MH 17 | Bertafakur Selama Seminit Di Antara 10.45 Pagi - 11.15 Pagi

Farah Waheda Wahid
8
Source Extracted from Google
Pada waktu dan ketika ini, perjalanan terakhir 20 jenazah pertama telahpun bermula dan telah berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa Schipol... Berita serta info yang selanjutnya uols boleh rujuk di SINI...

Mungkin ramai yang dah mengetahui tentang pengumuman atau berita mengenai rakyat Malaysia diminta untuk bertafakur selama seminit di antara 10.45 pagi sehingga 11.15 pagi. Tapi, iolss sekadar ingin berkongsi serta sama2 mengingatkan diri sendiri dan juga uolss tentang perkara ini. 

Menurut sumber BERNAMA di SINI... Rakyat Malaysia adalah diminta untuk bertafakur walaupun di mana weolls berada pada waktu dan ketika itu. Sama ada di rumah, di pejabat, di sekolah dan kenderaan juga diminta berhenti seketika pada waktu yang berkenaan. Perkara ini akan dimaklumkan melalui siaran radio dan televisyen untuk setiap orang bersedia untuk bertafakur selama seminit. Bagi Muslim/Islam bolehlah membaca Al-Fatihah dan bukan Islam berdoa menurut kepercayaan agama masing2.

Semua radio dan televisyen diminta tidak menyiarkan acara yang bersifat hiburan berat... semua saluran tidak mengira sukan, movie, drama dan sebagainya untuk menghentikan siaran bagi bertafakur selama seminit.

Bagi pengendali pawagam pula turut diminta menghentikan tayangan seketika bagi bertafakur seketika.

*Bubblynotes will be off buat seketika pada waktu yang dinyatakan di atas, FB, Instagram, Twitter iolss juga akan berhenti seketika from my postings untuk tempoh masa tersebut. Sebagai tanda penghormatan terakhir iolss kepada jenazah mangsa MH17. Kena ingatkan Pink Panther juga ni... sebab Pink Panther adalah seorang yang tersangat workaholic... takut2 dia tak aware...

Post a Comment

8Comments

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

  1. Jom kita bertakafur untuk esok.. Al-Fatihah~

    ReplyDelete
  2. sayu =__=' semoga perjalanan MH6129 membawa jenazah mangsa MH17 dipermudahkan.

    ReplyDelete
  3. Mari bertafakur dgn sedekahkan al fatihah...

    ReplyDelete
  4. Turut menyampaikan kedukaan mendalam, semoga diberi ketabahan buat keluarga semua korban MH17

    ReplyDelete
  5. Hmm... Ingt buat ke tak tadi sbb dok sibuk uruskn anak-anak ..

    ReplyDelete
  6. Saya berada di hospital tadi ... Memang senyap lah ...

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Bubblynotes.Com uses cookies to enhance your experience. Check Now
Accept !