Salam Takziah & Al-Fatihah: Susu Terakhir Buat Armand

Farah Waheda Wahid
23
Source Extracted from Google
Pagi2 dikejutkan oleh What's App dari kak long diva Suria Amanda yang menghantarkan satu link untuk iolss baca... iolss cuma sempat scroll down dan baca sekali imbas sebab pada waktu dan ketika itu iolss tengah mengejar masa untuk sampai ke office. Driving kan berbahaya kalau membaca focus sangat...Jadi kita tumpukan pada pemanduan.

Baru sekejap tadi ni, lunch hour kann??? Iolss ambil masa bersendirian di workstation dan menjamah bekalan untuk lunch hari ini. Hari ni menu simple jer... Ikan NyokNyok masak kari tanpa santan dan telur dadar...dah siap2 panaskan di pantry, duduk kembali di workstation untuk menikmati lunch. 

Haihhh... Satu tarikan nafas yang panjang iolss tarik ni uolss... Iolss tak mampu untuk membaca keseluruhan entri luahan perasaan seorang mummy yang baru saja kehilangan seorang permata hati baru2 ini... Comel permata hati itu...anak syurga... sangat2 comel dan bila membaca dari satu bait perkataan ke satu bait perkataan yang ditaip oleh mummy kepada arwah Armand... terasa iolss drifted away with my own emotions dan iolss dapat membayangkan perasaan seorang ibu. 

Kenapa iolss sentap sangat??? Kenapa iolss tak mampu nak menghabiskan pembacaan??? Sungguh uolss iolss tak sanggup, sangat2 tak sanggup and air mata iolss menitik... Dan seterusnya berjuraian, macam ada orang marah atau tengah bersedih dengan masalah sendiri pulak... Sampaikan bekalan lunch yang iolss tapau dari rumah pun, suku jer yang luak... Sebabnya, bila tengok arwah Armand...macam Ash... lebih kurang baya Ash kot??? Maaf, iolss tak tau, sebab iolss tak baca sampai habis... Comel, chubby.... 

Iolss turut merasa kesedihan yang dirasakan dan dialami oleh mummy Armand dan iolss membayangkan kalau iolss berada di tempat itu, pastinya iolss akan trauma yang amat sebagaimana mummy Armand lalui... Perasaan itu, kesedihan itu, seorang ibu pasti tau kann??? Terus teringatkan Ash... dan terus berdoa pada Allah SWT supaya Ash sentiasa dilindungi, dirahmati dan diberkati...Hanya itulah satu2nya harta iolss yang paling mahal dan berharga dalam hidup ini, tiada yang lain... Dan iolss menangis lagi... Menaip ni pun tak henti2 menangis... Terus call untuk bertanyakan khabar Ash...Alhamdulillah, Ash baru lepas menyusu dan tengah bergurau senda. Lega sikit rasa hati...

Untuk uolss yang mungkin ada terbaca entri tersebut pastinya turut merasakan apa yang iolss rasa bila membaca dan untuk uolss yang belum lagi membaca...bolehlah singgah di SINI... Iolss tak tau sama ada uolss cukup kuat untuk membaca sehingga ke ayat yang terakhir, tapi iolss sendiri memang tak kuat untuk membaca sehingga ke ayat yang terakhir.

Salam takziah dan Al-Fatihah buat Armand...buat Nini Marini semoga terus diberikan kekuatan serta ketabahan untuk menempuh hari2 yang mendatang tanpa Armand di sisi... Iolss doakan yang terbaik yer... Sememangnya bukan mudah, tapi itulah yang telah tertulis...Dan sememangnya weolls semua tak nak sekali2 ia berlaku kepada weolls kalau boleh...   

Post a Comment

23Comments

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

  1. alahai....takziah dan al fatihah,Allah lebih sayangkan Armand... :"(

    ReplyDelete
  2. salam takziah buat beliau
    insha Allah besar ganjarannya yang menanti di sana
    bila dia redha..

    ReplyDelete
  3. Salam Takziah untuk mereka :"(

    ReplyDelete
  4. pernah baca, mmg sangat menyentuh perasaan lagi2 mama baru mcm kita ni ;)

    ReplyDelete
  5. Luruh airmata kakak membaca N3 dia Farah...
    Anak dia baru 3 bulan cuma montelnya sama macam Ash..

    ReplyDelete
  6. Salam takziah ..Lya pon ada kongsikan kat blog Lya kisah nie ..sedih sgt2

    ReplyDelete
  7. baru abis baca kak..ada nampak post kat fb tapi tak berkesempatan nak baca...
    sebak sedih pilu..baca pon sambil tahan air mata ni..
    al-fatihah..

    ReplyDelete
  8. ada tgk byk share cerita ni di fb.. tp xsmpat bc.. harini baru dpt bc dari link yg farah share kan.. sedihnya, terbayang anak sendiri.. semoga naknya menunggu ibunya di pintu syurga.. amin..

    ReplyDelete
  9. salam takziah..belum baca lagi kisahnya ne....nak tahu sangat pasal ape

    ReplyDelete
  10. al fatihah..blm baca lg..tp sy tau sy pun akan menangis..mcm kes aqil hamzah dulu..spi sehari xleh wat keje n sedih..

    ReplyDelete
  11. takziah. semoga ibu nya tabah menghadapi ujian yang maha hebat ini

    ReplyDelete
  12. Al-Fatihah...smlm pon baca crita ni.tkedu sat.terus tgk Aqil tkut sgt2 jd yg bkn2

    ReplyDelete
  13. Al-Fatihah buat arwah Armand..Allah S.W.T lebih menyanyanginya.

    ReplyDelete
  14. Al fatihah...salam takziah untuk keluarga arwah armand

    ReplyDelete
  15. semalam singgah kat blog kak lya, tak taw cerita sama ke tak.. sebab belum baca lagi..bookmark je dulu..

    ReplyDelete
  16. Dah baca dah Farah.....mmg sedih sangat.....
    Moga kita tidak diuji dengan ujian yg berat berat

    ReplyDelete
  17. Masa baca entri tu nangis kot. Sedih sgt. Moga diorang tabah!

    ReplyDelete
  18. tulaa..aida pon menangis baca nukilan nini marini tu..sangat menyentuh hati..terus balik rumah cium2 medina.. betapa beruntungnya kita kan..masih ada pipi untuk di cium..huhuhu

    ReplyDelete
  19. Mmg tersentuh kak...sebaya anak sy selang sepuluh hari je... Terasa sedih tapi dlm masa yg sama syukur juga... ALLAH tahu yg terbaik utknya... Saha syurga utk ibu ayahnya..

    ReplyDelete
  20. Salam takziah buat mereka....

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Bubblynotes.Com uses cookies to enhance your experience. Check Now
Accept !