupun cuti tahunan untuk tahun yang pertama tu ada 16 hari... *_^... Nak simpan cuti tu untuk waktu-waktu yang memerlukan...Farah kan suka simpan cuti...Kecuali sejak akhir-akhir ni jer sejak nak berhenti di tempat kerja sekarang jer...kerap jugak cuti... Hik hik hik... 

Sabar ek Ash...bagi Mummy "settle down" dulu...Suku pertama tahun depan kita pergi ok? #muahciked anak manja Mummy ni...

Dapatkan Artikel terbaru dari Situs ini melalui e-mail Anda.

Author : Farah Waheda Wahid Terimakasih telah berkunjung

Artikel Ash Nak Pergi Bercuti??? , diterbitkan oleh Farah Waheda Wahid pada hari Thursday, November 27, 2014.Enjoy Reading this!.About me: Farah Waheda Wahid Working Mommy Blogger of 1 (a boy). I blog about everything that moms love...mommyhood, beauty, fashion, health, food, tech and travel. Being a mom of 1 young kids, I like to find a balance between blogging about family related topics and things that are just for mom :) My blogs primary objective is to share my experiences with my readers, so it might help them with anything similar they may be experiencing, or to introduce them to new ideas. I blog from Selangor, Malaysia and have a preschooler toddler.

23 comments:

  1. nak bercuti ke mana tu sis? semoga ceria ceria selalu :)

    ReplyDelete
  2. Kalau bawak ke pantai pon seronok ni...boleh dia main dgn pasir pantai...selamat jalan2 mummy & ash...^_^

    ReplyDelete
  3. kemana tu??jaga2 musin hujan nih..heheh

    ReplyDelete
  4. Blom dpt kaki lain ragamnya...apa2 pun slmt merancang utk bercuti farah. Smg dipermudahkan urusan...

    ReplyDelete
  5. salam singgah sini Farah...wahh...bestnya Ash nak pergi bercuti2...

    ReplyDelete
  6. ash nak g mana?
    nak ikutttt. hehe

    ReplyDelete
  7. sesekali pergi bercuti kak farah..bagus tau..hehe..lagi-lagi ash..mesti die seronok

    ReplyDelete
  8. selamat bercoti coti malaysia Ash!

    ReplyDelete
  9. best ler ash jalan2.. tpi mummy yg excited lebih ni hehe..

    ReplyDelete
  10. cuti tahunan bukan dibahagikan dengan 12 bulan ke farah..hehe..tempat2 yang pernah saya kerja macam tulah..sebulan dapat berapa hari je kan..
    kemanakah korang ye? tak sabar..

    ReplyDelete
  11. Syoknya dapat pergi bercuti.
    Damia umur 4 bulan dah jalan-jalan kat cameron highland tapi asyik tidor jer la.

    ReplyDelete
  12. seronok bawak anak bercuti ni, tapi persediaannya kenalah lebih

    ReplyDelete
  13. wahhh...mummy nak bawak ash bercuti kat mana tu...

    ReplyDelete

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Shoplinks Asia

iWON.MY