Gerai Halal & Gerai Non-Halal Bersebelahan... Uolss Lalu Makan???

Farah Waheda Wahid
12

Dan dan gigih gali gambar lama semasa iolss melawat Thailand 2 years ago... Ohoiii...lama sangat dah ni tak holiday jejauh... (eleh setakat Thailand...bukannya jauh sangat ye tak??? Pergi balik hari pun bolehhh...ihikss to pun nak mention jejauh)...

Source Extracted from Google
Bagi sesiapa yang dah biasa atau dah pernah pergi ke Thailand dan berjalan2 di pekan Thailand contohnya Hatyai, Yala, Betong, Danok ataupun Songkhla, mesti pernah tengok ataupun tau tentang situasi di mana yang uolss nampak gerai2 atau stall dalam gambar yang iolss pinjam dari Google di atas.

Ada situasi di mana gerai halal dan non-halal adalah bersebelahan di antara satu sama lain. Ermm... ok... if uolss pernah berjalan2 di Petaling Street, uolss akan terbiasa bau masakan daging khinzir kalau lalu di stall atau restoran yang menjual daging khinzir... Bau tu pun iolss tak tahan uolss apatah lagi di Thailand??? Di Thailand bau masakan khinzir tu lebih pekat dan semacam pada iolss dari di Petaling Street. To make it worst... bau itu dekat jer dengan gerai halal sebab terletak di sebelah2 kan. Memang tak lalu lah nak makan or memang fikir 2-3 kali nak makan. Tekak memang kembang uolss... Tak boleh nak cakap... Faham tak situasi yang iolss cuba terangkan???

Boleh lihat asap masakan tu berkepul di udara dan gerai menjual makanan halal betul2 dekat bersebelahan dengan gerai non-halalnya. Ho ho ho, terhenti selera makan uolss..walaupun lapar tahap maksimum. Kalau uolss ke Songkhla gerai seperti ini boleh dilihat di hadapan shopping malls theyolls... Masih ingat pada waktu dan ketika itu memang kelaparan dan iolss yang memang cerewet bab makan ni, sanggup tahan lapar untuk cari tempat yang lebih selesa dan tak berkeadaan sebegitu. Last2 disebabkan tak lalu nak makan, cuba mencari makanan di tempat lain. Pusing2 cari restoran halal.Muahahaha...siapa suruh makan kat stall tepi jalan ye tak??? Tak suruh pun....

Tapilahhh, kalau keadaan terdesak dan betul tak jumpa atau tak ada tempat lain adakah iolss akan makan jugak??? Err, tak adalah... iolss sanggup tahan lapar ok???

Uolss pulak macam mana kalau dalam situasi tersebut??? Lalu atau berselera tak nak makan??? Dengan bau2an dan asap masakan khinzir yang terlalu pekat baunya serta menusuk hidung dan pekat sampai ke tekak???

*Iolss ni memang tak boleh travel style backpackers hik hik hik... bak kata kawan iolss... Till then cheerios... 

Post a Comment

12Comments

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

  1. anis xpernah lagi melancong ke mane2.. tapi kalau lalu stall yg jual khinzir tu memang loya.. xtahan.. huhu

    ReplyDelete
  2. iolssss pun tak lalu....
    kalau lalu kedai yang tengah masak khinzir pun iolsss nak muntah, inikan kedai sebelah T_____T sanggup lapar !

    ReplyDelete
  3. wuwuwu loya tekak kalau bayangkan pig itu

    ReplyDelete
  4. oh.. takpe lah.. rela tahan lapar kot..

    ReplyDelete
  5. tak sanggup..eeee... sanggup tahan lapar.

    ReplyDelete
  6. Kalau terjumpa gerai begitu tak makan dah rasanya huhu. Bau lain rasa lain hehehe :p

    ReplyDelete
  7. Halal ke tak , bukan isu. Tapi mmg was-was kalau gi tempat org ni.

    ReplyDelete
  8. Tak lalu lansung camni..sanggup cari yang betul² yakin halal dan of course tak de bau yang berdekatan

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Bubblynotes.Com uses cookies to enhance your experience. Check Now
Accept !