Home » , , , , , , , , » Gain Some Lose Some.….

Gain Some Lose Some.….

Source Extracted from Google
Holla peeps!!! Baru berkesempatan untuk sampai ke sini... Muahahaha Ash dah tidur bolehlah iolss curi masa sekejap....

Well dalam kehidupan ni secara realitinya... semua orang pun tau rasanya... tak semua benda/perkara yang kita nak kita boleh dapat dan tak semua perkara kita mahukan terjadi boleh terjadi...Semuanya bergantung kepada usaha, kesabaran serta keizinan dari Allah SWT.... 

Kehidupan? Entahlah bagi uolsss macam mana.... iollsss tak pasti sebab setiap individu itu pendapat serta pandangannya berbeza... Tapi bagi iolsss... kehidupan ini tak ada yang perfecto 100%... Dalam sesuatu yang lengkap dan kebahagiaan pasti ada kekurangannya..,. Dalam sesuatu yang tak lengkap atau kesengsaraan pasti ada kelebihannya..,, Vice versa... Sama ada kita sedar tapi buat2 tak sedar ataupun sememangnya kita tak sedar langsung... 

Sebenarnya.... terpulang kepada weolls sendiri macam mana nak menguruskan kekurangan serta kelebihan dalam kehidupan kita itu agar seimbang dan juga terpulang pada kita bagaimana nak positifkan diri serta berpijak di bumi yang nyata. Bila mempunyai kekurangan janganlah kita bersedih, berkeluh kesah, membandingkan diri dengan orang lain atau merasa cemburu atau iri hati kepada orang lain yang mempunyai kelebihan. Bila kita mempunyai kelebihan janganlah kita bongkak dan sombong serta riak dan memandang rendah terhadap orang lain. 

Selalu kita dengar or baca... Allah takkan beri sesuatu yang di luar kemampuan kita untuk memikul atau menanggungnya... Yup... Allah berikan sesuatu yang sejajar dengan keupayaan serta kemampuan kita.... Terpulang kepada akal fikiran kita sebagai manusia bagaimana untuk mengawal keadaan serta situasi.... Cara penerimaan kita dan cara kita mengawalnya yang mencorakkan...

Rules of life... we will gain some and lose some... Vice versa.., We lose some we will gain some.., ^_* isn't it??? To assume is to limit the mind to one way of viewing, when by nature our perceptions should be infinite.... 

*Just my two cents of thoughts on Saturday afternoon peeps!!! 

Dapatkan Artikel Terbaru Dari www.bubblynotes.com Melalui E-mel Anda

Author : Farah Waheda Wahid Terimakasih telah berkunjung

Artikel Gain Some Lose Some.…., diterbitkan oleh Farah Waheda Wahid pada hari Saturday, June 7, 2014.Enjoy Reading this!.About me: Farah Waheda Wahid Working Mommy Blogger of 1 (a boy). I blog about everything that moms love...mommyhood, beauty, fashion, health, food, tech and travel. Being a mom of 1 young kids, I like to find a balance between blogging about family related topics and things that are just for mom :) My blogs primary objective is to share my experiences with my readers, so it might help them with anything similar they may be experiencing, or to introduce them to new ideas. I blog from Selangor, Malaysia and have a preschooler toddler.

12 comments:

  1. betul tu sis....setiap kehidupan manusia ada nikmat dan ujian masing2...ada kekurangan dan kelebihan...setiap kejadian adalah bersebab...

    ReplyDelete
  2. Segala yang berlaku dalam hidup kita ini, penuh dengan hikmahnya...

    ReplyDelete
  3. Allah beri kita kelebihan dan juga kekurangan agar kita tahu erti sebenar sebuah kehidupan .. Terima kasih atas perkongsian ini Farah

    ReplyDelete
  4. Inilah realiti kehidupan. Kalau sentiasa perfect macam tak best pula hidup ni. Mesti kena rasa benda yg tak perfect...

    Entri terkini MINDAKABUR : Anak Kecil Terpisah Daripada Ibu Bapa Semasa Konsert Berlangsung

    ReplyDelete
  5. Allah tahu yg terbaik utk kita... Usaha mcm mana pun, jika bukan rezeki kita ianya tak kan jadi rezeki kita kn..

    ReplyDelete
  6. dan ada sebab kenapa ditakdirkan jadi macam tu kan kak farah..:)

    ReplyDelete
  7. Allah maha adil. Setiap yang berlaku ada sebabnya dah ade hkmahnya :)

    ReplyDelete
  8. setiap yang berlaku ada hikmah...berbaik sangka...^_^

    ReplyDelete

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Shoplinks Asia