Home » , , , , , , , » Apa Yang Bakal Menanti Bajet 2015 a.k.a. Belanjawan 2015???

Apa Yang Bakal Menanti Bajet 2015 a.k.a. Belanjawan 2015???

Source Extracted from Google
Dari semalam or dari minggu ni, tumpuan masyarakat atau sebahagian besar masyarakat tertumpu kepada Bajet 2015 ataupun Belanjawan 2015 yang bakal dibentangkan pada hari ini 10 Oktober 2015. Hu hu hu, berdebar2 tak uolss??? Ke dah jangkakan??? 

Menurut Astro Awani di SINI antara perkara yang menjadi perhatian atau fokus utama selalunya adalah KOS SARA HIDUP, PELUANG PEKERJAAN, PEMILIKAN KEDIAMAN/HARTANAH, PENDIDIKAN, BELIA, KEBAJIKAN SOSIAL (GOLONGAN OKU/WARGA TUA) dan KELAS PERTENGAHAN.

Setiap tahun pun perkara yang sama kann??? Hurmm... weolls semua sangat mengharapkan agar perhatian serious terhadap KOS SARA HIDUP perlu diberi pertimbangan yang sewajarnya. Sebab memang tak ada siapa pun dapat menafikan bahawa KOS SARA HIDUP memang sangat tinggi sekarang ni. 

Menurut artikel Astro Awani di SINI, pakar ekonomi menjangka beberapa dasar baru akan diumumkan dalam Bajet 2015 a.k.a. Belanjawawan 2014 yang akan dibentangkan di Parlimen hari ni, bagi memastikan pertumbuhan mampan dalam jangka masa pendek, sederhana dan panjang. Dan bila dibaca2 fokus untuk menurunkan defisit... hurmm... 

I just don't know and still waiting what will be announced later... boleh tak ada rasa berdebar2 dengan Bajet 2015??? Muahahaha...Over sangat kann??? Tapi seriously-lah...berdebar jugak... dan tak terkejut pun kalau ada yang bakal naik lagi lepas ni... Naik naik dan terus naik giteww... Cuba gaji naik dengan banyak dan jayanya sesuai dan seimbang untuk menampung KOS SARA HIDUP sekarang???

Tak apalah, nak jangka2 sangat iolss ni tak berapa nak pandai... hua hua hua...kita nantikan saja apa yang bakal dibentangkan sepanjang hari ni. Dup dap dup dap dup dap... Tapiii, nampak nau my main concern is COST OF LIVING... Bukan concern iolss sorang jer... Concern semua orang punnn.... 

*Kesian2kanlah kami2 rakyat Malaysia ni ye tak??? Hu hu hu...

Dapatkan Artikel terbaru dari Situs ini melalui e-mail Anda.

Author : Farah Waheda Wahid Terimakasih telah berkunjung

Artikel Apa Yang Bakal Menanti Bajet 2015 a.k.a. Belanjawan 2015???, diterbitkan oleh Farah Waheda Wahid pada hari Friday, October 10, 2014.Enjoy Reading this!.About me: Farah Waheda Wahid Working Mommy Blogger of 1 (a boy). I blog about everything that moms love...mommyhood, beauty, fashion, health, food, tech and travel. Being a mom of 1 young kids, I like to find a balance between blogging about family related topics and things that are just for mom :) My blogs primary objective is to share my experiences with my readers, so it might help them with anything similar they may be experiencing, or to introduce them to new ideas. I blog from Selangor, Malaysia and have a preschooler toddler.

15 comments:

  1. Jgn ingat kos sara hidup YB-YB aje yg naik sampai allowance mereka dengarnya nak dinaikkan kan Fara. Kita ni pun nak juga sebab kos membeli semuanya naik..

    ReplyDelete
  2. Hmm..Harap2 lps pembentangan budget 2015, kami2 yg level bwh ni dpt la beli rumah..luas 900sqft pun dh bersyukur dah..hoho

    ReplyDelete
  3. malas nak tengok sebab tahu memang ada benda yang naik dan persen tuk rakyat memang kurang...huuhuuu....

    ReplyDelete
  4. Kalo gaji naik selari dgn harga brg naik..semo org pun suka...tp harapan je la...

    ReplyDelete
  5. huhu... tepat sekali :D

    www.diarijejakahangat.com

    ReplyDelete
  6. Assalammualaikum... farah,

    kita 'wait and see'... pembentangan nie moga semua dapat manfaat..

    mselim3

    ReplyDelete
  7. Waiting for the budget presentations.. Kita tengok apa yang menarik.. Guggu!
    Rosmiza Ali Official Blog™

    ReplyDelete
  8. kita lihat berapa yang kena untuk bajet kali nih... :)

    syikinmaarop.blogspot.com

    ReplyDelete
  9. moga ada sesuatu yang baik dan tidak terus membebankan rakyat

    ReplyDelete
  10. tunggu ptg ni.....semoga ada yg bermanfaat....

    ReplyDelete
  11. tunggu je lah petang ni.. kan kak..

    ReplyDelete
  12. hmmm..salah satu yg akan dibangkitkan adalah BR1M..itu pulak yg dinaikkan, walhal pendapatan rakyat yg patut dinaikkan..hmmm..entahlah..

    ReplyDelete
  13. harapkan yang terbaik tp masih samar2...erm....

    ReplyDelete

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Shoplinks Asia

iWON.MY