Home » , , , , , , » Botak Sudah!!! ^_^

Botak Sudah!!! ^_^


Inilah dia peralatan yang digunakan untuk  membotakkan a.k.a. mencukur kepala Ash... Dalam berani tak berani tu akhirnya misi berjaya juga dijalankan... ahakss... ^_^... Bila tengok Fisha dicukur oleh Bro Framestone... terus BBM Bro mintak panduan a.k.a. guideline dari Bro tentang cara2 nak mencukur kan??? Bukan apa mummy Ash ni berani2 takut... yang paling menjadi ketakutan adalah kalau2 Ash terlalu lasak dan takut terluka pula kulit kepala yang halus dan lembut. Hu hu hu.... 

Alat2 yang digunakan seperti yang ditunjukkan dalam gambar di atas. Mula2 sekali kita gunting rambut yg panjang2 tu, kasi pendek sikit supaya senang nak cukur kononnya. Lepas dah gunting rambut yang panjang2 tu, kita mulakan aktiviti mencukur dengan pencukur. Fuhhh, payah jugak uolsss... bukan kerja mudah ok... Walaupun Ash tidur semasa dikerjakan... tapi Ash ni penggeli... kena jer pencukur tu kat kulit kepala dia mula dia menggeliat... Dahlah dalam keadaan berani2 takut kan??? Mau tak menggigil tangan??? Ahaksss ok saya tipu jer... bukan saya yang buat kerja2 tu semua... Abah Firash yang buat... Orang ada abah kan??? Haruslah abah yang buat... 

Pakai pencukur tu bersih tak bersih sangatlah... Jadinya selepas dah dibersihkan dan dimandikan... Trim balik dengan pencukur elektrik yang warna pink tu ha... yang tu pencukur dia tak tajam pada kulit, layangkan saja dan bersihlah... Ha. saya buat kerja2 trimming pakai pencukur pink tu ajer yer... 

Akhirnya... 
Inilah dia hasilnya... Motakkkk cudahhh... ^_^... Misi berjaya!!! Lain sikit rupanya bila tak berambut Ash ni... Selamat juga dicukur akhirnya walaupun payah kan??? 

Terima kasih abah sebab motakkan cayer... Ha ha ha... Lepas ni kita tunggu rambut baru tumbuh pula yer??? 



Dapatkan Artikel Terbaru Dari www.bubblynotes.com Melalui E-mel Anda

Author : Farah Waheda Wahid Terimakasih telah berkunjung

Artikel Botak Sudah!!! ^_^, diterbitkan oleh Farah Waheda Wahid pada hari Monday, January 20, 2014.Enjoy Reading this!.About me: Farah Waheda Wahid Working Mommy Blogger of 1 (a boy). I blog about everything that moms love...mommyhood, beauty, fashion, health, food, tech and travel. Being a mom of 1 young kids, I like to find a balance between blogging about family related topics and things that are just for mom :) My blogs primary objective is to share my experiences with my readers, so it might help them with anything similar they may be experiencing, or to introduce them to new ideas. I blog from Selangor, Malaysia and have a preschooler toddler.

16 comments:

  1. walaupon botak tapi ash still cute..
    kejap jer tu kak naik balik rambut..

    ReplyDelete
  2. wah ! dah ringannnn dah kepala saya...haha..

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum, ash hensem! huwaa comel. nanti rambut tumbuh lagi lebat laaa

    ReplyDelete
  4. alala botak suda ash..tambah hensom la lps nie

    ReplyDelete
  5. Alo lo lo comey. Botak pun tetap comey.

    ReplyDelete
  6. Heppp dak motak.....dh botak ni nampak bulat...x pe la..still ensem kan...mama long je x bg awak hadiah lg ni...nanti mama long bg hadiah ye...mama long bz giler la skrg

    ReplyDelete
  7. hencemm w/pun dah botak..nmpak cm dak besar dah ;)

    ReplyDelete
  8. botak pun botak la..janji nampk somel lagi..hehehehe

    ReplyDelete
  9. makin bulat...nampak kegebuan kulit Ash.....hihi

    ReplyDelete
  10. Slmt menerima rambut baru Ash..huhu

    ReplyDelete
  11. Makin comel la ash mcmni....botak tp cute...

    ReplyDelete

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Shoplinks Asia