Ash's Mini Photobook Is On The Way!!!

Farah Waheda Wahid
35
Tak lama dulu saya pernah menyuarakan hasrat hati yang saya nak create photobook berjilid untuk Ash... iaitu dari moment2 kelahiran sehinggalah umur Ash besar... Cerita ni diceritakan pada bulan January 2014 di SINI. Dan semalam melalui entri INI, KakZakie ada menyatakan di dalam komen beliau bahawa KakZakie tengah menunggu untuk menengok misi saya yang masih tak kesampaian iaitu photobook for Ash... ^_^...

Makanya, ni nak cerita ni, ni nak cerita ni... Ash's Mini Photobook Is On The Way!!! Baru pagi ni siapkan kerja edit mengedit dan baru juga pagi ni hantar untuk diproses oleh pihak PixaJoy. Pihak Pixajoy memerlukan 5 hari untuk printing works, dan sehari untuk delivery. ^_^... In Shaa Allah, mungkin dalam minggu depan atau minggu kedua bulan Mac 2014 sampailah tu.

Kenapa mini photobook??? Ini sekadar percubaan kali pertama sahaja dulu dan saya nak tengok hasilnya sendiri. Ramai di antara rakan2 blogger yang inform mereka berpuas hati dengan kualiti dan hasil kerja Pixajoy. Dan kali ni, saya sendiri mencuba... In Shaa Allah, kalau saya berpuas hati saya akan upgrade kepada yang lebih lagi.... Mega photobook...muahahahha... (ooopss tiba2 teringat gambar Abah dan Mummy Ash... boleh juga ni buat...tapi kita dulukan Ash dululah....^_^).

How much is the damage??? Honestly, untuk MINI LAYFLAT LITE: Personalised Photobook from Pixajoy ni, saya beli voucher di Groupon... ^_*... Yelah baru pertama kali nak mencuba, kita tengok option termurah yang terbaik di pasaran.... Tak salah rasanya berjimat cermat kannn??? Saya telah membeli voucher value RM 75.00 untuk photobook Ash dengan nilai RM 5 sahaja uolss...seriously, rasanya sangat berbaloi... Jumlah yang perlu saya bayar cumalah RM 5 sahaja untuk print mini photobook for Ash... Selepas kerja edit mengedit selesai...saya place order dengan redeem voucher RM 5 tu dan kemudiannya cuma perlu tambah bayaran penghantaran sebanyak RM 8 sahaja. Jadi total yang perlu saya bayar cuma RM13 berbanding tanpa voucher RM83. Banyakkan penjimatannya di situ??? 

Ini bukanlah pertama kali saya membeli belah voucher di Groupon... Dulu pernah juga beli voucher untuk gymnasium usage di Fitness First selama sebulan untuk Abah Ash. Hadiah ulangtahun perkahwinan namanya...hik hik hik... Abah Ash ni suka main besi dan selalu ke gym, jadi kita hadiahkanlah apa yang patut untuk dia... sesuatu yang dia suka... Sekali sekala tak salah rasanya kalau bagi gift or token pada suami sendiri kannn??? Dan sebenarnya banyak lagi yang saya tengah intai2 di Groupon... untuk Ash??? untuk Abah Ash??? dan untuk diri sendiri juga mungkin??? 

*Tiba2 rasa tak sabar nak tunggu mini photobook Ash sampai... hu hu hu...

Post a Comment

35Comments

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

  1. boleh gak utk gambar2 perkahwinan nih ...

    ReplyDelete
  2. untungnye boleh buat sendiri.. tak sabar nak tengok hasilnye.. Fiza pun mmg selalu beli online kt groupon.. berbaloi rasenye..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kat GROUPON kalau beli voucher memang berbaloi...

      Delete
  3. Wah... Kenangan utk Ash bila bsr nnt...

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum awak.. seriously pixajoy sangat best! sheila beli 4 photobook dengan pixajoy, masa tu ada promosi rm10. hehee sekarang ni baru sempat guna 1. balance 3 tu dah burn sebab malas nak edit gambar. wakakaaaa. tak sabar nak tengok photobook Ash ~~~

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam sheila, yer betul part edit mengedit tu yang makan masa lama tu... ok nanti dah sampai kat tangan farah, farah share yer???

      Delete
  5. rajinnya mummy, dan sayangnya kat permata hati dia yea.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sangat sangat sayang kak atas anugerah Allah yang satu ni...

      Delete
  6. wah.. mesti cantik photobook ash nanti ;D

    ReplyDelete
  7. msti comel.. xsbr nk tgok hasilnye..

    ReplyDelete
  8. suke nya kecil lagi ash dah ada photobook...x sabar nk tgk hasilnya

    ReplyDelete
    Replies
    1. simpanan memori sewaktu Ash kecik kak, esok dah besar boleh dia tengok...

      Delete
  9. untuk kenangan... berbaloi-baloi.... ^_^

    ReplyDelete
  10. Rajinnya... Akk minat jugak tapi nak mengedit gambar tu, M la sgt...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebab nak jugak kan kak??? M pun Farah redah jer... he he he...

      Delete
  11. mini photobook...alamak² mst comel kan..hehe...>.<

    ReplyDelete
    Replies
    1. saiz photobook tu sendiri memang comel... he he he

      Delete
  12. Tak sabar nak tengok, ada scrapbook ja, belum lagi photobook.

    ReplyDelete
    Replies
    1. thinking of doing scrapbook as well but then disebabkan time constraints... i opt for photobook...

      Delete
  13. Waaa... Kak Farah dah dapat baby. Tahniah akk.
    *Ni betul-betul tertinggal gerabak ni, akk dapat baby pon cik B x tahu*
    Comelnye Si Ash.

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah akak pun tertanya2 mana adik akak ni menghilang...

      Delete
  14. teringin nak buat photobook utk emir jugak..tp asyik bz jer tak sempat nk edit bagai..huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu farah kadang2 masa membataskan kita... bit then trylah buat...

      Delete
  15. Uikksss ... murah yang amat tuuuuuuuuuuuuuuuu.... dah jadi member groupon lama dah tapi tak pernah shopping betul-betul... kalau harga macam tu bukan lagi berbaloi! Tapi berbaloi yang amat sangat!!!! nak kena buat satu jugak ni!!!...

    ReplyDelete
  16. farah bikin sendiri ke hape ni..?? wahh x sbr gak ni nk tgk hasilnya...

    ReplyDelete
  17. seronok tengok gambar² dalam photobook..throwback :)

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Bubblynotes.Com uses cookies to enhance your experience. Check Now
Accept !