Home » , , , , , , » Tips Kosmetik | Gincu Tahan Lebih Lama???

Tips Kosmetik | Gincu Tahan Lebih Lama???

Sumber dari Google
Mungirnya!!! Ha ha ha... Tiba-tiba terus teringat iklan tu... Comel jer sebut mungirnya tu... Ingat tak? Ingat tak? Ke tak pernah tengok iklan tu? Itu mungir...ini mungil...he he he.. Ok ok, siapa tak nak kelihatan ibarat memilik bibir mungil yang cantik dipenuhi dengan warna pilihan yang cukup menawan kan? Makanya, nak dapatkan bibir macam ni, seseorang wanita tu kenalah bijak mengaplikasi gincu di bibir dengan cara yang tepat. Tidak sempurna kalau bibir yang dioles mungil tidak sempurna dan membuatkan kita kelihatan seperti seorang wanita yang comot. Untuk gincu yang kekal lama...meh meh meh, nak kongsi dari pembacaan Farah di SINI dengan semua.

MATTE LOOK

1. Sapukan dengan Base di seluruh bahagian bibir. Disyorkan agar menggunakan produk MAC Lip Conditioner.

2. Bagi mendapatkan kesan yang lama sapukan di seluruh bibir dengan MAC's Pro Eye Makeup Remover menggunakan putik kapas.

3. Bagi memastikan seluruh permukaan lapisan warna pertama, ratakan dengan pensel gincu dari bahagian dalam dan diikuti dengan bahagian luar.

4. Bentukkan bahagian kelopak bibir dan pastikan kemas.

5. Oleskan menggunakan berus gincu untuk lapisan seterusnya.

6. Setelah itu, gayakan gincu uolss agar memenuhi bibir mungil sehingga kelihatan sungguh menawan. *_^ 

GLOSSY

 
 
1. Warnakan bahagian tengah bibir dengan warna yang terang.
 
2. Setelah itu, padukan dengan lip liner di bahagian birai bibir uolss.
 
3. Ratakan warna cerah menggunakan jari .
 
4. Dan oleskan lip gloss agar kelihatan berkilat dan menawan. 
 
Itu jer...selamat mencuba yer... *_^... Daaaa...Sibuk benau ni ha... 

Dapatkan Artikel terbaru dari Situs ini melalui e-mail Anda.

Author : Farah Waheda Wahid Terimakasih telah berkunjung

Artikel Tips Kosmetik | Gincu Tahan Lebih Lama???, diterbitkan oleh Farah Waheda Wahid pada hari Monday, October 27, 2014.Enjoy Reading this!.About me: Farah Waheda Wahid Working Mommy Blogger of 1 (a boy). I blog about everything that moms love...mommyhood, beauty, fashion, health, food, tech and travel. Being a mom of 1 young kids, I like to find a balance between blogging about family related topics and things that are just for mom :) My blogs primary objective is to share my experiences with my readers, so it might help them with anything similar they may be experiencing, or to introduce them to new ideas. I blog from Selangor, Malaysia and have a preschooler toddler.

22 comments:

  1. Replies
    1. just sharing whatever nice and useful to be shared... ^_^

      Delete
  2. Replies
    1. maria...bolehlah cuba-cuba ni...he he he...

      Delete
  3. nice sharing..sue suka pakai lipbalm sbb bibir cepat kering.

    ReplyDelete
  4. walla tips menarik ni, tq berkongsi sama yer

    ReplyDelete
  5. boleh try ni.. selalu cepat je hilang warna lipstick kat bibir. hihi

    ReplyDelete
  6. huhu..lmbat lgi kot nk pakai..blum ada konfiden nk pkai gincu..huhu..

    ReplyDelete
  7. glossy tu saya suka kak..favourite

    ReplyDelete
  8. suka yg glossy..tapi Za tak pakai gincu..

    ReplyDelete
  9. IM tak selalu pakai. Tapi tips yang berguna untuk yg suka pakai :)

    ReplyDelete

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Shoplinks Asia

iWON.MY