Home » , , , , , , , , , , , » AIA Time Capsule | Surat Hari Lahir Yang Pertama Untuk Ash!

AIA Time Capsule | Surat Hari Lahir Yang Pertama Untuk Ash!

4 September 2014, Farah taip surat yang pertama di dalam entri AIA Time Capsule | Amanat Mummy Untuk Ash... dan selepas itu, pada 27 September 2014, surat bersama kotak yang "uolss" nampak di atas tu sampai... dalam kotak tu, ada beberapa keping surat kosong yang belum ditulis bersama-sama sampul... Yang ini Farah dah cerita di dalam entri AIA Time Capsule | Sampai Sudah Akhirnya

Dan selepas itu, ianya terbiar di satu sudut rak di perpustakaan mini di rumah. Ngeh ngeh ngeh... Yelah takkan setiap hari nak tulis surat pulak kot kan? 

Malam tadi, gigih Mummy Ash ni menulis surat untuk hari lahir Ash yang pertama... Ha ha ha... Dari penampakkan imej panjang lebar betul isinya kan? Susah payah dok menulis ni kenapa? Konon-konon ala-ala "sweet" lah kan? Macam yang Farah maklumkan sebelum ni, setiap satu hari lahir Ash, satu surat akan ditulis untuk Ash. Tapi tak bagi dia baca dulu sampai satu ketika yang Farah rasa betul-betul masa yang sesuai, Farah akan serahkan semua surat-surat tu untuk Ash baca. Muahahaha... Agak-agak macam manalah kondisi Ash dan juga reaksi Ash bila baca surat-surat untuk dia semua bila dah besar nanti? La la la la... 

Ini baru yang pertama dan diharapkan tradisi ni Mummy Ash akan teruskan lagi di masa akan datang... Alaa...kalau tak pakai AIA punya pun tak apa, kalau pakai kertas sendiri pun ok... Ini sekadar mesej-mesej yang nak disampaikan pada anak jer... Tapi yang AIA tu sambil menulis untuk anak, sambil beramal kebajikan... ^_^... 

*Walaupun mesej-mesej, semoga bila Ash baca dapat meresap ler dalam sanubari dia dan berguna untuk kehidupan dia kelak dan supaya dia dapat belajar tentang kehidupan... Apa yang Farah tulis? Ha ha ha...Yang pertama semua dah baca, yang ini dan seterusnya biarlah menjadi rahsia Farah dulu dan kemudian rahsia kami bersama bila Ash dah dapat surat tu kami... Ekekekekee... Mak dengan anak pun dah pandai rahsia-rahsia...

Dapatkan Artikel Terbaru Dari www.bubblynotes.com Melalui E-mel Anda

Author : Farah Waheda Wahid Terimakasih telah berkunjung

Artikel AIA Time Capsule | Surat Hari Lahir Yang Pertama Untuk Ash! , diterbitkan oleh Farah Waheda Wahid pada hari Tuesday, November 11, 2014.Enjoy Reading this!.About me: Farah Waheda Wahid Working Mommy Blogger of 1 (a boy). I blog about everything that moms love...mommyhood, beauty, fashion, health, food, tech and travel. Being a mom of 1 young kids, I like to find a balance between blogging about family related topics and things that are just for mom :) My blogs primary objective is to share my experiences with my readers, so it might help them with anything similar they may be experiencing, or to introduce them to new ideas. I blog from Selangor, Malaysia and have a preschooler toddler.

20 comments:

  1. oh sweet....ku tak terpikir pun nak buat mcm nie..uhukss...so sweet u are!

    ReplyDelete
    Replies
    1. the thoughts came across by seeing some parents doing it...sweet ain't it dear? he he he...

      Delete
  2. liz ada anak nnti nk bt macam ni jgk laa. terbaik la kak farah

    ReplyDelete
    Replies
    1. sila sila liz...haiii liz, me missing you... sorry lately that I'm quite tide with things...

      Delete
  3. kita pun suka tulis surat unruk zara. cince u,ur zara dua tahun suka tulis dalam "diary zara" best kan. nanti bila dia besar, dia akan hargai setiap moment yang kita catat

    ReplyDelete
    Replies
    1. moga-moga anak-anak kita hargai setiap apa yang kita lakukan untuk mereka dan kasih sayang kita untuk mereka...In Shaa Allah, mudah-mudahan...Amin..

      Delete
  4. Buat macam nie bagus gak, satu hari bila Ash baca baru dia tahu sayangnya Mummy kat dia kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mummy memang sayang angat-angat kat Ash... he he he...

      Delete
  5. idea yang menarik...bole la buat untuk amir pulak...^_^

    ReplyDelete
  6. nanti Ash dah pandai baca mesti dia terharu sangat kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. In Shaa Allah, mudah-mudahan Fizah...Amin...

      Delete
  7. Ihihu teringat kuch kuch ho tahai nnt buat setiap tahun hehe mesti bila kumpul semua sampai besar touched gila ada dapat mummy cemni heeeee

    ReplyDelete

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Shoplinks Asia