Home » , , , , , , , » Pembantu Rumah Baru???

Pembantu Rumah Baru???


Haipp!!! Pembantu rumah not as in terms of maid yeah??? Anak iolss bukan maid ok??? Muahaha, lagipun ada ke maid lelaki??? Ekekeke... Mummy cari duit penat2, kerja penat2 bukan nak suruh anak jadi maid... Suruh belajar bagus2, belajar tinggi2 dan kerja bagus2. ^_^... In Shaa Allah, Amin... 

'Pembantu rumah' as in terms... tukang tolong 'kemas'.... Mula2 dari toto kita ke carpet, lepas tu ke lantai dan seterusnya ke almari tv yer uolss... Sampai almari tv... kita aim dulu apa yang patut, lepas tu kita cuba tolak pintu dia perlahan2 dan PUNGGAH!!! Huwaa, Mummy kemas dia 'kemas' balik... Lepas tu boleh main mata dan senyum2 jelir lidah lagi tu. Nak marah ke tak ni??? Ahakss, dalam hati geli hati jer tengok telatah Ash. 

And bukan sengaja iolss biarkan Ash atas lantai tu. Ha ha ha...disclaimer kena jelas... Tapi walau diangkat sepuluh juta kali pun, orang dah expert mengengsotkannn...Tetap laju jer dia pergi ke segenap pelusuk rumah. Tu sebab nak kena dikandang Ash ni...Hik hik hik... Main kejar2 sekarang Ash dengan Mummy ek??? Hu hu hu... 

Habislahhh... dah pandai 'kemas mengemas ni'... Memang Ash punggah, Mummy kemas, Ash punggah, Mummy kemas... Kalau toys tu toksah cakaplah... satu hall sana sini toys dia. Kemas satu tempat, lepas tu ada assistant yang tolong baling or letak satu tempat ada toys, satu sudut lain pun ada....Kerjanya, Mummy yang tak boleh nak tengok rumah bersepah ni, akan jadi tukang kutip bila nampak ada yang bertaburan... pas tu lagi seronok dia bagi Mummy kerja rumah... gigit pipi tu karang baru tau... 

Ha ha ha... tapiii biasalah tu kann??? Tengah membesar macam ni memang perkara normal kann??? 

Terimakasih telah membaca artikel Pembantu Rumah Baru??? . Jangan lupa share ya

Subscribe to receive free email updates:

15 komentar:

  1. hahaha...tu br sikit tue..
    tunggu ler lepas rasa dpt kaki cmner.
    bkn stakat kemas jer,
    siap cuci lagi.

    ReplyDelete
  2. Bravo ash...bravo.....punggah je....mommy ngan tokma x marah de....

    ReplyDelete
  3. ash tolong mummy kemas tu..cume ash tak reti susun je..hikhik..

    ReplyDelete
  4. Haha...takyah mama sapu dah.. Adik dah tolong mama:)

    ReplyDelete
  5. amboi ash..rajin bebeno..

    ReplyDelete
  6. terbayang muka Ash yang jejelir lidah tu.... sejuk je hati mummy ye dakkk...?? nak marah pun tak sampai hati... haha

    ReplyDelete
  7. Alahai ash..comelnya..bdak tengah aktif kan..nanti dan pandai jalan, lagi lah rajin main kejar2 pula ngan mummy dia..hee

    ReplyDelete
  8. hahahks biasa bebudak.. dia paling terer 'kemas' barang hihiks..

    ReplyDelete
  9. kurus la mummy dia pas ni heheheh...ash yang comelllll...tapi tak mo kat orang huuhuuu

    ReplyDelete
  10. sronok tgok ash aktif.. budak bijak mmg gitu kan ash..

    ReplyDelete
  11. Ash meh kemas rumah auntie sekali ye

    ReplyDelete
  12. lepas ni lagi banyak Ash bantu mummy..hiks

    ReplyDelete
  13. Wah.. Lepas ni mmg 'bntu' mommy dia kemas lah ea..

    ReplyDelete

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.