Home » , , , , , , , , » Selamat Memeluk Islam Raisha Rania @ Felixia Yeap...

Selamat Memeluk Islam Raisha Rania @ Felixia Yeap...

Source Extracted from Google
Orang dah pung pang pung pang bercerita tentang Raisha Rania @ Felixia Yeap...Ha ha ha... Iolss baru terhegeh2 nak up story ni... And for sure bukan bermaksud "nak jugakkkk"....Cuma sebagai seorang yang dilahirkan Muslim dan seorang Muslim... Iolss rasa gembira kerana kita menerima satu lagi saudara baru di dalam agama kita... Welcome to Islam.... 

Menurut sumber di SINI 

Raisha Rania. Cantik nama itu. Iolss pun rasa cantik nama tu. Raisha membawa maksud "pemimpin raja", sementara Rania pula membawa maksud "mempersona". Kiranya gabungan nama Islam Felixia Yeap  ini membawa maksud "pemimpin yang mempersona". Cantik. Sesuai dengan orangnya. Panggil Raisha pun sedap didengar, panggil Rania pun best jugak. Tapi iolss prefer Raisha...Ahakss over macam lah iolss kenal dan boleh jumpa dengan dia kannn???

So weolls semua tau dan rata2 orang tau yang Felixia Yeap dah pun selamat memeluk agama Islam semalam. Bertempat di sebuah masjid di TTDI, Felixia telah mengucap 2 kalimah syahadah kira2 jam 6.30 pm dengan ditemani oleh ahli keluarga dan rakan2. Tiada media yang hadir kerana Felixia enggan mendapat liputan di hari penuh bersejarahnya itu.

Alhamdulillah syukran Allah memberi Raisha Rania hidayah untuk memeluk agama Islam. Semoga menjadi muslimah beristiqomah menjadi muslimah.

*Seronok menerima saudara baru dalam Islam... ^_^... tapi dalam masa yang sama, usahlah kita lupa akan diri kita... Raisha Rania telah memeluk Islam dari agama lain... dan mungkin akan menjadi seorang muslimah yang lebih baik dari kita dari segi amalan serta amal ibadah... Kita juga boleh menjadi yang lebih baik dari segi amalan serta amal ibadah kita... Bila ada berita kedatangan saudara baru sebegini, jangan lupa kita fikir2kan juga di tahap manakah kita berdiri di sisi Allah SWT sekarang ini... Semoga kita terus sama2 istiqomah serta diberikan petunjuk serta hidayah dalam memperbaiki diri kita sendiri terhadap Allah SWT... In Shaa Allah...Mudah2an amin... Sama2 kita berdoa untuk kita semua sama2.... Termasuk Raisha Rania

Dapatkan Artikel Terbaru Dari www.bubblynotes.com Melalui E-mel Anda

Author : Farah Waheda Wahid Terimakasih telah berkunjung

Artikel Selamat Memeluk Islam Raisha Rania @ Felixia Yeap..., diterbitkan oleh Farah Waheda Wahid pada hari Friday, July 4, 2014.Enjoy Reading this!.About me: Farah Waheda Wahid Working Mommy Blogger of 1 (a boy). I blog about everything that moms love...mommyhood, beauty, fashion, health, food, tech and travel. Being a mom of 1 young kids, I like to find a balance between blogging about family related topics and things that are just for mom :) My blogs primary objective is to share my experiences with my readers, so it might help them with anything similar they may be experiencing, or to introduce them to new ideas. I blog from Selangor, Malaysia and have a preschooler toddler.

23 comments:

  1. Alhamdulillah.. welcome saudara baru.

    ReplyDelete
  2. cantik nama dia.
    tuan dia lagi cantik
    xleh tgk lama2.
    cair nnti.
    hehe

    ReplyDelete
  3. alhamdulillah bertambah lagi umat islam kan sis

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah.. cantik sangat nama dia.. teringat status dia yang tidak jemu inginkan istiqomah... semoga kita juga tergolong dalam insan2 yang mampu istiqomah :)

    ReplyDelete
  5. Saya pun gembira sangat-sangat dia masuk Islam. Dari dulu saya amat mengharapkan dia kekal berhijab dan masuk Islam. Alhamdulillah Allah telah memberi hidayah kepadanya.

    ReplyDelete
  6. wah cantik cantik... sini sama abang aja

    ReplyDelete
  7. Suka cik akak tengok dia tau farah.
    Lemah lembut...memang sesuai dengan nama dia

    ReplyDelete
  8. Alhamdulillah..felixia dilahirkan semula seperti bayi yang suci

    ReplyDelete
  9. Alhamdulillah...moga hidayah Allah sentiasa kekal bersamanya dan juga kita semua...

    ReplyDelete
  10. Alhamdulillah..
    suka tgok dia.. ^_^
    semoga istiqmah dgn pilihan sekrng..amin..mudah-mudahan

    ReplyDelete
  11. Tahniah, syukur adanya pertambahan saudara baru

    ReplyDelete
  12. Alhamdulillah..sedap didengar nama tu dan makna pun baik

    ReplyDelete
  13. cantik namanya.....tahnia buat felixia yap...semoga menjadi seorang muslimaah yg sejati...amin...

    ReplyDelete
  14. Alhamdulillah.. hidayah Allah bersamanya...

    ReplyDelete
  15. Alhamdulillah bertambah saudara Islam.kita

    ReplyDelete
  16. alhmdulillah, CN dah agak pasti suatu hari felixia ni akan memeluk islam, ..sedapnya nama ;)

    ReplyDelete

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Shoplinks Asia