Home » , , , , » Tips | Nak Nampak Cantik Dalam Gambar???

Tips | Nak Nampak Cantik Dalam Gambar???

Bha ha ha... Sengal...Masalahnya cantik ke gambar Farah ni? Kot yer pun nak dijadikan contoh ye tak? Carilah gambar lain... Inilah namanya ting tong di petang Jumaat... ^_^... Bolehlah ni...

Tapi memang nak cerita macam mana nak nampak cantik dalam gambar pun...Bukan tips dari Farah...tapi tips dari SINI... para penggila-penggila selfie dan penggila-penggila kamera mesti suka tips ni... hik hik hik... Buat tambah-tambah skil bergambar katanya... la la la... 

MAHIRKAN SENYUMAN IKONIK ANDA
Setiap orang mempunyai daya tarikan tersendiri ketika tersenyum Ada yang kelihatan menawan dengan senyuman yang menampakkan sedikit gigi, ada yang kelihatan comel tersenyum lebar dan ada pula yang nampak lebih seksi dengan senyuman kecil yang boleh memberikan unsur misteri kepada wajah. Mahirkan senyuman ikonik uolss, tonjolkan kemahiran ini ketika sesi bergambar yang seterusnya. Sekiranya jenis yang susah nak tersenyum tu, fikirkan sesuatu yang menggelikan hati sebelum bergambar sebab ini dapat membantu kita tersenyum dan tampak lebih asli.

PERANAN RAMBUT
Ini bagi yang tak berhijab, rambut akan kelihatan nipis di dalam gambar. Untuk mengelakkan hal ini berlaku, gunakan jari ketika berposing. Selakkan sedikit rambut ke atas dan biarkan posisi tangan di kepala sambil tersenyum seksi. Taktik ini sering digunakan oleh model-model terkenal bagi menampakkan kelebatan rambut dan mengelakkan mereka nampak kaku di dalam gambar. 

JANGAN TUNDUK
Setiap kali mengambil gambar, pastikan mendongak sedikit ke atas kerana ia boleh menyembunyikan dagu yang berlapis!!! Muahahahaha...nampak tak permainannya di situ? Nampak tak gambar kat atas ni... Berjaya tak? Berjaya tak? Pastikan lensa kamera berada selari dengan paras mata. Sekiranya lensa kamera berada di bawah paras mata, kita akan kelihatan gemuk di dalam gambar. Hua hua hua, lepas ni nak kena buat post mortem gambar-gambar lama ni...Ahakss... Kaji kesilapan teknik bergambar kaedahnya...

POSISI BADAN
Ketika berposing, sekiranya kita menghadap kamera ia tidak akan memberikan bentuk badan yang menarik di dalam gambar. Sengetkan sedikit badan kita, kira-kira 45 darjah daripada lensa kamera, letakkan satu kaki ke hadapan dan tangan di pinggul. Kita akan tampak lebih tinggi dan kurus dengan posisi ini. Ihikss...Sila cuba jaya...

Begitulah tips-tips yang diberikan... *_^... oh ya, lagi satu dari Farah sendiri... ekekekeke... bila bergambar tu relaks... jangan nampak kaku ataupun bahasa omputihnya stiff sangat... barulah natural dan cantik... lembutkan badan tu, lembutkan ekspresi tu... ha ha ha, jangan dok tenung lensa kamera tu macam nak makan sampai terjegil biji mata uolss.... Tak cantiklah gambar giteww... Hu hu hu... Relaks, bertenang... 

*Tapiiii... tak nak sekadar nampak cantik dalam gambar jer... luar gambar pun nak cantik jugak...Ha ha ha... Jadinya, makanya kenalah jaga personaliti ye tak? Daaaaa....       

Dapatkan Artikel Terbaru Dari www.bubblynotes.com Melalui E-mel Anda

Author : Farah Waheda Wahid Terimakasih telah berkunjung

Artikel Tips | Nak Nampak Cantik Dalam Gambar??? , diterbitkan oleh Farah Waheda Wahid pada hari Friday, October 24, 2014.Enjoy Reading this!.About me: Farah Waheda Wahid Working Mommy Blogger of 1 (a boy). I blog about everything that moms love...mommyhood, beauty, fashion, health, food, tech and travel. Being a mom of 1 young kids, I like to find a balance between blogging about family related topics and things that are just for mom :) My blogs primary objective is to share my experiences with my readers, so it might help them with anything similar they may be experiencing, or to introduce them to new ideas. I blog from Selangor, Malaysia and have a preschooler toddler.

30 comments:

  1. Terima kasih atas tips
    Jom nak praktis hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. pektis kak jangan tak pektis...practice makes perfect tau...

      Delete
  2. yeahh pastu 1 lagi mcm Ana pulak suke pilih dressing kaler hitam.
    barula illusi optik nampak kurus gittewww kikiki =P


    ReplyDelete
  3. vavavavavava...terbaiklah!! sesuai utk mommy sue yg agak gila2 selpie ni jugak..kikikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. nalarekek... hi hi hi... kita serupa ajer...gila selfie sue...tapi bukan gila lain...kondisi otak masih sihat lagi Alhamdulillah...ha ha ha...

      Delete
  4. Ooo gitu ye...terbaiklah tips farah ni ;)

    ReplyDelete
  5. thanks for sharing...shining la gigi farah...^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha ha ha, terus tengok gambar tu balik...

      Delete
  6. Lya bab2 begmbr memg faild hhaaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak per lya... cuba jaya, lama lama esok biasalah...he he he...

      Delete
  7. untuk yang tembam, ambik gamba dari sisi... atau sembunyikan separuh badan di belakang rakan atau obejk seperti tiang..kekekeke

    ReplyDelete
    Replies
    1. he he he, selalu jugak buat tu, sebab memang chubby punnn....

      Delete
  8. amboii.
    haha.
    kelakar la kak farah.
    nanti nak posing cam kak farah jugak la. =P

    ReplyDelete
  9. jd...hahaha...x nmpk dagu lelapis tu.leh guna la nti :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. amboiii zaiii.... siap dah pektis awal-awal...sila-sila dialu-alukan...

      Delete
  10. Hehe... Ai yakin ai cntik... Hehe... Boleh gitu... Hehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh jer maria... kecantikan itu kan milik setiap insan...

      Delete
  11. hehehehe suka tips nie..suka selfie dgn senyum melebar =)

    ReplyDelete
  12. hehehe...mummy ash mmg dh cntk..:-)

    ReplyDelete
  13. saya suka kalau orang senyum nampak gigi..tak tau la kenapa..tapi rasa dia macam ceria orang nya..kalau senyum tutup mulut tu mesti sebab gigi tak lawa..ekekekke

    ReplyDelete
  14. Info menarik..tapi mmg berguna ni.
    Tq sis..

    ReplyDelete
  15. Tips berguna untuk selfie welfie. Hehe

    ReplyDelete
  16. lagi satu...bila nak bergambar guna lah anak anak sebagai aksesori tambahan untuk lindung apa apa yang patut cam perut yang boroi hahaha

    ReplyDelete
  17. wah sangat berguna tips ni..tq kak.. :)

    ReplyDelete
  18. Tips berguna untuk selfie selfie. Hehe

    ReplyDelete

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Shoplinks Asia