Home » , , , , , » Petanda Apakah??? Ribuan Ikan Naik Ke Darat di Lahad Datu...

Petanda Apakah??? Ribuan Ikan Naik Ke Darat di Lahad Datu...

Source Extracted from Google
"Something captured my mind and eyes" dalam berita dulu semalam... Ribuan ikan naik ke darat di Lahad Datu...Macam pernah terdengar dan teringat2 yang fenomena seperti ini petanda sesuatu tetapi apakah??? Hu hu hu... Puas mencerna otak ni untuk mengingat... apakah mungkin petanda gempa bumi bakal berlaku??? Petanda tsunami bakal melanda??? atau petanda lain??? Apa2 pun kita doakan yang terbaik ajerlah... Kebiasaanya fenomena alam pelik macam ni orang akan mengingatkan petanda sesuatu bencana atau perkara tidak baik bakal berlaku tetapi entahlah...kalau dari segi saintifiknya mungkin ada kaitan dengan perubahan ekosistem kot??? (muahahaha...bicara persis ahli geologi "uols"...)

SHAH ALAM - Beribu2 ikan yang kebiasaannya hanya berenang di tengah lautan, hari ini dilihat berpusu2 berenang ke pesisiran pantai dan melompat naik ke daratan. 

Fenomena aneh yang mengejutkan penduduk setempat ini berlaku di Pulau Tambisan, Lahad Datu, kira2 9 pagi tadi. 

Menurut pembaca Sinar Harian Online, Luludaprincess Oja yang berkongsi maklumat itu, kejadian itu disedari oleh penduduk sekitar yang melalui kawasan itu secara tiba2 melihat ikan meloncat naik ke daratan. 

"...situasi ini disedari oleh orang kampung yang kebetulan berada di tepi pantai, melihat kelainan dalam air tersebut di mana ikan2 meloncat naik ke darat. Sesetengah penduduk mengambil kesempatan untuk memungut ikan tersebut. Ini merupakan fenomena pertama berlaku di kampung tersebut" katanya. 

Dalam pada itu, Sinar Harian Online mendapati video mengenai peristiwa itu yang berdurasi 2 minit 35 saat telah dimuatnaikkan di laman YouTube. 

Sebelum ini, kejadian tsunami yang berlaku di Acheh pada 26 Disember 2004 turut mencatatkan tanda2 pelik sebelum berlaku bencana alam tersebut.

Sama2lah kita berdoa semoga tiada perkara buruk yang bakal berlaku...Moga2 dijauhkan dan kita semua berada di bawah lindungan Allah SWT.... 

Kredit: SINI

Dapatkan Artikel Terbaru Dari www.bubblynotes.com Melalui E-mel Anda

Author : Farah Waheda Wahid Terimakasih telah berkunjung

Artikel Petanda Apakah??? Ribuan Ikan Naik Ke Darat di Lahad Datu... , diterbitkan oleh Farah Waheda Wahid pada hari Thursday, December 26, 2013.Enjoy Reading this!.About me: Farah Waheda Wahid Working Mommy Blogger of 1 (a boy). I blog about everything that moms love...mommyhood, beauty, fashion, health, food, tech and travel. Being a mom of 1 young kids, I like to find a balance between blogging about family related topics and things that are just for mom :) My blogs primary objective is to share my experiences with my readers, so it might help them with anything similar they may be experiencing, or to introduce them to new ideas. I blog from Selangor, Malaysia and have a preschooler toddler.

52 comments:

  1. Ada kawan Eyz cakap,selalu jugak kejadian tu berlaku sebelum2 ni. Tapi Eyz tak tahulah jugak kebenarannya.

    ReplyDelete
  2. Ikan mengemudi air laut dengan menggunakan deria eleltrik di kepala mereka..mungkin sesuatu sudah berlaku apabila terdapat gangguan elektrik dlm sistem kemudi mereka..menjadikan mereka hilang arah..kemungkinan tsunami dn gempa bumi juga adlh suatu tafsiran yg tdk hrus diendahkan..kemungkinan juga terdpt kesan gelincirin tektonik jauh ddsr laut dn hnya dpt drasai oleh ikan2 tsbt

    ReplyDelete
  3. salam blogging farah , tu lah terkejut gak tengok , semoga di jauhkan dari segala bencana .. Amin .. done klik :)

    ReplyDelete
  4. smoga xda apa2 kejadian buruk berlaku..

    ReplyDelete
  5. Sama samam kita berdoa agar tak de perkara buruk berlaku..

    ReplyDelete
  6. semoga tiada perkara buruk y berlaku. amin.

    ReplyDelete
  7. semoga kita semua terlindung dari segala bala bencana... Amin..

    Boleh jenguk mama di sini.. Mommy As Blog

    ReplyDelete
    Replies
    1. moga2 kita sentiasa dilindungi oleh Allah SWT...

      Delete
  8. itu la...risau jugak rietta mulanya...tpi bila berita mengkhabarkan hr semalam sudah tiada kejadian sebegitu....mungkin juga dorg lari dr pemangsa...dan harapnya semuanya selamat...

    ReplyDelete
  9. binatang lebih tahui apa yang bakal terjadi daripada manusia. walahualam ...

    ReplyDelete
  10. ada yg ckp slalu jd mcm nih tp wallahualam...sama sama kita doakan tiada apa2 yg berlaku

    ReplyDelete
  11. ada masuk dlm tv3.. harap ia adalah fenomena biasa dan tiada petanda buruk..

    ReplyDelete
  12. hari ni khamis 26 dec pada tahun 2004 berlaku tsunami .

    ReplyDelete
  13. terkejut tgk..byk sgt..dorg ckp ikan lari dr pemangsa..tp takkan smp cmni?emmm

    ReplyDelete
  14. banyak cerita yang kita dengar dari fenomena ini.....

    ReplyDelete
  15. tiada yg pelik sbb itulh kuasa Allah... :)

    ReplyDelete
  16. entah la xtau nk komen ape..kuasa allah semua ni..tp masih byk pihak yg menafikan ia tanda2 kecil.

    ReplyDelete
  17. husna baru perasan tsunami dulu berlaku 26 Disember.. Allahuakbar.. risaunyaa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kebetulan sama dengan tarikh tsunami kannn...

      Delete
  18. petanda murah rezeki pon yer jugak...terutama bagi nelayan2 kan...tak payah nak kelaut tgkap ikan...stok sebulann tu..heheheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. amboii nory sampai stock sebulan yer... he he he...

      Delete
  19. sUBHANALLAH...APA2 PUN TAK MUSTAHIL...SEGALANYA KUASA ALLAH...
    KUN FAYA KUUN..

    ReplyDelete
  20. Terbaca kata ikan lumba2 pon melompat atas pelantar minyak dkt mana tah, tp tak tahu sejauh mana kebenarannya...

    ReplyDelete
  21. Doakan bersama agar semuanya adlah baik dan dilindunhi Allah...amin..

    ReplyDelete

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Shoplinks Asia