Home » , , , , , , » Mari Beramal Bersama PLANTA!!!

Mari Beramal Bersama PLANTA!!!

Masih ingat lagi iolss pernah berkongsi dengan uolss tentang Seceria Air Tangan Ibu Bersama Planta!!! ^_^ ... Atau uolss ingat2 lupa??? Atau uolss langsung tak tau??? Boleh baca penerangan secara lebih details iolss di entri INI.

Dan kali ini, satu lagi entri kembali di Bubblynotes demi menyokong serta membantu kempen Seceria Air Tangan Ibu Bersama Planta ini... Yang mana kempen ini telahpun masuk ke Fasa Kedua uolss... 

Pada bulan Ramadhan yang mulia ini sememangnya kita dianjurkan untuk meningkatkan amal ibadat dan juga banyakkan bersedekah dengan ikhlas. Di dalam Fasa Kedua program Seceria Air Tangan Ibu Bersama Planta...Planta menjemput serta menggalakkan kaum ibu untuk Beramal Bersama Planta dan berkongsi air tangan mereka dengan membuat kuih Raya untuk anak2 yatim di Malaysia. Tak susah sangat kann??? Kalau2 kita buat kuih raya untuk menjamu saudara mara serta sahabat handai kita, tak salah kalau kita selit sikit dan berikan kepada anak2 yatim ni kann??? 

Impian pihak Planta adalah untuk meraih sasaran 50,000 biskut di bulan Ramadhan mulai 16 sehingga 20 Julai 2014.

Macam mana nak Beramal Bersama Planta??? Simple jer uolss...Mummy2 boleh menghasilkan biskut dengan Planta buatan air tangan sendiri dan menghantar biskut berkenaan ke pasar raya Mydin dan Giant yang terpilih mulai 16 sehingga 20 Julai 2014. Bila uolss dah hantar, pihak Planta akan hantar pulak sumbagan biskut tersebut ke rumah anak2 yatim terpilih di Malaysia. Orang ramai pun boleh turut serta menyumbang dan Beramal Bersama Planta bila mana theyolls membeli Planta dan menghasilkan biskut di pameran bergerak di Mydin dan Giant terpilih. Kalau uolss nak tau mengenai lokasi pasar raya  Mydin dan Giant yang terpilih dan cara2 menyertai uolss boleh refer kat saluran YouTube Planta di www.youtube.com/resepiplanta .

Tak susah kann??? Sambil kita buat kuih Raya kita sendiri, kita boleh turut beramal... dan dalam masa yang sama kita secara tak langsung membantu anak2 yatim merasai keceriaan suasana Aidilfitri walaupun tanpa ayah dan ibu di sisi...Sekurang2nya mereka beraya seperti kita yang lain, ada kuih raya dan sebagainya... Sumbangan yang dianggap tak seberapa itu sebenarnya adalah sumbangan yang besar yang tak dapat diekspresikan dengan kata2... Walaupun kita nampak cuma kuih raya tapi besar maknanya pada anak2 yatim tersebut... So tunggu apa lagi??? Jom kita sama2 menyumbang... Iolss pun tengah fikir nak buat biskut apa ni untuk anak2 yatim ni... 

In Shaa Allah, sumbangan ikhlas dari kita semua dapat membantu menceriakan serta mewarnakan Aidilfitri anak2 yatim tersebut.... ^_^ Jom???

Dapatkan Artikel Terbaru Dari www.bubblynotes.com Melalui E-mel Anda

Author : Farah Waheda Wahid Terimakasih telah berkunjung

Artikel Mari Beramal Bersama PLANTA!!! , diterbitkan oleh Farah Waheda Wahid pada hari Monday, July 14, 2014.Enjoy Reading this!.About me: Farah Waheda Wahid Working Mommy Blogger of 1 (a boy). I blog about everything that moms love...mommyhood, beauty, fashion, health, food, tech and travel. Being a mom of 1 young kids, I like to find a balance between blogging about family related topics and things that are just for mom :) My blogs primary objective is to share my experiences with my readers, so it might help them with anything similar they may be experiencing, or to introduce them to new ideas. I blog from Selangor, Malaysia and have a preschooler toddler.

10 comments:

  1. salam. wah bagus ni...jom jom :)

    ReplyDelete
  2. Jom join jom...adik buat kuih utk akak jugak...please...

    ReplyDelete
  3. bagus program mcm ni
    membantu mereka yg memerlukan
    buat biskut dgn planta pun bez jugak..terasa chrunchy biskut tu

    ReplyDelete
  4. bagus program ni! Memandangkan rumah ena ni memang penggemar Planta... Nasi planta paling ena suka buat! hehehe

    ReplyDelete
  5. Wah.. Bgus ni.. Tapi nk buat kuih raya perlukan smngt dan kesungguhan.. Hehe

    ReplyDelete
  6. siapa2 yang minat buat kuih raya tu silalah join ye...untunglah sapa ada bakat..

    ReplyDelete
  7. program dan idea yang bagus.. tapi kalau dibuat sepanjang tahun adalah lebih baik... :)

    ReplyDelete

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Shoplinks Asia