Home » , , » Lori Pasir @ Lori Batu...

Lori Pasir @ Lori Batu...

Source Extracted from Google

Bila nampak ajer lori pasir @ lori batu ni atas jalan, sejujurnya saya sebagai pemandu akan berasa sangat seriau ok??? ^_^ Bukan phobia atau trauma takut berlanggar dengan lori2 ni, tapi yang paling tak menahan adalah apabila lori ni berada di hadapan saya dan saya memandu di belakang lori ni. Apa yang biasa saya buat, speed pemanduan akan dikurangkan... dari sedap2 tekan minyak...kita kurangkan momentum tu supaya berada pada satu jarak yang agak jauh dari lori2 sebegini. ^_^... better be safe than sorry yer uolss... Rasanya bukan saya jer kot??? Semua pemandu yang berada di atas jalanraya pun sebegitu kalau berada dalam situasi yang sama...

Kenapa dan mengapa??? Haruslah bila lori tu adalah lori pasir @ lori batu, ada batu2 kecil kan??? Walaupun kadang2 mereka tutup dengan kain kanvas, batu2 kecil masih lagi boleh jatuh bertaburan dan melanting2 di atas jalan raya. Ha, part melanting2 tu yang tak menahan tu uolss... kadang2 bila kita dah jauh dari lori2 ni pun masih lagi batu boleh melanting... Apasal takut sangat dengan batu2 @ batu2 kecil ni??? Dah tentu2 ler sayangkan cermin kereta ok??? Kalau naik motor tu risiko terkena visor pada helmet, atau badan... bahaya juga... kalau naik kereta... tu ha cermin depan tu... kalau tak silap2 boleh retak seribu hatiku eh tak retak seribu cermin tu... retak seribu hatiku tu kalau nak keluar duit nak repair cermin ye tak??? 

Bergantung juga kepada keadaan, kadang2 bila kena cermin depan kereta cermin tu ok tak retak, macam Baby Mia saya tu, dah nak dekat 2 tahun kot sumbing sebab batu terpelanting kat cermin masa kat highway... masa kena tu pedih rasa hati ooo... yelah kereta kita kan??? tiap2 bulan bekerja untuk bertungkus lumus bayar Hire Purchase Loan kereta... ok tipu, kereta bank lagi sebab masih belum tukar nama... wakakaka... punya belai2 kereta, punya jaga kereta... tiba2 terkena batu, mana tak pedih rasa hati??? of course ler pedihkan??? Kalau sesiapa yang tak terasa macam tu, no comment... but I love my possession so much... Bukan senang kan nak dapatkan sesuatu tu??? It's all come from effort uolss... 

Kalau sekadar sumbing jer tak apa... even mata pedih kan??? dok tengok kesumbingan cermin kereta tu... macam sesetengah kes tu saya perhati, masa mula2 kena sumbing jer... lepas tu bila kereta masuk parking tak berjalan, tau2 bila datang balik dah retak seribu cermin tu... Adesss, berganda2 pedih dan sedih ye tak... 

Sebab tu kalau boleh dielak dari terkena memang saya akan cuba elakkan, cukuplah sumbing 2 tempat kat cermin depan Baby Mia tu. Nasib tak apa2... kalau orang tengah menyabit rumput kat tepi jalan pun bahaya juga... batu2 kecil boleh juga terpelanting kepada cermin kereta... tu pun satu kes saya seriau juga... Ha ha ha semuanya seriau tak ada yang tak seriau... Kalau pasal batu dengan cermin kereta ni memang saya seriau, lain bereh... tak dak masalah... cakap jer lah apa, uolss nak suruh saya lady chaffeur ke sana sini... boleh ajer besides I love driving uolsss except for massive traffic congestion... ^_*... 

*Walaupun cermin depan Baby Mia tu insured, tapi seboleh2nya memang tak nak kena batu... hu hu hu... banyak yang mendapatnya kalau kena batu tu, bukan sekadar poket, salah satunya masa juga akan terbuang sebab nak hantar repair kan??? 

Dapatkan Artikel Terbaru Dari www.bubblynotes.com Melalui E-mel Anda

Author : Farah Waheda Wahid Terimakasih telah berkunjung

Artikel Lori Pasir @ Lori Batu..., diterbitkan oleh Farah Waheda Wahid pada hari Tuesday, January 21, 2014.Enjoy Reading this!.About me: Farah Waheda Wahid Working Mommy Blogger of 1 (a boy). I blog about everything that moms love...mommyhood, beauty, fashion, health, food, tech and travel. Being a mom of 1 young kids, I like to find a balance between blogging about family related topics and things that are just for mom :) My blogs primary objective is to share my experiences with my readers, so it might help them with anything similar they may be experiencing, or to introduce them to new ideas. I blog from Selangor, Malaysia and have a preschooler toddler.

15 comments:

  1. haah btl la tu sis..paling tak suka la dekat dgn lori2 mcm nie..tersangatla merbahaya

    ReplyDelete
  2. Sama la..kalo lori nih kat depan memg skit jiwa bila batu2 kecik melantun2 kne cermin keta

    ReplyDelete
  3. @Asha Lya
    kalau kena cermin depan kereta memang menjawablah nak tukar cermin baru dan masa tu yang banyak terbuang...

    ReplyDelete
  4. @Mimi Azirah
    tak suka tapi bila dah ada atas jalanraya tu kita tak boleh nak elak dah kan mimi... hu hu hu

    ReplyDelete
  5. Paling takut dekat dengan kenderaan besar seperti lori atau bas semasa memandu..memang mia akan jarakkan keta sejauh yang mungkin ...

    ReplyDelete
  6. tu sebab akak kalau boleh menjauhkan diri dari lori bawa batu nie....aduhai kalau kena cermin keter memang sakit hati....

    ReplyDelete
  7. kereta mama punya cermin kena batu gini lah.. retak terus cerminnya..

    ReplyDelete
  8. seram kalo ikut belakang lori muatan pasir atau batu..ikutkan SB sanggup lagi berhenti tepi jalan..

    ReplyDelete
  9. Kita pun sama Farah...risau aje kalau-kalau ada yang terbang dari lori tu!!!

    ReplyDelete
  10. memang seriau... pernah ade pengalaman cermin kereta saya pecah sebab kene batu daripada lori... nasib tak pecah semua...

    ReplyDelete
  11. Klu ayut pon akan takut jgk..dhla besar.huhuhu.klu cermin tu retak mmg sakitla nak pegi repair ye..mmmm..

    ReplyDelete
  12. plg takut kalu dkt ngan lori batu or pasir ni sbb KA pernah kena sampai pecah cermin kereta depan... trauma smpai skang !

    ReplyDelete
  13. Samada saya potong lori tu atau jauhkan jarak..

    ReplyDelete
  14. wee . kak farah tau ada pak cik apek ni mengamok sebab lori sykt kami jatuh kan batu kat cermin depan kereta dia. memang patut la dia mengamok. org yg bawak lori plak baru kerja.

    ReplyDelete
  15. Seriau, kadang tu penuh sgt, atleast cover la kan..

    ReplyDelete

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Shoplinks Asia